I n Loten Paleis voor Volksvlijt 1869 Patent-Olie. BRA 0 H OUT. a EEN WOONHUIS H. H. Koopers JOZ. DE FEIJTER Pz. groot f2,50. Es. van Waesberghe-Janssens. Firma P. R. Ueenhuizen, Axel. Uit de hand te koop: met annex Bergplaats. Gezaagde Dennenblokjes Ook OLMENHOUT H. D. Dellaert, Axel, Walstraat. die het alom bekende adres dus nog niet weten maken we er op attent dat Kerkdreef 91 - Lange Noordstraat B 41 - AXEL, het adres is en blijft, waar ge U van Uw voor- deeligste inkoopen kunt voorzien. HULST, TERNEUZEN, AXEL en SAS VAN GENT. Zeeuwsche Brandwaarborg Maatschappij Zeeuwsch-Vlaamsclie Tramweg-Maatschappij. Stoombootdienst op de Wester-Schelde. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hausweert-Vlake. Lijn WalzoordenHansweertVlake. Te bevragen bij JAC. HOUGH te Axel. van 10 A 12 c.M., ook op 1 Meter. op halve Meters en op blokjes van 20c.M. aan concurreerende pi-yzen. Te bevragen bij Houders dezer loteu worden uitgenoodigd deze ter afstempeling in te leveren bij de ONTVANG- BETAALKAS te AMSTERDAM, ten blijke hunner toetreding tot een nieuw trekkingsplan. Ondergeteekende belast zich gaarne met de verzending dezer loten en verstrekt nadere inlichtingen. Alle lotenhouders, die er op gesteld zijn, dat de loting spoedig zal plaats hebben, kunnen dit bevorderen door hun loten ten spoedigste ter afstempeling in te leveren. ^1 OPGERICHT IN 1824 TE ZIERIKZEE, verzekert Onroerende en Roerende Goederen tegen éene vaste premie of onderling naar begeerte der deelnemers. AGENTEN voor bet 5de District van Zeeland: Axel- F. DIELEMAN, J. C VINK. M 1 D 3D B L E 1ST SPOORWEG MECHELEN—TERNEUZEN. VAN VERVOER v Neuzen 6 30 9 50 5- Sluiskil 6 50 10 510 Axel 716 10 12 5 22 Kijkuit 7 30 10 20 5 30 a Hulst 740 10 30 5 40 V Hulst 8 20 3 - Kijkuit 829 315 Axel 8 38 3 33 Sluiskil 8 50 3 55 a Neuzen 9- 4 05 8 05 8 15 8 23 B 35 8 45 v Neuzen 705 12 30 5 25 Sluiskil 714 12 45 5 34 Sluiskil br. 7 18 12 55 5 38 Philippine 7 22 105 5 42 a Sas v. Gent 7 30 1 14 5 50 Spoorweg Ter Neuzen—Gent. v. Sas v. Gent Philippine Sluiskil* br. Sluiskil a. Neuzen 9- 2 35 7 25 9 09 2 44 7 35 913 2 48 7 40 916 2 52 7 51 9 25 3 - 8 HJn Drie SchouwenTer Neuzen. v Driesch. 5 55 9 40 12 45 3 45 Axel 6 05 9 50 12 55 3 55 a Zaamslag 6 24 1005 110 4 09 v Zaamslag 6 34 1015 117 419 v Driewegen 6 48 1029 130 4 32 a Neuzen 6 53 1036 140 4 40 vDrie Schouwen Axel Rondeputten Stoppeldijk veer Rapenburg dorp Hengstdijk Groenendijk a Kloosterzande 215 2 25 5 45 2 33 5 52 2 41 6 2 45 6 03 2 52 6 08 3 615 3 08 6 23 316 6 30 3 25 6 38 gestopt worden v Neuzen 7 35 1105 21 Driewegen 7 42 1113 2 23 a Zaamslag 7 54 11 26 2 36 v Zaamslag 8 10 11 36 2 46 v Axel 8 25 1150 3 01 a Driesch. 8 35 12 311 nKloosterzande. v Kloosterzande 9 35 4 30 Groenendijk 9 42 4 35 Hengstdijk 9 50 4 43 Rapenburg dorp 9 58 4 51 Stoppeldijk veer 10 06 4 59 a Zaamslag 10 14 515 v Zaamslag 10 15 5 17 Rondeputten 10 23 5 25 Axel 10 30 5 32 a Drie Schouwen 10 40 5 38 5 50 6- 615 6 25 7 20 7 25 7 32 7 3g 7 46 8 03 8 05 8 13 8 20 J30 sing, hoek Neuzensche weg, Zaamslag wissel, Copwijksche weg, In Delft. halten Axel kerkdreef en spoorwegkrui- veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol, v Drie Schouwen a Zuiddorpe v. IJzendijke 6 25 12 35 6 00 Pyramide 6 40 12 50 615 Philippine 7 05 120 6 40 a. Sas van Gent 7 33 146 7 05 v. Sas van Gent 7 36 2 05 7 30 Pas-sluis 7 51 215 7 45 Westdorpe kerk 8 01 2 25 8 Zwartenhoek 811 2 35 8 10 a. Drie Schouwen 8 20 2 45 815 naar Zaamslag 9 45 3 45 Zuiddorpe 12 10 3 20 Hjn Drie SchouwenZnlddorpe. 12 10 3 20 I v Zuiddorpe 12 24 1217 3 27 a Drie Schouwen 12 31 HJn IJzendflke—Sas van Gent- Drie Schouwen. 8 55 8 05 9 15 9 25 9 38 9 50 1016 1040 10 51 105 v. Drie Schouwen Zwartenhoek Westdorpe kerk Pas-sluis a. Sas van Gent v. Sas van Gent Philippine Pyramide a. IJzendijke naar Schoondijke 3 32 3 38 3 25 3 35 345 3 55 410 413 4 39 5 04 515 544 6 40 6 50 7 00 7 10 7 25 7 28 7 53 818 8 35 Lijn SchoondijkeIJzendijke. v Schoondijke 7 20 8 30 11 15 153 4 30 I v IJzendijke 6 45 7 57 1037 105 2 45 a IJzendijke 7 43 8o3 1138 2 16 4 ^3 a Schoondijke 7 08 8 20 11128 3 ('8 Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en uitlaten van reizigers: Balhofstede, Pontebrug, Landpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendiike Turkije, Zevenhofstedestraat, Oranjedijk, Statendijk. y e' v Hulst, Station 4 50 Rustwat 5 10 Terhole 5 15 Hoeikensdijk 5 23 Kuit aart, Tol 5 28 „Klooserz. 5 40 aWalz., Dijk 5 50 Deze treinen loopen niet op Zondag. Stoomtram Hulst— Walzoorden. *7 5 10 50 2 50 5 50 815* 1110 310 610 8 20 11 15 315 6 15 82. 11 23 3 23 6 23 833 1128 3 28 6 28 8 45 1140 340 6 40 8 55 11 50 3 50 6 50 v Walz., Dijk *610 Kloosterz. 6 20 Kuitaart, Tol 6 32 Hoefkensdijk 6 37 Terhole 6 45 Rustwat 6 50 a Hulst, Station 7 10 9 15 1 30 4 15 7 9 25 1 40 4 25 7 10 9 37 1 52 4 37 7 22 9 42 1 57 4 42 7 27 9 50 2 05 45. 7 35 955 210 4 5 7 40 1015 2 30 5 15 8 Stoomtram-Maatschappij Breskens—Maldeghem. Van af 15 Oct. 1917, v Breskens Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede v Ede Aardenburg a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groede a Breskens v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Cadzand v Cadzand Zuidzande a Oostburg 5 43 6 01 6 615 6 20 6 35 6 02 613 6 25 6 30 6 42 6 53 5 35 5 50 6 02 6 05 6 17 6 32 6 37 6 55 714 7 25 7 35 6 40 6 55 8 45 9- 7 05 7 16 7 28 817 8 29 840 8 05 815 8\26 8 45 9 03 9 08 9 23 9 35 10 10 12 10 27 10 32 10 50 1109 1120 1130 910 9 25 1015 1030 8 50 901 9 13 10 22 10 34 10 45 1 30 140 151 210 2 28 220 2 35 203 240 218 2 55 2 57 312 2 37 2 55 314 3 25 3 35 1040 1055 315 3 30 5 10 5 25 1 45 2 4 40 4 55 5 45 6 - 1130 1141 1153 2 56 3 07 319 450 5 01 513 2 20 2 32 2 43 4 15 4 27 4 38 5 30 5 42 5 53 4 05 415 4 26 4 45 5 03 5 08 5 23 5 35 5 38 5 50 6 05 5 55 613 Van 15 October 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks: mn. 12,25a) 12,55 12,25b) 3,— 3,45 3,20 Van Vlissingen naar Breskens vm, 7,30 10,20 Breskens Vlissingen '8,10 11*40 Vlissingen Neuzen Neuzen Vlissingen 7,15 10,15 a) Bfj vertraging van trein 12,15, kan deze boot 15 minuten wachten. b) Bij vertraging van trein 12,15 kan deze boot wachten tot 1 u. Voor verdere correspondentie tusschen Walcheren, Zuid-Beveland en Neuzen, zie In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg Vlissingen--Roosendaak. Van Neuzen naar Hansweert vm. 5,- nm. 3,30. Van Hansweert naar Vlake vm. 6,40 nm 5,10 Van Vlake naar Hansweert vm. 8,08 nm. 5,45 Van Hansweert naar Neuzen vm. 8,26 nm. 6,- Te Hobdekenskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek v'ac Neuzen of van Hansweert. Voor de correspondentie van Neuzen en Axel op trein 182, vertrekkende van Vlake o,15 naar Roosendaal, zie men hieronder. Van Walzoorden naar Hansweert per boo vm 6 Hansweert Vlake per tram 6^40 ïi Vlake Hansweeit per tram 8.08 Hansweert Walzoorden per boot 8,26 9,15 9,45 10,40 nm. 12,00 1,30 4,— 12,40 - 4,30 11,40 1,25c 5,45 12,45 2,15c 6,— e) Bij vertraging van de treilen 5,35 en 5,40 te Vlake kunnen de tram en de boot ten hoogste een half uur wachten. Te beginnen met Donderdag 1 November 1917 zal na aankomst van trein 10.28 uit Vlissingen te Vlake, indien er reizigers voor Zeeuwsch-Vlaanderen zijn, de tram rijden van Vlake naai Hansweert en zal de boot van Hansweert naar Walsoorden vertrekken om 1045. in plaats van 10.40. Bij vertraging van den trein kunnen de tram en de boot ten hoogste een kwartier wachten.

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1918 | | pagina 4