De St. Nicolaas-Etalage Rationale Bankvercettigiug. KAASverzendhuis FEENSTRA, CRED1ETVEREENIGING Agentschap te MIDDELBURG, Rouaansche kade G 137. is sore© d. J. M. VERBRUGGEN. Kapitaal en reservenf 5.500 000. Kantoor: TER NEUZEN - Zeeuwsch-Vlaainsche Tramweg-Maatschappij. schappij. -- Stoombootdienst op de Wester-Schelde. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hans weert-Vlake. Lijn Waizoorden- HansweertVlake. le Vegelinstraat S3, LEELWARDESI. (22) Verzending van Kaas door geheel Nederland (ongefrankeerd en tegen rembours) p. pond Prima Friesch-Leidsche kaas pl.m. 10 K.G1 0.65 Gouda pl.m. 5 K.G. ot Edammerkaas 2 40 °/0 0.52Vg Gouda 5 Edammerkaas 2 30 0.45 Gouda 5 Edammerkaas 2 20 0.38 Nagelkaas pl.m. 15 K.G0.29 gevestigd te AMSTERDAM, opgericht 1853. Verleent Credieten t®Se" rentevergoeding in verhouding tot het disconto der Nederlandsche Bank. Neemt gelden k deposito tegen rentevergoeding van thans 2 pCt. - - - Geeft wissels af op binnen- en buitenland. Incasso's. - - - AGENTSCHAPPEN te Groningen, Leeuwarden, Zwolle, Alkmaar, 's Gravenhage, Utrecht, Deventer, Arnhem, Rotterdam, Tilburg, Maastricht, Dordrecht, Nijmegen en Middelburg. CORRESPONDENTSCHAPPEN to Goes en te Vlissingen. Uitvoerig geïllustreerd prospectus wordt op aanvraag gaarne toegezonden door de Agenten te Middelburg Mr. J. A. FOKKER en II. DRONKERS. - Groote keuze in Marsepein, Borstplaat en luxe doozen Chocolade' Letters en Figuren enz. enz. Beleefd aanbevelend, HANDELSCREDIETEN REKENING-COURANT en DEPOSITO. INCASSEERINGEN op BINNEN- en BUITENLAND. VREEMD GELDEFFECTEN en COUPONS. ADMINISTRATIE VAN VERMOGENS KLUIS-INRIOHTING. ZITDAGEN: Eiken Maandag te HULST, in „Den Rooden Leeuw", Markt, id. Eiken Zaterdag te AXEL, in het „Caié Wilhelmina", Noordstraat. SPOORWEG MECHELEN—TERNEUZEN. M 1DDELEN VA 1ST V B JFt ~S7" O I±3 R v Neuzen 6 30 9 40 517 v Hulst 8 05 4 8 05 Sluiskil 6 40 9 50 5 25 Kijkuit 815 410 815 Axel 6 51 10 01 5 34 Axel 8 23 418 8 24 Kijkuit 6 59 1009 5 40 Sluiskil 8 41 4 40 8 43 a Hulst 7 09 10 19 5 47 a Neuzen 851 450 8 52 v Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine a Sas v. Gent Spoorweg Ter Neuzen—Gent. 805 12 15 2 5 25 v. Sas v. Gent 9 20 1 10 3 25 7 25 814 12 30 2 08 5 34 Philippine 9 29 119 340 7 35 818 12 35 212 5 38 Sluiskil br. 9 33 123 3 50 7 40 8 22 12 40 216 5 42 Sluiskil 9 36 126 4 IC 7 51 8 30 12-5 2 24 550 a. Neuzen 9 45 135 4 20 8 v Driesch. 5 55 9 40 12 45 3 45 „Axel 6 05 9 50 12 55 3 55 a Zaamslag 6 24 1005 110 409 v Zaamslag 6 34 10 15 117 419 v Driewegen 6 48 10 29 130 4 32 a Neuzen 6 55 1036 140 4 40 L(Jn Drie Schouwen—Ter Nenzen. v Neuzen 7 35 „•Driewegen 7 42 a Zaamslag 7 54 v Zaamslag 8 10 v Axel 8 25 a Driesch, 8 35 LQn Drie Schouwen Kloosterzande. V Drie Schouwen 7 28 2 15 v Kloosterzande Axel 7 33 2 25 5 45 Groenendijk Rondsputten V" a Zaamslag v Zaamslag „Stoppeldijk voer Rapenburg dorp Hengstdijk Groenendijk a Kloosterzande 7 28 215 7 33 2 25 5 45 7 46 2 33 5 52 7 55 2 41 6 800 2 45 6 03 8 07 2 52 603 815 3 6 15 8 23 3 08 6 23 8 31 316 6 30 8 33 3 25 6 33 kan gestopt worden Rapenburg dorp Stoppeldijk veer a Zaamslag v Zaamslag Rondeputten Axel a Drie Schouwen 1105 215 5 30 1113 2 23 5 38 11 26 2 36 5 50 11 36 2 46 6 11 50 3 01 615 12 311 6 25 9 35 4 30 7 20 9 42 4 35 7 25 9 50 4 43 7 32 9 58 4 51 7 38 10 06 4 59 7 46 10 14 515 8 03 10,15 5 17 8 05 1023 5 23 8 13 10 30 5 32 8 20 10 40 8 30 °,ubi "«"i. uMuiMcg ïvimoi, ziaamsiag veer ,->Eoppeiai Copwijksche weg, In Delft. HJn Drie Schouwen - Zuiddorpc. v Drie Schouwen 1210 3 20 I v Zniddorpe 12 24 3 32 aZuiddorpe 1217 3 27 a Drie Schouwen 12 31 3 38 a spoorwegkrui- Rapenburg tol, L(jn IJzendykeSas van Gent— Drie Schouwen. V. IJzendyke 6 25 12 35 6 00 Pyramide 6 40 12 50 615 Philippine 7 05 120 6 40 a. Sas van Gent 7 33 146 7 05 V. Sas van Gent 7 36 2 05 7 30 Pas-sluis 7 51 2 15 7 45 Westdorpe kerk 801 2 25 8 Zwartenhoek 8 11 2 35 8 10 a. Drie Schouwen 8 20 2 45 8 15 naar Zaamslag 9 45 3 45 Zuiddorpe 12 10 3 20 v. Drie Schouwen 8 55 3 25 6 40 Zwartenhoek' 8 05 3 35 6 50 Westdorpe kerk 9 15 3 45 700 Pas-sluis 9 25 3 55 7 10 a. Sas van Gent 9 38 4 10 7 25 v. Sas van Gent 9 50 413 7 28 Philippine 10 16 4 39 753 n Pyramide 10 40 5 04 8 18 a. IJzendijko 10 51 515 8 35 naar Schoondijke 103 5 44 L(jn SchoondykcIJzendyke. v Schoon dyke 7 20 8 30 11 15 1 53 4 30 I v Uzendijko 0 45 7 57 10 37 105 2 45 a IJzendyke 7 43 8 53 1138 2 16 4 >3 a Schoondijke 7 08 32) 11 1 28 3 C8 Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en uitlaten van reizigers: Balhotstede, Pontebrug, Landpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendiike, Inrkije, Zevenhofstedestraat, Oranjedijk, Statendijk. Stoomtram Hulst Wuizoordou v Hulst, Station 4 50 *7 55 10 50 2 50 5 50 „Rustwat 5 10 815 1110 3 10 6 10 Terhole 5 15 Hoefkensdijk 5 23 Kuitaart, Tol 5 28 Kloosterz. 5 40 a Walz., Dijk 5 50 8 20 82! 8 33 8 45 8 55 !U:5 3 15 6 15 11 23 3 23 6 23 11 23 3 28 6 28 1140 3 40 6 40 11 >0 3 50 6 50 Deze treinen loopen niet op Zondag v Walz., Dijk *6 10 9 15 130 4 15 7 Kloosterz. 6 29 9 25 140 4 25 7 10 Kuitaart, Tol 6 32 9 37 152 4 37 22 Hoefkensdijk 6 37 9 42 157 44! 7 27 Torhole 6 15 9 50 2 05 4 5) 7 35 Rustwat 6 50 9 55 2 10 4 55 7 40 a Buist, Station 7 10 10 15 2 30 5 15 8 Stoomtram-Maatschappy Breskens—Maldeghcm. Van af 15 Oct. 1917, v Breskens Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede v Ede Aardenbnrg a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groede a Breskens v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Cadzand v Cadzand Zuidzande a Oostburg 5 43 6 01 6 615 6 20 6 35 5 35 5 50 6 02 6 05 617 6 32 6 37 6 55 714 7 25 7 35 6 40 6 55 8 45 9 - 6 02 7 05 6 13 7 16 6 25 6 30 6 42 6 53 7 28 817 8 29 8 40 805 815 8 26 8 45 9 03 908 9 23 9 35 10 10 12 10 27 10 32 10 50 1109 1120 1130 910 9 25 1015 10 30 8 50 901 913 10 22 10 34 10 45 1 30 140 151 210 220 2 35 203 218 2 40 2 55 2 37 2 55 314 3 25 3 35 10 40 315 1055 3 30 2 57 312 5 10 5 25 4 05 415 4 26 4 45 5 03 5 08 5 23 5 35 538 5 50 605 5 55 613 145 2 4 40 4 55 1130 2 56 1141 3 07 U 53 2 20 2 32 2 43 5 45 6 - 4 50 5 01 513 5 30 5 42 4 38 5 53 3 19 415 4 27 Van 15 October 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks; Van Vlissingei) naar Breskens vm. 7,30 10,20 Breskens Vlissingen 8,10 11,40 Vlissingen Neuzen Neuzen Vlissingen 7,15 10,15 a) By vertraging van trein 12,15, kan deze boot 15 minuten wachten. b) Bij vertraging van trein 12,15 kan deze boot wachten tot 1 n. Voor verdere correspondentie tusscheu Walcheren, Zuid-Beveland en Neuzen, iiP.rnnHpr nm. 12,25a) 12,55 12,25b) 8,— 3,45 3,20 men hieronder. In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoosendaal. Van Neuzen naar Hansweert vm. 5,- nm. 3,30. Van Hansweert naar Vlake vm. 6,40 nm. 5,10 Van Vlake naar Hansweert vm. 8,08 nm. 5,45 Van Hansweert naar Neuzen vm. 8,26 nm. 6,- Te Hoedhkenskbrke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek var Neuzen of van Hansweert. R1, Vo°* d® correspondentie van Neuzen en Axel op trein 182, vertrekkende van Vlake 8,15 naar Roosendaal, zie men hieronder. Van Walzoorden naar Hansweert per boot vm 6,— 9,15 nm. 12,00 1 30 4- ^aijsweert Vlake per tram 6,^0 9,45 12 40 L 430 Vlake Hansweeit per tram 8.08 1140 125c 545 Hansweert Walzoorden per boot 8,26 10,40 12,45 215c 6 C) de 'reinea 5>35 en 5>40 te Vlake tanden de'tram 'en de'boot ten hoogste een half uur wachten. Vlissi J«nbtg r?7 m0i Dondel'dap 1 November 1917 zal na aankomst van trein 10.28 NÉ v '17&7, h ?dl6n er reizigers voor Zeeuwsch-Vlaanderen zijn, de tram rijden van in plaate van 10 40 VaQ Haa'sweort naar Walsoorden vertrekken om 10.45 wacht^ VÖltragiDg V9n den trein tinnen de tram en de boot ten hoogste een kwartier

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1917 | | pagina 4