De St. Nicolaas-Etalage
Rationale Bankvercettigiug.
KAASverzendhuis FEENSTRA,
CRED1ETVEREENIGING
Agentschap te MIDDELBURG, Rouaansche kade G 137.
is sore© d.
J. M. VERBRUGGEN.
Kapitaal en reservenf 5.500 000.
Kantoor: TER NEUZEN -
Zeeuwsch-Vlaainsche Tramweg-Maatschappij.
schappij.
--
Stoombootdienst op de Wester-Schelde.
Lijn Vlissingen Breskens Neuzen.
Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hans weert-Vlake.
Lijn Waizoorden-
HansweertVlake.
le Vegelinstraat S3, LEELWARDESI.
(22) Verzending van Kaas door geheel Nederland
(ongefrankeerd en tegen rembours) p. pond
Prima Friesch-Leidsche kaas pl.m. 10 K.G1 0.65
Gouda pl.m. 5 K.G. ot Edammerkaas 2 40 °/0 0.52Vg
Gouda 5 Edammerkaas 2 30 0.45
Gouda 5 Edammerkaas 2 20 0.38
Nagelkaas pl.m. 15 K.G0.29
gevestigd te AMSTERDAM, opgericht 1853.
Verleent Credieten t®Se" rentevergoeding in verhouding tot
het disconto der Nederlandsche Bank.
Neemt gelden k deposito tegen rentevergoeding van thans 2 pCt.
- - - Geeft wissels af op binnen- en buitenland. Incasso's. - - -
AGENTSCHAPPEN te Groningen, Leeuwarden, Zwolle,
Alkmaar, 's Gravenhage, Utrecht, Deventer, Arnhem, Rotterdam,
Tilburg, Maastricht, Dordrecht, Nijmegen en Middelburg.
CORRESPONDENTSCHAPPEN to Goes en te Vlissingen.
Uitvoerig geïllustreerd prospectus wordt op aanvraag gaarne
toegezonden door de Agenten te Middelburg Mr. J. A. FOKKER
en II. DRONKERS. -
Groote keuze in Marsepein, Borstplaat en luxe doozen Chocolade'
Letters en Figuren enz. enz.
Beleefd aanbevelend,
HANDELSCREDIETEN
REKENING-COURANT en DEPOSITO.
INCASSEERINGEN op BINNEN- en BUITENLAND.
VREEMD GELDEFFECTEN en COUPONS.
ADMINISTRATIE VAN VERMOGENS
KLUIS-INRIOHTING.
ZITDAGEN: Eiken Maandag te HULST, in „Den Rooden Leeuw", Markt,
id. Eiken Zaterdag te AXEL, in het „Caié Wilhelmina", Noordstraat.
SPOORWEG MECHELEN—TERNEUZEN.
M 1DDELEN VA 1ST V B JFt ~S7" O I±3 R
v Neuzen
6 30
9 40
517
v
Hulst
8 05
4
8 05
Sluiskil
6 40
9 50
5 25
Kijkuit
815
410
815
Axel
6 51
10 01
5 34
Axel
8 23
418
8 24
Kijkuit
6 59
1009
5 40
Sluiskil
8 41
4 40
8 43
a Hulst
7 09
10 19
5 47
a
Neuzen
851
450
8 52
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil br.
Philippine
a Sas v. Gent
Spoorweg Ter Neuzen—Gent.
805
12 15
2
5 25
v. Sas v. Gent
9 20
1 10
3 25
7 25
814
12 30
2 08
5 34
Philippine
9 29
119
340
7 35
818
12 35
212
5 38
Sluiskil br.
9 33
123
3 50
7 40
8 22
12 40
216
5 42
Sluiskil
9 36
126
4 IC
7 51
8 30
12-5
2 24
550
a. Neuzen
9 45
135
4 20
8
v Driesch.
5 55
9 40
12 45
3 45
„Axel
6 05
9 50
12 55
3 55
a Zaamslag
6 24
1005
110
409
v Zaamslag
6 34
10 15
117
419
v Driewegen
6 48
10 29
130
4 32
a Neuzen
6 55
1036
140
4 40
L(Jn Drie Schouwen—Ter Nenzen.
v Neuzen 7 35
„•Driewegen 7 42
a Zaamslag 7 54
v Zaamslag 8 10
v Axel 8 25
a Driesch, 8 35
LQn Drie Schouwen Kloosterzande.
V Drie Schouwen 7 28 2 15 v Kloosterzande
Axel 7 33 2 25 5 45 Groenendijk
Rondsputten V"
a Zaamslag
v Zaamslag
„Stoppeldijk voer
Rapenburg dorp
Hengstdijk
Groenendijk
a Kloosterzande
7 28
215
7 33
2 25
5 45
7 46
2 33
5 52
7 55
2 41
6
800
2 45
6 03
8 07
2 52
603
815
3
6 15
8 23
3 08
6 23
8 31
316
6 30
8 33
3 25
6 33
kan
gestopt worden
Rapenburg dorp
Stoppeldijk veer
a Zaamslag
v Zaamslag
Rondeputten
Axel
a Drie Schouwen
1105
215
5 30
1113
2 23
5 38
11 26
2 36
5 50
11 36
2 46
6
11 50
3 01
615
12
311
6 25
9 35
4 30
7 20
9 42
4 35
7 25
9 50
4 43
7 32
9 58
4 51
7 38
10 06
4 59
7 46
10 14
515
8 03
10,15
5 17
8 05
1023
5 23
8 13
10 30
5 32
8 20
10 40
8 30
°,ubi "«"i. uMuiMcg ïvimoi, ziaamsiag veer ,->Eoppeiai
Copwijksche weg, In Delft.
HJn Drie Schouwen - Zuiddorpc.
v Drie Schouwen 1210 3 20 I v Zniddorpe 12 24 3 32
aZuiddorpe 1217 3 27 a Drie Schouwen 12 31 3 38
a spoorwegkrui-
Rapenburg tol,
L(jn IJzendykeSas van Gent— Drie Schouwen.
V.
IJzendyke
6 25
12 35
6 00
Pyramide
6 40
12 50
615
Philippine
7 05
120
6 40
a.
Sas van Gent
7 33
146
7 05
V.
Sas van Gent
7 36
2 05
7 30
Pas-sluis
7 51
2 15
7 45
Westdorpe kerk
801
2 25
8
Zwartenhoek
8 11
2 35
8 10
a.
Drie Schouwen
8 20
2 45
8 15
naar Zaamslag
9 45
3 45
Zuiddorpe
12 10
3 20
v. Drie Schouwen
8 55
3 25
6 40
Zwartenhoek'
8 05
3 35
6 50
Westdorpe kerk
9 15
3 45
700
Pas-sluis
9 25
3 55
7 10
a. Sas van Gent
9 38
4 10
7 25
v. Sas van Gent
9 50
413
7 28
Philippine
10 16
4 39
753
n Pyramide
10 40
5 04
8 18
a. IJzendijko
10 51
515
8 35
naar Schoondijke
103
5 44
L(jn SchoondykcIJzendyke.
v Schoon dyke 7 20 8 30 11 15 1 53 4 30 I v Uzendijko 0 45 7 57 10 37 105 2 45
a IJzendyke 7 43 8 53 1138 2 16 4 >3 a Schoondijke 7 08 32) 11 1 28 3 C8
Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en
uitlaten van reizigers: Balhotstede, Pontebrug, Landpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendiike,
Inrkije, Zevenhofstedestraat, Oranjedijk, Statendijk.
Stoomtram Hulst Wuizoordou
v Hulst, Station 4 50 *7 55 10 50 2 50 5 50
„Rustwat 5 10 815 1110 3 10 6 10
Terhole 5 15
Hoefkensdijk 5 23
Kuitaart, Tol 5 28
Kloosterz. 5 40
a Walz., Dijk 5 50
8 20
82!
8 33
8 45
8 55
!U:5 3 15 6 15
11 23 3 23 6 23
11 23 3 28 6 28
1140 3 40 6 40
11 >0 3 50 6 50
Deze treinen loopen niet op Zondag
v Walz., Dijk
*6
10
9
15
130
4 15
7
Kloosterz.
6
29
9
25
140
4 25
7
10
Kuitaart, Tol
6
32
9
37
152
4 37
22
Hoefkensdijk
6
37
9
42
157
44!
7
27
Torhole
6
15
9
50
2 05
4 5)
7
35
Rustwat
6
50
9
55
2 10
4 55
7
40
a Buist, Station
7
10
10
15
2 30
5 15
8
Stoomtram-Maatschappy Breskens—Maldeghcm. Van af 15 Oct. 1917,
v Breskens
Groede
Schoondijke
Oostburg
a Draaibrug
v idem
Aardenburg
a Ede
v Ede
Aardenbnrg
a Draaibrug
v idem
Oostburg
Schoondijke
Groede
a Breskens
v Draaibrug
a Sluis
v Sluis
a Draaibrug
v Oostburg
Zuidzande
a Cadzand
v Cadzand
Zuidzande
a Oostburg
5 43
6 01
6
615
6 20
6 35
5 35
5 50
6 02
6 05
617
6 32
6 37
6 55
714
7 25
7 35
6 40
6 55
8 45
9 -
6 02 7 05
6 13 7 16
6 25
6 30
6 42
6 53
7 28
817
8 29
8 40
805
815
8 26
8 45
9 03
908
9 23
9 35
10
10 12
10 27
10 32
10 50
1109
1120
1130
910
9 25
1015
10 30
8 50
901
913
10 22
10 34
10 45
1 30
140
151
210
220
2 35
203
218
2 40
2 55
2 37
2 55
314
3 25
3 35
10 40 315
1055 3 30
2 57
312
5 10
5 25
4 05
415
4 26
4 45
5 03
5 08
5 23
5 35
538
5 50
605
5 55
613
145
2
4 40
4 55
1130 2 56
1141 3 07
U 53
2 20
2 32
2 43
5 45
6 -
4 50
5 01
513
5 30
5 42
4 38 5 53
3 19
415
4 27
Van 15 October 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks;
Van Vlissingei) naar Breskens vm. 7,30 10,20
Breskens Vlissingen 8,10 11,40
Vlissingen Neuzen
Neuzen Vlissingen 7,15 10,15
a) By vertraging van trein 12,15, kan deze boot 15 minuten wachten.
b) Bij vertraging van trein 12,15 kan deze boot wachten tot 1 n.
Voor verdere correspondentie tusscheu Walcheren, Zuid-Beveland en Neuzen,
iiP.rnnHpr
nm. 12,25a)
12,55
12,25b)
8,—
3,45
3,20
men hieronder.
In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoosendaal.
Van Neuzen naar Hansweert vm. 5,- nm. 3,30. Van Hansweert naar Vlake vm. 6,40 nm. 5,10
Van Vlake naar Hansweert vm. 8,08 nm. 5,45 Van Hansweert naar Neuzen vm. 8,26 nm. 6,-
Te Hoedhkenskbrke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek var
Neuzen of van Hansweert.
R1, Vo°* d® correspondentie van Neuzen en Axel op trein 182, vertrekkende van Vlake
8,15 naar Roosendaal, zie men hieronder.
Van Walzoorden naar Hansweert per boot vm 6,— 9,15 nm. 12,00 1 30 4-
^aijsweert Vlake per tram 6,^0 9,45 12 40 L 430
Vlake Hansweeit per tram 8.08 1140 125c 545
Hansweert Walzoorden per boot 8,26 10,40 12,45 215c 6
C) de 'reinea 5>35 en 5>40 te Vlake tanden de'tram 'en de'boot ten
hoogste een half uur wachten.
Vlissi J«nbtg r?7 m0i Dondel'dap 1 November 1917 zal na aankomst van trein 10.28 NÉ
v '17&7, h ?dl6n er reizigers voor Zeeuwsch-Vlaanderen zijn, de tram rijden van
in plaate van 10 40 VaQ Haa'sweort naar Walsoorden vertrekken om 10.45
wacht^ VÖltragiDg V9n den trein tinnen de tram en de boot ten hoogste een kwartier