1 a KONINGS CHLOORht?- DE BLAUWE BRIL" I. J. VALE- Een zending marmeren en houten PENDULES met Kandelabres, - cn Rnoprcguhteurs. I st Openbare Verkooping. 150 zeer zware 0LMENB00MEM 150 ESSCHENBOOMEN en 16 WILGEN en CANADA'S, Ls. van Waesberghe-Janssens. M A GA Z IJ N OPNIEUW ONTVANGEN: van de eenvoudigste tot de modernste soorten. WEKKERS in soorten. Allen met koperen werken -> en schriftelijke waarborg. Reparatiën vlug en billijk. 3 Het beste Bleekmiddel. Wederverkoopers flink rabat Firma D. J. OQGUSL' Aan het Bureau van de ,,Axelsche Courant" Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. -- - Stoombootdienst op do Wester-Schelde, Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake. Lijn Walzoordenflans weertVlake. i De Notaris J. A. Drogmans te Axel, zal ten verzoeke van den WelEd. Heer J. M. ROTTIER, als beheerder der goederen van het Doorluchtig Huis Van Arenberg, op Woensdag den 27 Februari 1918, des voormiddags 11 uur precies, verkoopen metende van 1,50 M. tot 2,30 M. staande onder de gemeente Clinge, op den dijk van den Louisapolder tusschen de polders Louisa en Van Alstein. Vergaderen bij Honoré Ferket, land bouwer te Clinge in den Louisapolder. Betaling contant. GEVESTIGD SEDERT 1871. Wissel- en Effectenbank. HULST, TERNEUZEN en AXEL. Het kantoor te Axel is 's Donderdags en 's Zaterdags geopend van 9—1.30. Sï sa. s* CD CD -A. 2Zj JLm. Cö -3 CS O eo sa o» G c& G G Aanbevelend, belast men zich gaarne met het stellen en opzenden van ADVERTENTIÊN naar alle dagweek- en maandbladen. Het opzenden Uwer advertentiën door ons Bureau lev6rtU verschillende voor- deelen op U bespaart porto's, terwijl gezorgd wordt voor spoedige, duidelijke en juiste opgave, zonder verplichting tot plaatsing in eigen blad en zonder te moeten zoeken naar het goede adres. Tevens worden abonnementen voor alle bladen opgenomen en alle bestel lingen, den Boekhandel betreffende, uitgevoerd. DE ADMINISTRATIE. M 1DDEJLEN VAN VERVOER SPOORWEG MECHELEN- TERNEUZEN. v Neuzen Sluiskil Axel Kgkuit a Hulst 6 30 6 50 716 7 30 7 40 9 50 10 1012 10 20 10 30 5 510 5 22 5 30 5 40 Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Neuzen 8 20 8 29 8 38 8 50 9 3- 315 3 33 3 55 4 05 3 05 315 3 23 3 35 8 45 Spoorweg Ter NeuzenGent. v Neuzen 705 12 30 5 25 v. Sas v. Gent 9 - 2 35 7 25 Sluiskil 714 12 45 5 34 Philippine 9 09 2 44 7 35 Sluiskil br. 7 18 12 "5 5 38 Sluiskil br. 913 2 48 7 40 Philippine 7 22 105 5 42 Sluiskil 916 2 52 7 51 a Sas v. Gent 7 30 114 5 50 a. Neuzen 9 25 3— 8 Lyn Drie SchouwenTer Neuzen. v Driesch. 5 55 9 40 '12 45 3 45 v Neuzen 7 35 1105 215 5 30 Axel 6 05 9 50 12 55 3 55 Driewegen 7 42 11 13 2 23 5 38 a Zaamslag 6 24 10 05 110 409 a Zaamslag 7 54 11 26 2 36 5 50 v Zaamslag 6 34 1015 117 419 v Zaamslag 8 10 11 36 2 46 6- v Driewegen 6 48 1029 130 4 32 v Axel 8 25 1150 3 01 615 a Neuzen 6 55 1036 140 4 40 a Driesch. 8 35 12 311 6 25 Lyn Drie SchouwenKloosterzande. vDrie Schouwen 7 28 215 v Kloosterzande 9 35 4 30 7 20 Axel 7 38 2 25 5 45 Groenendijk 9 42 4 35 7 25 Rond -putten 7 46 2 33 5 52 Hengstdijk 9 50 4 43 7 32 a Zaamslag 7 55 241 6 Rapenburg dorp 9 58 4 51 7 38 v Zaamslag 800 245 6 03 Stoppeldijk veer 10 06 4 59 7 46 „Stoppeldijk veer 8 07 2 52 6 03 a Zaamslag 10 14 515 8 03 Rapenburg dorp 815 3 6 15 v Zaamslag 1015 517 8 05 Hengstdijk 823 308 6 23 Rondeputten Axel 10 23 5 25 8 13 Groenendijk 8 31 3 16 6 30 10 30 5 32 8 20 a Kloosterzande 8 38 3 25 6 38 a Drie Schouwen 10 40 8 30 Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de haltenAxel kerkdreef en spoorwegkrui sing, hoek Neusensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol, Copwijksche weg, In Deltt. v Drie Schouwen a Zuiddorpe Lyn Drie Schouwen-Zuiddorpe. 1210 3 20 I v Zuiddorpe 12 24 1217 3 27 a Drie Schouwen 12 31 3 32 3 38 Lyn IJzendyke—Sas van Gent- Drie Schouwen. v. IJzendijke 6 25 12 35 6 00 v. Drie Schouwen 8 55 3 25 6 40 Pyramide 6 40 12 50 615 Zwartenhoek 8 05 3 35 6 50 Philippine 7 ('5 120 6 40 Westdorpe kerk 9 15 345 7 00 a. Sas van Gent 7 33 146 7 05 Pas-sluis 9 25 3 55 7 10 V. Sas van Gent 7 36 2 05 7 30 - a. Sas van Gent 9 38 4 10 7 25 Pas-sluis 7 61 2 15 7 45 v. Sas van Gent 9 50 413 7 28 Westdorpe kerk 801 2 25 8 Philippine 1016 4 39 7 53 Zwartenhoek 8 11 2 35 8 10 Pyramide 1040 501 818 a. Drie Schouwen 8 20 2 45 815 a. IJzendijke 10 51 515 8 35 na»r Zaamslag 9 45 3 45 naar Schoondijke 105 5 44 Zuiddorpe 1210 3 20 1 Lyn Schoondyke—IJzendyke. v Schoondijke 7 20 8 30 11 15 153 4 30 I v IJzendijke 6 15 7 5? 10 37 105 2 45 a IJzendijke. 743 8 53 1138 2 16 4 i.3 a Schoondijke 7 08 '8 20 11128 3 8 Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan cfe volgende halten ge,stopt worden tot het in en uitlaten van reizigers: Balhofstede, Pontebrug, uandpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke, Turkije, Zevenliofstedestraat. Oranjedijk, Statendjjk. Stoomtram Huist- Walsoorden. 7 50 v Hulst, Station 4 50 Rustwat 510 Terhole 5 15 irioel kensdijk 5 2,3 Kuitaart, Tol 5 28 „Kloosierz. 5 40 aWalz., Dijk 5 50 Deze treinen loopen niet op Zondag.' 10 50. 250 550 31 10 3 10 6 10 8 20 1115 3 15 6 15 8 2i 1123 3 23 il 23 8 3.3 1128 .31-8 6 28 8 45 11 40 3 40 6 40 8 55 1150 3 50 0 50 v VValz., Dijk *6 10 Kloosterz. 6 2 Kuitaart, Tol 6 H2 Hoet'kensdijk 6 37 Terhole 615 Rustwat 6 50 a Hulst, Station 7 10 915 9 25 9 37 9 42 9 50 9 55 1015 130 3 40 1 52 157 2 05 2 30 2 30 415 7 4 25 7 10 4 37 T 22 4 42 27 5» 7 35 4 55 7 40 omtram-Maatschappy Breskens—Maldeghcm. Van af 15 Oct. 1917. v Breskens 805 1 30 4 05 Groede 815 140 415 Schoondijke 8 26 1 51 4 26 Oostburg a Draaibrug 8 45 210 4 45 5 65 9 03 2 28 5 03 613 v idem 5 35 9 08 2 03 2 40 5 08 Aardenburg 5 50 9 23 218 2 55 5 23 a Ede 6 02 9 35 5 35 v Ede 605 10 5 38 Aardenburg 6 17 1012 2 20 2 57 5 50 a Draaibrug 6 32 10 27 2 35 312 6 05 v idem 5 43 6 37 1032 2 37 Oostburg 6 01 6 55 10 50 2 55 Schoondijke 714 1109 314 Groede 7 25 1120 3 25 a Breskens 7 35 1130 3 35 v Draaibrug 6 6 40 910 1040 315 5 10 a Sluis 615 6 55 9 25 1053^ 3 30 5 25 v Sluis 6 20 8 45 10 15 145 4 40 5 45 a Draaibrug 6 35 9- 10 30 2 4 55 6 - v Oostburg 6 02 7 05 8 50 1130 2 56 4 50 Zuidzande 613 716 901 11 41 3 07 5 01 a Cadzaud 6 25 7 28 913 1153 319 513 v Cadzand 6 30 817 10 22 2 20 4 15 5 30 Zuidzande 6 42 8 29 1034 2 32 4 27 5 42 a Oostburg 6 53 8 40 10 45 2 43 4 38 5 53 Van 15 October 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks: 12,25a) 12,55 12,25b) 3,45 3,20 Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,30 10,20 Breskens Vlissingen 8,10 11,40 Vlissingen Neuzen Neuzen Vlissingen 7,15 10,35 a) Bij vertraging van trein 32,15, kan deze boot 15 minuten wachten. b) Bij vertraging van trein 12,15 kan deze boot wachten tot 1 u. Voor verdere correspondentie tusschen Walcheren, Zuid-Beveland en Neuzen, zie men hieronder. In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoosendaal. Van Neuzen naar Hansweert vm. 5,— nm. 3,30. Van Hansweert naar Vlake vm. 6,40 nm. 5,10 Van Vlake naar Hansweert vm. 8,08 Dm. 5,45. Vau Hansweert naar Neuzen vm. 8,26 nm. 6, Te Hoedekenskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek van Neuzen of van H^isweert. Voor de correspondentie van Neuzen en Axel op trein 182, vertrekkende van Vlake 8,15 naar Roosendaal, zie men hieronder. Van Walzoorden naar Hansweert per boot vm 6,— 9,15 Hansweert Vlake per tram 6,40 9,45 Hanswem per tram 8,08 Walzoorden per boot 8,26 10,40 Vlake Hansweert nm. 12,00 1,30 4 12,40 4,30 11,40 1,25c 5,45 12,45 2,15c 6,— e) Bij vertraging van de treinen 5,35 en 5,40 te Vlake kunnen de tram en de boot ten hoogste een half uur wachten. Te beginnen met Donderdag 1 November 1917 zal na aankomst van trein 10.28 uit Vlissingen te Vlake, indien er reizigers voor Zeeuwsch-Vlaanderen zijn, de tram rijden van Vlake. naar Hansweert en zal de boot van Hansweert naar Walsoorden vertrekken om 10.45 in plaats vau 10.40. Bij vertraging van den trein kunnen de tram en de boot ten hoogste een kwartier wachten.

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1918 | | pagina 4