1
a
KONINGS CHLOORht?-
DE BLAUWE BRIL"
I. J. VALE-
Een zending marmeren en houten PENDULES
met Kandelabres, -
cn Rnoprcguhteurs.
I
st
Openbare Verkooping.
150 zeer zware 0LMENB00MEM
150 ESSCHENBOOMEN
en 16 WILGEN en CANADA'S,
Ls. van Waesberghe-Janssens.
M A GA Z IJ N
OPNIEUW ONTVANGEN:
van de eenvoudigste tot de modernste soorten.
WEKKERS in soorten.
Allen met koperen werken ->
en schriftelijke waarborg.
Reparatiën vlug en billijk.
3
Het beste Bleekmiddel.
Wederverkoopers flink rabat
Firma D. J. OQGUSL'
Aan het Bureau van de
,,Axelsche Courant"
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
--
-
Stoombootdienst op do Wester-Schelde,
Lijn Vlissingen Breskens Neuzen.
Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake.
Lijn Walzoordenflans weertVlake.
i
De Notaris J. A. Drogmans te Axel,
zal ten verzoeke van den WelEd. Heer
J. M. ROTTIER, als beheerder der
goederen van het Doorluchtig Huis Van
Arenberg, op Woensdag den 27 Februari
1918, des voormiddags 11 uur precies,
verkoopen
metende van 1,50 M. tot 2,30 M.
staande onder de gemeente Clinge,
op den dijk van den Louisapolder
tusschen de polders Louisa en Van
Alstein.
Vergaderen bij Honoré Ferket, land
bouwer te Clinge in den Louisapolder.
Betaling contant.
GEVESTIGD SEDERT 1871.
Wissel- en Effectenbank.
HULST, TERNEUZEN en AXEL.
Het kantoor te Axel is 's Donderdags
en 's Zaterdags geopend van 9—1.30.
Sï
sa.
s*
CD
CD
-A. 2Zj JLm.
Cö
-3
CS
O
eo
sa
o»
G
c&
G
G
Aanbevelend,
belast men zich gaarne met het stellen
en opzenden van ADVERTENTIÊN naar
alle dagweek- en maandbladen.
Het opzenden Uwer advertentiën door
ons Bureau lev6rtU verschillende voor-
deelen op
U bespaart porto's, terwijl gezorgd
wordt voor spoedige, duidelijke en juiste
opgave, zonder verplichting tot plaatsing
in eigen blad en zonder te moeten
zoeken naar het goede adres.
Tevens worden abonnementen voor
alle bladen opgenomen en alle bestel
lingen, den Boekhandel betreffende,
uitgevoerd.
DE ADMINISTRATIE.
M 1DDEJLEN VAN VERVOER
SPOORWEG MECHELEN- TERNEUZEN.
v Neuzen
Sluiskil
Axel
Kgkuit
a Hulst
6 30
6 50
716
7 30
7 40
9 50
10
1012
10 20
10 30
5
510
5 22
5 30
5 40
Hulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
Neuzen
8 20
8 29
8 38
8 50
9
3-
315
3 33
3 55
4 05
3 05
315
3 23
3 35
8 45
Spoorweg Ter
NeuzenGent.
v Neuzen
705
12 30
5 25
v. Sas v. Gent
9 -
2 35
7 25
Sluiskil
714
12 45
5 34
Philippine
9 09
2 44
7 35
Sluiskil br.
7 18
12 "5
5 38
Sluiskil br.
913
2 48
7 40
Philippine
7 22
105
5 42
Sluiskil
916
2 52
7 51
a Sas v. Gent
7 30
114
5 50
a. Neuzen
9 25
3—
8
Lyn Drie SchouwenTer Neuzen.
v Driesch.
5 55
9 40 '12 45
3 45
v Neuzen 7 35
1105
215
5 30
Axel
6 05
9 50 12 55
3 55
Driewegen 7 42
11 13
2 23
5 38
a Zaamslag
6 24
10 05 110
409
a Zaamslag 7 54
11 26
2 36
5 50
v Zaamslag
6 34
1015 117
419
v Zaamslag 8 10
11 36
2 46
6-
v Driewegen
6 48
1029 130
4 32
v Axel 8 25
1150
3 01
615
a Neuzen
6 55
1036 140
4 40
a Driesch. 8 35
12
311
6 25
Lyn Drie SchouwenKloosterzande.
vDrie Schouwen
7 28 215
v Kloosterzande
9 35
4 30
7 20
Axel
7 38 2 25
5 45
Groenendijk
9 42
4 35
7 25
Rond -putten
7 46 2 33
5 52
Hengstdijk
9 50
4 43
7 32
a Zaamslag
7 55 241
6
Rapenburg dorp
9 58
4 51
7 38
v Zaamslag
800 245
6 03
Stoppeldijk veer
10 06
4 59
7 46
„Stoppeldijk veer
8 07 2 52
6 03
a Zaamslag
10 14
515
8 03
Rapenburg dorp
815 3
6 15
v Zaamslag
1015
517
8 05
Hengstdijk
823 308
6 23
Rondeputten
Axel
10 23
5 25
8 13
Groenendijk
8 31 3 16
6 30
10 30
5 32
8 20
a Kloosterzande
8 38 3 25
6 38
a Drie Schouwen
10 40
8 30
Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de haltenAxel kerkdreef en spoorwegkrui
sing, hoek Neusensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol,
Copwijksche weg, In Deltt.
v Drie Schouwen
a Zuiddorpe
Lyn Drie Schouwen-Zuiddorpe.
1210 3 20 I v Zuiddorpe 12 24
1217 3 27 a Drie Schouwen 12 31
3 32
3 38
Lyn IJzendyke—Sas van Gent- Drie Schouwen.
v.
IJzendijke
6 25
12 35
6 00
v. Drie Schouwen
8 55
3 25
6 40
Pyramide
6 40
12 50
615
Zwartenhoek
8 05
3 35
6 50
Philippine
7 ('5
120
6 40
Westdorpe kerk
9 15
345
7 00
a.
Sas van Gent
7 33
146
7 05
Pas-sluis
9 25
3 55
7 10
V.
Sas van Gent
7 36
2 05
7 30 -
a. Sas van Gent
9 38
4 10
7 25
Pas-sluis
7 61
2 15
7 45
v. Sas van Gent
9 50
413
7 28
Westdorpe kerk
801
2 25
8
Philippine
1016
4 39
7 53
Zwartenhoek
8 11
2 35
8 10
Pyramide
1040
501
818
a.
Drie Schouwen
8 20
2 45
815
a. IJzendijke
10 51
515
8 35
na»r Zaamslag
9 45
3 45
naar Schoondijke
105
5 44
Zuiddorpe
1210
3 20
1
Lyn Schoondyke—IJzendyke.
v Schoondijke 7 20 8 30 11 15 153 4 30 I v IJzendijke 6 15 7 5? 10 37 105 2 45
a IJzendijke. 743 8 53 1138 2 16 4 i.3 a Schoondijke 7 08 '8 20 11128 3 8
Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan cfe volgende halten ge,stopt worden tot het in en
uitlaten van reizigers: Balhofstede, Pontebrug, uandpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke,
Turkije, Zevenliofstedestraat. Oranjedijk, Statendjjk.
Stoomtram Huist- Walsoorden.
7 50
v Hulst, Station 4 50
Rustwat 510
Terhole 5 15
irioel kensdijk 5 2,3
Kuitaart, Tol 5 28
„Kloosierz. 5 40
aWalz., Dijk 5 50
Deze treinen loopen niet op Zondag.'
10 50. 250 550
31 10 3 10 6 10
8 20 1115 3 15 6 15
8 2i 1123 3 23 il 23
8 3.3 1128 .31-8 6 28
8 45 11 40 3 40 6 40
8 55 1150 3 50 0 50
v VValz., Dijk *6 10
Kloosterz. 6 2
Kuitaart, Tol 6 H2
Hoet'kensdijk 6 37
Terhole 615
Rustwat 6 50
a Hulst, Station 7 10
915
9 25
9 37
9 42
9 50
9 55
1015
130
3 40
1 52
157
2 05
2 30
2 30
415 7
4 25 7 10
4 37 T 22
4 42 27
5» 7 35
4 55 7 40
omtram-Maatschappy Breskens—Maldeghcm. Van af
15 Oct. 1917.
v Breskens
805
1 30
4 05
Groede
815
140
415
Schoondijke
8 26
1 51
4 26
Oostburg
a Draaibrug
8 45
210
4 45
5 65
9 03
2 28
5 03
613
v idem
5 35
9 08
2 03
2 40
5 08
Aardenburg
5 50
9 23
218
2 55
5 23
a Ede
6 02
9 35
5 35
v Ede
605
10
5 38
Aardenburg
6 17
1012
2 20
2 57
5 50
a Draaibrug
6 32
10 27
2 35
312
6 05
v idem
5 43
6 37
1032
2 37
Oostburg
6 01
6 55
10 50
2 55
Schoondijke
714
1109
314
Groede
7 25
1120
3 25
a Breskens
7 35
1130
3 35
v Draaibrug
6
6 40
910
1040
315
5 10
a Sluis
615
6 55
9 25
1053^
3 30
5 25
v Sluis
6 20
8 45
10 15
145
4 40
5 45
a Draaibrug
6 35
9-
10 30
2
4 55
6 -
v Oostburg
6 02
7 05
8 50
1130
2 56
4 50
Zuidzande
613
716
901
11 41
3 07
5 01
a Cadzaud
6 25
7 28
913
1153
319
513
v Cadzand
6 30
817
10 22
2 20
4 15
5 30
Zuidzande
6 42
8 29
1034
2 32
4 27
5 42
a Oostburg
6 53
8 40
10 45
2 43
4 38
5 53
Van 15 October 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks:
12,25a)
12,55
12,25b)
3,45
3,20
Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,30 10,20
Breskens Vlissingen 8,10 11,40
Vlissingen Neuzen
Neuzen Vlissingen 7,15 10,35
a) Bij vertraging van trein 32,15, kan deze boot 15 minuten wachten.
b) Bij vertraging van trein 12,15 kan deze boot wachten tot 1 u.
Voor verdere correspondentie tusschen Walcheren, Zuid-Beveland en Neuzen, zie
men hieronder.
In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoosendaal.
Van Neuzen naar Hansweert vm. 5,— nm. 3,30. Van Hansweert naar Vlake vm. 6,40 nm. 5,10
Van Vlake naar Hansweert vm. 8,08 Dm. 5,45. Vau Hansweert naar Neuzen vm. 8,26 nm. 6,
Te Hoedekenskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek van
Neuzen of van H^isweert.
Voor de correspondentie van Neuzen en Axel op trein 182, vertrekkende van Vlake
8,15 naar Roosendaal, zie men hieronder.
Van Walzoorden naar Hansweert per boot vm 6,— 9,15
Hansweert Vlake per tram 6,40 9,45
Hanswem per tram 8,08
Walzoorden per boot 8,26 10,40
Vlake
Hansweert
nm. 12,00 1,30 4
12,40 4,30
11,40 1,25c 5,45
12,45 2,15c 6,—
e) Bij vertraging van de treinen 5,35 en 5,40 te Vlake kunnen de tram en de boot ten
hoogste een half uur wachten.
Te beginnen met Donderdag 1 November 1917 zal na aankomst van trein 10.28 uit
Vlissingen te Vlake, indien er reizigers voor Zeeuwsch-Vlaanderen zijn, de tram rijden van
Vlake. naar Hansweert en zal de boot van Hansweert naar Walsoorden vertrekken om 10.45
in plaats vau 10.40.
Bij vertraging van den trein kunnen de tram en de boot ten hoogste een kwartier
wachten.