I! een (linke pieasibaik. geconserveerde paling. E. A. TER NEUZEN. Heiningstaken - Boontollen. Klaverriiiters ea TuinboonstakeD. TUINGROND. ■w&w a i m, gebruikte Handnaaimacbine, Dagelijks verkrijgbaar: N Verkrijgbaar H. D. DELLAERT, TUINGROND, Uit de hand te koop: Ls. van Waesberqhe-Janssfin Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij -- Sloombootdienst op de Wester-Scheldj Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake.t. I ijn Walzoorden— HansweertVlake. AXEL, Walstraat. Bij inschrijving te huur tot 1 Januari 1919, ongeveer 1G5 Ma (of ruiin 11 roeden) liggende te Axel aan de Oostorstraat en eigendom van de vereenigiog „Het Groene Kruis". Inschrijvingsbriefjes in te leveren tot en met Zaterdag 4 Mei a. s. bij den Voorzitter, den heer A. E. C. KRUYSSE. T A A D.lltX Sj Brouwerijstraat (hoek Havenstraat), Ter A c u 7. e n, is dagelijks te consulteeren van 9—12 en van 1—4 uur. Plaatsen van Kunst tanden en Gebitten. Behandelen van Mond- en Tandziekten. Telefoon No. IO.» PAARDENSLACHTER CTjITSTGrE-Zeeland. Besteedt de allerhoogste waarde voor gestorven en afgemaakte Paarden. Mevrouw SPRUITENBURG te Ter Neuzen vraagt met 15 Mei aanstaande Een goed onderhouden Te bevragen bij C. L. DE SMIDT, Axel. GEVESTIGD SEDERT 1871. Wissel- en Effectenbank. HULST, TERNEUZEN en AXEL, Verzekert o.a. vlas en vlasfabriek tegen brand. t TELEFOON 106. VLOOSWIJKSTRAAT 57. On' M ID D B L EI 1ST V A N" V E R. V O E R SPOORWEG MECHELEN-TERNEUZEN. v Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit a Hulst 6 40 9 50 2-* 510 v Ilulst 8 20 12 30* 4 8 05 7 10 210 5 20 Kijkuit 829 12 41 409 8 20 7 26 10 12 2 22 5 32 Axel 8 38 12 51 4 17 8 38 7 40 10 20 2 33 5 40 Sluiskil 850 105 4 28 8 59 7 50 10 30 2 43 5 48 a Neuzen 9 115 4 37 9 09 Deze treinen rijden alleen op Zondag, Maandag, Woensdag en Zaterdag. v Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine a Sas v. (tent Spoorweg Ter NeuzenGent. v. Sas v. Gent Philippine Sluiskil br. Sluiskil s. Neuzen 700 12 30 6 7 09 12 45 609 713 12 50 613 717 .12 55 617 7 26 105 6 26 9 2 35 7 25 9 09 2 44 7 35 913 2 48 7 40 917 2 52 7 51 9 26 3 01 8 Stoomtram HulstWalzoorden. v Hulst, Station 4 50 Rustwat 5 10 Terhole 5 15 Hoetkensdijk 5 23 Knitaart, Tol 5 28 Kloosterz. 5 40 aWalz., Dijk 5 50 7 50 815 8 20 821 833 8 45 8 55 10 50 1110 1115 1123 1128 1140 1150 2 50 310 315 3 23 3 28 3 40 3 50 5 50 610 6 15 6 23 6 28 6 40 6 50 Deze treinen loopen niet op Zondag v Walz., Dijk *610 915 130 415 7 Kloosterz. 6 20 9 25 140 4 25 7 10 Kuitaart, Tof 6 32 9 37 152 4 37 7 22 Hoefkensdijk 6 37 9 42 157 4 43 7 27 Terhöle 6 45 9 50 2 05 4 5') 7 35 Rustwat 6 50 9 55 210 4 55 7 40 a Hulst, Station 7 10 1015 2 30 515 8 LJjn Drie Schouwen—Ter Neuzen. v Driesch. 610 9 40 12 45 345 v Neuzen 7 35 1106. Axel 6 20 9 50 12 55 3 55 Driewegen 7 42 1113 a Zaamslag 6 35 10 05 110 4 09 a Zaamslag 7 54 11 26 v Zaamslag 6 49 1015 117 419 v Zaamslag 810 11 36 v Driewegen 703 1029 130 4 32 v Axel 8 25 1150 a Neuzen 710 1036 140 4 40 a Driesch. 8 35 12 215 2 23 2 36 2 46 3 01 311 5 30 5 38 5 50 6 615 6 25 vDrie Schouwen Axel Rondeputten Lyn Drie Schouwen— Kloosterzande. v Zaamslag „Stoppeldijk veer Rapenburg dorp Hengstdijk Groenendijk a Kloosterzande 7 28 215 v Kloosterzande 9 35 4 30 7 20 7 33 2 25 5 15 Groenendijk 9 42 4 35 7 25 7 46 2 33 5 52 Hengstdijk 9 50 4 43 7 32 7 55 2 41 6 Rapenburg dorp 9 58 4 51 7 38 800 2 45 6 03 Stoppeldijk veer 10 06 4 59 7 46 8 07 2 52 6 08 a Zaamslag 10 14 515 8 03 815 3 615 v Zaamslag 10 15 51? 8 05 8 23 3 08 6 23 Rondeputteu 10 23 5 25 8 13 8 31 316 Q30 Axel 10 30 5 32 8 20 8 38 3 25 6 38 a Dri houwen 10 40 8 30 Lyn Drie Schouwen—Zuiddorpe. v Drie Schouwen a Zuiddorpe 1210 1217 3 20 3 27 v Zuiddorpe a Drie Schouwen 12 24 12 31 3 32 3 38 Lyn IJzendyko—Sas van Gent- Drie Schouwen. v. IJzendijke 8 40 615 12 35 G v. Drie Schouweu 5 40 8 55 3 25 6 40 Pyramide 8 55 6,28 12 50 6 15 Zwartenhoek 5 50 905 3 35 6 50 Philippine 6 43 120 6 40 Westdorpe kerk 5 55 915 3 45 7 00 a. Sas van Gent 711 146 7 05 Pas-sluis 6 07 9 25 3 55 7 10 v. Sas van Gent 7 20 2 05 7 30 a. Sas van Gent 615 936 410 7 18 Pas-sluis 7 30 215 745 v. Sas van Gent 617 9 50 413 7 20 Westdorpe kerk 744 2 25 8 Philippine 7 33 1016 4 39 7 45 Zwartenhoek 7 54 2 35 8 10 Pyramide 7 48 10 40 01 8 05 a. Drie Schouwen 8 02 245 815 a. IJzendijke 801 1061 515 8 20 Lyn Ter Neuzen Philippine. v Drie Schouwen a Schoond. te Ijzend. 7 43 1138 4 53 Axel Zaamslag v IJzendijke Pyramide 840 8 55 12 35 6 Ter Neuzen De Knol Hoek Wijckhuizenp. a Philippine v Philippine n. Ijzend, a Pyramide v 'Jzendijke Schoondijke 7 24 7 32 7 33 7 48 8 01 8 03 1110 4 5 35 a 1123 4 13 5 48 V 1130 4 20 6 55 1135 425 O 1141 4 31 606 4 39 7 45 a Hoek De Knol 7 08 915 9 21 9 30 9 37 9 50 richt. Axél v. 7 35 11 05 Zaamslag Axel a Drie Schouwen 25 445 31 4 51 4) 5- 47 5 07 5 20 Lyn IJzendyke—Pyramide—Hoofdplaat. a van Schoondijke 8 53 11 IJzendijke 7 25 9 20 12 35 a Pyramide 7 40 9 33 van Philippine 10 40 5 04 van IJzendijke 12 50 6 15 v Pyramide 7 45 9 35 10 48 1 i 0 6 20 Biervliet 7.56 9 45 10 59 121 6 31 Driewegen, Kom 8 05 9 53 11 08 1 30 6 40 a Hoofdplaat 814 50— 1117 1 39 6 49 bestu .de Di schrij 4 30 ,Nede Bij V Hoofdplaat 8 28 10 10 12 17 Driewegen, Kom 8 36 .10 18 12 25 4 38 „Biervliet 844 1027 1235 448 11918 a Pyramide 8 54 10 38 12 47 5 v Pyramide 8 55 naar Philippine 1250 naar IJzendijke 10 40 a te IJzendijke 910 10 51 v n. Schoondijke 10 37 1 05 •voor 615 zal h 5 04 van 515 idistri verse radei Stoomtram-Maatschappy BreskensMaldeghem. Van af 15 Oct. 1917. hand v Breskens Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede v Ede Aardenburg a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groede a Breskens v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Cadzand v Cadzand Zuidzande a Oostburg 5 43 6 01 6 615 6 20 6 35 6 02 613 6 25 6 30 642 6 53 5 35 5 50 6 02 605 6 17 6 32 6 37 6 55 714 7 25 7 35 6 40 6 55 8 45 9 - 7 05 716 7 28 817 8 29 8 40 8 05 815 8 26 8 45 9 03 908 9 23 9 35 10 1012 10 27 10 32 10 50 1109 1120 1130 910 9 25 1015 1030 8 50 9 01 913 1022 10 34 1045 1 30 140 1 51 2 10 2 28 2 20 2 35 2 03 218 2 40 2 55 2 57 312 4 05 415 4 26 4 45 5 55 5 03 613 5 08 5 23 5 35 2 37 2 55 314 3 25 3 35 1040 10 55 315 3 30 5 10 5 25 145 2 4 40 4 55 5 45 6 - 1130 1141 1153 2 56 3 07 319 4 50 5 01 513 2 20 2 32 2 43 4 15 4 27 4 38 5 30 5 42 5 53 vrou lichti (fit wenc vers* Aa een woor bij b t Né audi' op 2 er v een med distr H taak t zich Zi zijn, daac wen Van i April 1918 tot nadere aankondiging, dagelijks: 6,45b) 7,20 3,20 Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,30 10,20 nm. 12,25a) Breskens Vlissingen 8,10 11,40 3.45 Vlissingen Neuzen 12,25b) Neuzen Vlissingen 7,30 10,15 a) By vertraging van trein 12,15, kan deze boot 15 minuten wachten. b) Bij vertraging van trein 12,15 kan,deze boot wachten tot 1 u. Voor verdere correspondentie tusscheu Walcheren, Zuid-Beveland en Neuzen,] men hieronder. 640 6 45 6 51 7 7 0 7 20 7.25 7 48 813 8 23 Lyn Schoondijke—IJzendyke. v Schoondijke 7 20 8 39 11 15 153 3 20 7 44 v IJzendijke 6 45 8 03 10 37 1 "5 2 45 6 a IJzendijke 7 43 8 53.1138 216 3 43 810 a Schoondijko 7 08 8 25 11— 1 24 3 08 6 23 In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg Vlissingen- -Roosendaal, j Van Neuzen naar Hansweert vm. 5,nm. 3,30. Van Hansweert naar Vlake vm. 6,40 nm.j Van Vlake naar Hansweert vm. 8,08 nm. 5,45 Van Hansweert naar Neuzen vm. 8,26 nm.l Te Hoedekbnskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek! Neuzen of van Hansweert. Voor de correspondentie van Neuzen en Axel op trein 182, vertrekkende van V) 8,15 naar Roosendaal, zie men hieronder. Van Walzoorden naar Hansweert per boo" vm 9,15 nm. 12,00 1,30 4.I Hansweert lake per tram 6, '0 9,45 12,40 4,30 Vlake Hanswecit per tram r 8.08 11,40 1,25c 5,45 Hansweert Walzoorden per boot 8,26 10,40 12,45 2,15c 6,— I c) Bij vertraging van de tieinen 5,35 en 5,40 te Vlake kunnen de tram en de bood hocgste een half uur wachten. Te beginnen met Donderdag 1 November 19l7 zal na aankomst van trein 10.281 Vlissingen to Vlake, indien er reizigers voor Zeeu.wsch-Vlaanderen zijn, de tram rijden! Vlake naar Hansweert en zal de boot van Hansweert naar Walsoorden vertrekken om I in plaats van 10.40. Bij vertraging v*n den trein kunnen de tram en de boot ten hoogste een kwM wachten. 10) M glar de, wel ODZ1 de afg< .te L bew het' schi lag mej van Gra ver oo ri zijn otni de kec hen hen sch doo nat

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1918 | | pagina 4