I
n
Loten Paleis voor Volksvlijt 1869
Patent-Olie.
BRA
0
H
OUT.
a EEN WOONHUIS
H. H. Koopers
JOZ. DE FEIJTER Pz.
groot f2,50.
Es. van Waesberghe-Janssens.
Firma P. R. Ueenhuizen, Axel.
Uit de hand te koop:
met annex Bergplaats.
Gezaagde Dennenblokjes
Ook OLMENHOUT
H. D. Dellaert, Axel, Walstraat.
die het alom bekende adres dus nog niet weten
maken we er op attent dat
Kerkdreef 91 - Lange Noordstraat B 41 - AXEL,
het adres is en blijft, waar ge U van Uw voor-
deeligste inkoopen kunt voorzien.
HULST, TERNEUZEN, AXEL en SAS VAN GENT.
Zeeuwsche Brandwaarborg Maatschappij
Zeeuwsch-Vlaamsclie Tramweg-Maatschappij.
Stoombootdienst op de Wester-Schelde.
Lijn Vlissingen Breskens Neuzen.
Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hausweert-Vlake.
Lijn WalzoordenHansweertVlake.
Te bevragen bij JAC. HOUGH
te Axel.
van 10 A 12 c.M., ook op 1 Meter.
op halve Meters en op blokjes van 20c.M.
aan concurreerende pi-yzen.
Te bevragen bij
Houders dezer loteu worden uitgenoodigd deze ter afstempeling in te
leveren bij de ONTVANG- BETAALKAS te AMSTERDAM, ten blijke hunner
toetreding tot een nieuw trekkingsplan.
Ondergeteekende belast zich gaarne met de verzending dezer loten en
verstrekt nadere inlichtingen.
Alle lotenhouders, die er op gesteld zijn, dat de loting spoedig zal plaats
hebben, kunnen dit bevorderen door hun loten ten spoedigste ter afstempeling
in te leveren. ^1
OPGERICHT IN 1824 TE ZIERIKZEE,
verzekert Onroerende en Roerende Goederen tegen éene vaste premie
of onderling naar begeerte der deelnemers.
AGENTEN voor bet 5de District van Zeeland:
Axel- F. DIELEMAN,
J. C VINK.
M 1 D 3D B L E 1ST
SPOORWEG MECHELEN—TERNEUZEN.
VAN VERVOER
v Neuzen
6 30
9 50
5-
Sluiskil
6 50
10
510
Axel
716
10 12
5 22
Kijkuit
7 30
10 20
5 30
a Hulst
740
10 30
5 40
V
Hulst
8 20
3 -
Kijkuit
829
315
Axel
8 38
3 33
Sluiskil
8 50
3 55
a
Neuzen
9-
4 05
8 05
8 15
8 23
B 35
8 45
v Neuzen
705
12 30
5 25
Sluiskil
714
12 45
5 34
Sluiskil br.
7 18
12 55
5 38
Philippine
7 22
105
5 42
a Sas v. Gent
7 30
1 14
5 50
Spoorweg Ter Neuzen—Gent.
v. Sas v. Gent
Philippine
Sluiskil* br.
Sluiskil
a. Neuzen
9-
2 35
7 25
9 09
2 44
7 35
913
2 48
7 40
916
2 52
7 51
9 25
3 -
8
HJn Drie SchouwenTer Neuzen.
v Driesch.
5 55
9 40
12 45
3 45
Axel
6 05
9 50
12 55
3 55
a Zaamslag
6 24
1005
110
4 09
v Zaamslag
6 34
1015
117
419
v Driewegen
6 48
1029
130
4 32
a Neuzen
6 53
1036
140
4 40
vDrie Schouwen
Axel
Rondeputten
Stoppeldijk veer
Rapenburg dorp
Hengstdijk
Groenendijk
a Kloosterzande
215
2 25
5 45
2 33
5 52
2 41
6
2 45
6 03
2 52
6 08
3
615
3 08
6 23
316
6 30
3 25
6 38
gestopt worden
v Neuzen 7 35
1105
21
Driewegen 7 42
1113
2 23
a Zaamslag 7 54
11 26
2 36
v Zaamslag 8 10
11 36
2 46
v Axel 8 25
1150
3 01
a Driesch. 8 35
12
311
nKloosterzande.
v Kloosterzande
9 35
4 30
Groenendijk
9 42
4 35
Hengstdijk
9 50
4 43
Rapenburg dorp
9 58
4 51
Stoppeldijk veer
10 06
4 59
a Zaamslag
10 14
515
v Zaamslag
10 15
5 17
Rondeputten
10 23
5 25
Axel
10 30
5 32
a Drie Schouwen
10 40
5 38
5 50
6-
615
6 25
7 20
7 25
7 32
7 3g
7 46
8 03
8 05
8 13
8 20
J30
sing, hoek Neuzensche weg, Zaamslag wissel,
Copwijksche weg, In Delft.
halten Axel kerkdreef en spoorwegkrui-
veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol,
v Drie Schouwen
a Zuiddorpe
v. IJzendijke
6 25
12 35
6 00
Pyramide
6 40
12 50
615
Philippine
7 05
120
6 40
a. Sas van Gent
7 33
146
7 05
v. Sas van Gent
7 36
2 05
7 30
Pas-sluis
7 51
215
7 45
Westdorpe kerk
8 01
2 25
8
Zwartenhoek
811
2 35
8 10
a. Drie Schouwen
8 20
2 45
815
naar Zaamslag
9 45
3 45
Zuiddorpe
12 10
3 20
Hjn Drie SchouwenZnlddorpe.
12 10 3 20 I v Zuiddorpe 12 24
1217 3 27 a Drie Schouwen 12 31
HJn IJzendflke—Sas van Gent- Drie Schouwen.
8 55
8 05
9 15
9 25
9 38
9 50
1016
1040
10 51
105
v. Drie Schouwen
Zwartenhoek
Westdorpe kerk
Pas-sluis
a. Sas van Gent
v. Sas van Gent
Philippine
Pyramide
a. IJzendijke
naar Schoondijke
3 32
3 38
3 25
3 35
345
3 55
410
413
4 39
5 04
515
544
6 40
6 50
7 00
7 10
7 25
7 28
7 53
818
8 35
Lijn SchoondijkeIJzendijke.
v Schoondijke 7 20 8 30 11 15 153 4 30 I v IJzendijke 6 45 7 57 1037 105 2 45
a IJzendijke 7 43 8o3 1138 2 16 4 ^3 a Schoondijke 7 08 8 20 11128 3 ('8
Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en
uitlaten van reizigers: Balhofstede, Pontebrug, Landpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendiike
Turkije, Zevenhofstedestraat, Oranjedijk, Statendijk. y e'
v Hulst, Station 4 50
Rustwat 5 10
Terhole 5 15
Hoeikensdijk 5 23
Kuit aart, Tol 5 28
„Klooserz. 5 40
aWalz., Dijk 5 50
Deze treinen loopen niet op Zondag.
Stoomtram Hulst— Walzoorden.
*7 5 10 50 2 50 5 50
815* 1110 310 610
8 20 11 15 315 6 15
82. 11 23 3 23 6 23
833 1128 3 28 6 28
8 45 1140 340 6 40
8 55 11 50 3 50 6 50
v Walz., Dijk *610
Kloosterz. 6 20
Kuitaart, Tol 6 32
Hoefkensdijk 6 37
Terhole 6 45
Rustwat 6 50
a Hulst, Station 7 10
9 15 1 30 4 15 7
9 25 1 40 4 25 7 10
9 37 1 52 4 37 7 22
9 42 1 57 4 42 7 27
9 50 2 05 45. 7 35
955 210 4 5 7 40
1015 2 30 5 15 8
Stoomtram-Maatschappij Breskens—Maldeghem. Van af 15 Oct. 1917,
v Breskens
Groede
Schoondijke
Oostburg
a Draaibrug
v idem
Aardenburg
a Ede
v Ede
Aardenburg
a Draaibrug
v idem
Oostburg
Schoondijke
Groede
a Breskens
v Draaibrug
a Sluis
v Sluis
a Draaibrug
v Oostburg
Zuidzande
a Cadzand
v Cadzand
Zuidzande
a Oostburg
5 43
6 01
6
615
6 20
6 35
6 02
613
6 25
6 30
6 42
6 53
5 35
5 50
6 02
6 05
6 17
6 32
6 37
6 55
714
7 25
7 35
6 40
6 55
8 45
9-
7 05
7 16
7 28
817
8 29
840
8 05
815
8\26
8 45
9 03
9 08
9 23
9 35
10
10 12
10 27
10 32
10 50
1109
1120
1130
910
9 25
1015
1030
8 50
901
9 13
10 22
10 34
10 45
1 30
140
151
210
2 28
220
2 35
203 240
218 2 55
2 57
312
2 37
2 55
314
3 25
3 35
1040
1055
315
3 30
5 10
5 25
1 45
2
4 40
4 55
5 45
6 -
1130
1141
1153
2 56
3 07
319
450
5 01
513
2 20
2 32
2 43
4 15
4 27
4 38
5 30
5 42
5 53
4 05
415
4 26
4 45
5 03
5 08
5 23
5 35
5 38
5 50
6 05
5 55
613
Van 15 October 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks:
mn. 12,25a)
12,55
12,25b)
3,—
3,45
3,20
Van Vlissingen naar Breskens vm, 7,30 10,20
Breskens Vlissingen '8,10 11*40
Vlissingen Neuzen
Neuzen Vlissingen 7,15 10,15
a) Bfj vertraging van trein 12,15, kan deze boot 15 minuten wachten.
b) Bij vertraging van trein 12,15 kan deze boot wachten tot 1 u.
Voor verdere correspondentie tusschen Walcheren, Zuid-Beveland en Neuzen, zie
In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg Vlissingen--Roosendaak.
Van Neuzen naar Hansweert vm. 5,- nm. 3,30. Van Hansweert naar Vlake vm. 6,40 nm 5,10
Van Vlake naar Hansweert vm. 8,08 nm. 5,45 Van Hansweert naar Neuzen vm. 8,26 nm. 6,-
Te Hobdekenskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek v'ac
Neuzen of van Hansweert.
Voor de correspondentie van Neuzen en Axel op trein 182, vertrekkende van Vlake
o,15 naar Roosendaal, zie men hieronder.
Van Walzoorden naar Hansweert per boo vm 6
Hansweert Vlake per tram 6^40
ïi Vlake Hansweeit per tram 8.08
Hansweert Walzoorden per boot 8,26
9,15
9,45
10,40
nm. 12,00 1,30 4,—
12,40 - 4,30
11,40 1,25c 5,45
12,45 2,15c 6,—
e) Bij vertraging van de treilen 5,35 en 5,40 te Vlake kunnen de tram en de boot ten
hoogste een half uur wachten.
Te beginnen met Donderdag 1 November 1917 zal na aankomst van trein 10.28 uit
Vlissingen te Vlake, indien er reizigers voor Zeeuwsch-Vlaanderen zijn, de tram rijden van
Vlake naai Hansweert en zal de boot van Hansweert naar Walsoorden vertrekken om 1045.
in plaats van 10.40.
Bij vertraging van den trein kunnen de tram en de boot ten hoogste een kwartier
wachten.