I!
een (linke pieasibaik.
geconserveerde paling.
E. A.
TER NEUZEN.
Heiningstaken - Boontollen.
Klaverriiiters ea TuinboonstakeD.
TUINGROND.
■w&w a i m,
gebruikte Handnaaimacbine,
Dagelijks verkrijgbaar: N
Verkrijgbaar
H. D. DELLAERT,
TUINGROND,
Uit de hand te koop:
Ls. van Waesberqhe-Janssfin
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij
--
Sloombootdienst op de Wester-Scheldj
Lijn Vlissingen Breskens Neuzen.
Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake.t.
I ijn Walzoorden— HansweertVlake.
AXEL, Walstraat.
Bij inschrijving te huur tot 1
Januari 1919, ongeveer 1G5 Ma (of
ruiin 11 roeden)
liggende te Axel aan de Oostorstraat
en eigendom van de vereenigiog „Het
Groene Kruis".
Inschrijvingsbriefjes in te leveren tot
en met Zaterdag 4 Mei a. s. bij den
Voorzitter, den heer A. E. C. KRUYSSE.
T A A D.lltX Sj
Brouwerijstraat (hoek Havenstraat),
Ter A c u 7. e n,
is dagelijks te consulteeren van 9—12
en van 1—4 uur. Plaatsen van Kunst
tanden en Gebitten. Behandelen van
Mond- en Tandziekten.
Telefoon No. IO.»
PAARDENSLACHTER
CTjITSTGrE-Zeeland.
Besteedt de allerhoogste waarde
voor gestorven en afgemaakte Paarden.
Mevrouw SPRUITENBURG
te Ter Neuzen vraagt met
15 Mei aanstaande
Een goed onderhouden
Te bevragen bij C. L. DE SMIDT,
Axel.
GEVESTIGD SEDERT 1871.
Wissel- en Effectenbank.
HULST, TERNEUZEN en AXEL,
Verzekert o.a. vlas en vlasfabriek
tegen brand.
t
TELEFOON 106.
VLOOSWIJKSTRAAT 57.
On'
M ID D B L EI 1ST V A N" V E R. V O E R
SPOORWEG MECHELEN-TERNEUZEN.
v Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
a Hulst
6 40
9 50
2-*
510
v Ilulst
8 20
12 30*
4
8 05
7
10
210
5 20
Kijkuit
829
12 41
409
8 20
7 26
10 12
2 22
5 32
Axel
8 38
12 51
4 17
8 38
7 40
10 20
2 33
5 40
Sluiskil
850
105
4 28
8 59
7 50
10 30
2 43
5 48
a Neuzen
9
115
4 37
9 09
Deze treinen rijden alleen op Zondag, Maandag, Woensdag en Zaterdag.
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil br.
Philippine
a Sas v. (tent
Spoorweg Ter NeuzenGent.
v. Sas v. Gent
Philippine
Sluiskil br.
Sluiskil
s. Neuzen
700
12 30
6
7 09
12 45
609
713
12 50
613
717
.12 55
617
7 26
105
6 26
9
2 35
7 25
9 09
2 44
7 35
913
2 48
7 40
917
2 52
7 51
9 26
3 01
8
Stoomtram HulstWalzoorden.
v Hulst, Station 4 50
Rustwat 5 10
Terhole 5 15
Hoetkensdijk 5 23
Knitaart, Tol 5 28
Kloosterz. 5 40
aWalz., Dijk 5 50
7 50
815
8 20
821
833
8 45
8 55
10 50
1110
1115
1123
1128
1140
1150
2 50
310
315
3 23
3 28
3 40
3 50
5 50
610
6 15
6 23
6 28
6 40
6 50
Deze treinen loopen niet op Zondag
v Walz., Dijk
*610
915
130
415
7
Kloosterz.
6 20
9 25
140
4 25
7
10
Kuitaart, Tof
6 32
9 37
152
4 37
7
22
Hoefkensdijk
6 37
9 42
157
4 43
7
27
Terhöle
6 45
9 50
2 05
4 5')
7
35
Rustwat
6 50
9 55
210
4 55
7
40
a Hulst, Station
7 10
1015
2 30
515
8
LJjn Drie Schouwen—Ter Neuzen.
v Driesch.
610
9 40
12 45
345
v Neuzen
7 35
1106.
Axel
6 20
9 50
12 55
3 55
Driewegen
7 42
1113
a Zaamslag
6 35
10 05
110
4 09
a Zaamslag
7 54
11 26
v Zaamslag
6 49
1015
117
419
v Zaamslag
810
11 36
v Driewegen
703
1029
130
4 32
v Axel
8 25
1150
a Neuzen
710
1036
140
4 40
a Driesch.
8 35
12
215
2 23
2 36
2 46
3 01
311
5 30
5 38
5 50
6
615
6 25
vDrie Schouwen
Axel
Rondeputten
Lyn Drie Schouwen— Kloosterzande.
v Zaamslag
„Stoppeldijk veer
Rapenburg dorp
Hengstdijk
Groenendijk
a Kloosterzande
7 28
215
v Kloosterzande
9 35
4 30
7 20
7 33
2 25
5 15
Groenendijk
9 42
4 35
7 25
7 46
2 33
5 52
Hengstdijk
9 50
4 43
7 32
7 55
2 41
6
Rapenburg dorp
9 58
4 51
7 38
800
2 45
6 03
Stoppeldijk veer
10 06
4 59
7 46
8 07
2 52
6 08
a Zaamslag
10 14
515
8 03
815
3
615
v Zaamslag
10 15
51?
8 05
8 23
3 08
6 23
Rondeputteu
10 23
5 25
8 13
8 31
316
Q30
Axel
10 30
5 32
8 20
8 38
3 25
6 38
a Dri houwen
10 40
8 30
Lyn Drie Schouwen—Zuiddorpe.
v Drie Schouwen
a Zuiddorpe
1210
1217
3 20
3 27
v Zuiddorpe
a Drie Schouwen
12 24
12 31
3 32
3 38
Lyn IJzendyko—Sas van Gent- Drie Schouwen.
v. IJzendijke
8 40
615
12 35
G
v. Drie Schouweu
5 40
8 55
3 25
6 40
Pyramide
8 55
6,28
12 50
6 15
Zwartenhoek
5 50
905
3 35
6 50
Philippine
6 43
120
6 40
Westdorpe kerk
5 55
915
3 45
7 00
a. Sas van Gent
711
146
7 05
Pas-sluis
6 07
9 25
3 55
7 10
v. Sas van Gent
7 20
2 05
7 30
a. Sas van Gent
615
936
410
7 18
Pas-sluis
7 30
215
745
v. Sas van Gent
617
9 50
413
7 20
Westdorpe kerk
744
2 25
8
Philippine
7 33
1016
4 39
7 45
Zwartenhoek
7 54
2 35
8 10
Pyramide
7 48
10 40
01
8 05
a. Drie Schouwen
8 02
245
815
a. IJzendijke
801
1061
515
8 20
Lyn Ter Neuzen Philippine.
v Drie Schouwen
a Schoond. te Ijzend. 7 43
1138
4 53
Axel
Zaamslag
v IJzendijke
Pyramide
840
8 55
12 35
6
Ter Neuzen
De Knol
Hoek
Wijckhuizenp.
a Philippine
v Philippine n. Ijzend,
a Pyramide
v 'Jzendijke
Schoondijke
7 24
7 32
7 33
7 48
8 01
8 03
1110
4
5 35
a
1123
4 13
5 48
V
1130
4 20
6 55
1135
425
O
1141
4 31
606
4 39
7 45
a
Hoek
De Knol
7 08
915
9 21
9 30
9 37
9 50
richt. Axél v. 7 35 11 05
Zaamslag
Axel
a Drie Schouwen
25 445
31 4 51
4) 5-
47 5 07
5 20
Lyn IJzendyke—Pyramide—Hoofdplaat.
a van Schoondijke 8 53 11
IJzendijke 7 25 9 20 12 35
a Pyramide 7 40 9 33
van Philippine 10 40 5 04
van IJzendijke 12 50 6 15
v Pyramide 7 45 9 35 10 48 1 i 0 6 20
Biervliet 7.56 9 45 10 59 121 6 31
Driewegen, Kom 8 05 9 53 11 08 1 30 6 40
a Hoofdplaat 814 50— 1117 1 39 6 49
bestu
.de Di
schrij
4 30 ,Nede
Bij
V Hoofdplaat 8 28 10 10 12 17
Driewegen, Kom 8 36 .10 18 12 25 4 38
„Biervliet 844 1027 1235 448 11918
a Pyramide 8 54 10 38 12 47 5
v Pyramide 8 55
naar Philippine 1250
naar IJzendijke 10 40
a te IJzendijke 910 10 51
v n. Schoondijke 10 37 1 05
•voor
615 zal h
5 04 van
515 idistri
verse
radei
Stoomtram-Maatschappy BreskensMaldeghem. Van af 15 Oct. 1917. hand
v Breskens
Groede
Schoondijke
Oostburg
a Draaibrug
v idem
Aardenburg
a Ede
v Ede
Aardenburg
a Draaibrug
v idem
Oostburg
Schoondijke
Groede
a Breskens
v Draaibrug
a Sluis
v Sluis
a Draaibrug
v Oostburg
Zuidzande
a Cadzand
v Cadzand
Zuidzande
a Oostburg
5 43
6 01
6
615
6 20
6 35
6 02
613
6 25
6 30
642
6 53
5 35
5 50
6 02
605
6 17
6 32
6 37
6 55
714
7 25
7 35
6 40
6 55
8 45
9 -
7 05
716
7 28
817
8 29
8 40
8 05
815
8 26
8 45
9 03
908
9 23
9 35
10
1012
10 27
10 32
10 50
1109
1120
1130
910
9 25
1015
1030
8 50
9 01
913
1022
10 34
1045
1 30
140
1 51
2 10
2 28
2 20
2 35
2 03
218
2 40
2 55
2 57
312
4 05
415
4 26
4 45 5 55
5 03 613
5 08
5 23
5 35
2 37
2 55
314
3 25
3 35
1040
10 55
315
3 30
5 10
5 25
145
2
4 40
4 55
5 45
6 -
1130
1141
1153
2 56
3 07
319
4 50
5 01
513
2 20
2 32
2 43
4 15
4 27
4 38
5 30
5 42
5 53
vrou
lichti
(fit
wenc
vers*
Aa
een
woor
bij b
t Né
audi'
op 2
er v
een
med
distr
H
taak
t zich
Zi
zijn,
daac
wen
Van i April 1918 tot nadere aankondiging, dagelijks:
6,45b)
7,20
3,20
Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,30 10,20 nm. 12,25a)
Breskens Vlissingen 8,10 11,40 3.45
Vlissingen Neuzen 12,25b)
Neuzen Vlissingen 7,30 10,15
a) By vertraging van trein 12,15, kan deze boot 15 minuten wachten.
b) Bij vertraging van trein 12,15 kan,deze boot wachten tot 1 u.
Voor verdere correspondentie tusscheu Walcheren, Zuid-Beveland en Neuzen,]
men hieronder.
640
6 45
6 51
7
7 0
7 20
7.25
7 48
813
8 23
Lyn Schoondijke—IJzendyke.
v Schoondijke 7 20 8 39 11 15 153 3 20 7 44 v IJzendijke 6 45 8 03 10 37 1 "5 2 45 6
a IJzendijke 7 43 8 53.1138 216 3 43 810 a Schoondijko 7 08 8 25 11— 1 24 3 08 6 23
In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg Vlissingen- -Roosendaal, j
Van Neuzen naar Hansweert vm. 5,nm. 3,30. Van Hansweert naar Vlake vm. 6,40 nm.j
Van Vlake naar Hansweert vm. 8,08 nm. 5,45 Van Hansweert naar Neuzen vm. 8,26 nm.l
Te Hoedekbnskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek!
Neuzen of van Hansweert.
Voor de correspondentie van Neuzen en Axel op trein 182, vertrekkende van V)
8,15 naar Roosendaal, zie men hieronder.
Van Walzoorden naar Hansweert per boo" vm 9,15 nm. 12,00 1,30 4.I
Hansweert lake per tram 6, '0 9,45 12,40 4,30
Vlake Hanswecit per tram r 8.08 11,40 1,25c 5,45
Hansweert Walzoorden per boot 8,26 10,40 12,45 2,15c 6,— I
c) Bij vertraging van de tieinen 5,35 en 5,40 te Vlake kunnen de tram en de bood
hocgste een half uur wachten.
Te beginnen met Donderdag 1 November 19l7 zal na aankomst van trein 10.281
Vlissingen to Vlake, indien er reizigers voor Zeeu.wsch-Vlaanderen zijn, de tram rijden!
Vlake naar Hansweert en zal de boot van Hansweert naar Walsoorden vertrekken om I
in plaats van 10.40.
Bij vertraging v*n den trein kunnen de tram en de boot ten hoogste een kwM
wachten.
10)
M
glar
de,
wel
ODZ1
de
afg<
.te
L
bew
het'
schi
lag
mej
van
Gra
ver
oo ri
zijn
otni
de
kec
hen
hen
sch
doo
nat