Winter-Artikelen. EACBELSlOSm. Firma P.H.YeenMzen, Axel. Zeeuwscli-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. circa 60 M3. BRANDHOUT, JAM (Gelei.) Openbare Verkooping. a. 26 Canadaboomen, b. 13 Canadaboomen, c. 19 Canadaboomen, 31 Canadaboomen, d. Pruimt fl: ets per ons Sparren op I M. lengte. Faceel op Va Meters. INSLAGBILJETTEN PASPOORTEN J. C. YINK, Weststr., Axel. Te koop bij inschrijving: Dure Boter weinig Margarine! Firma P. H. Yeenhaizen, Axel. Ls. van Waesberghe-Janssens. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Sloombootdienst op de Wester-Schelde. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake. Lijn WalzoordenHansweertVlake. De Notaris J. A. Drogmans te Axel, zal ten verzoeke van de Heeren L, DE VLIEGHER te Waterschoot, en A. DE VLIEGHER te St. Amandsberg, op Donderdag den 18 October 1917, des ▼oormiddags 11 uur, verkoopen in den Karnemelkpolder nabij Piet Raes, metende van 1 M. tot 1.50 M. op den dyk naby Frans van Poele, metende 1 M. nabij de Reigerij, metende van 1 M. tot 1.60 M. op den dyk nabij Leonard de Dauw (Hazelarenhoek). Te beginnen nabij Piet Raes. Van af 17 October a.s. zal de eerste trein vertrekkende van Drie Schouwen naar Neuzen vandaar vertrekken ten 5.55 en van Zaamslag ten 6.34 v/m terwijl trein 26 van Neuzen zal vertrekken ten 7,35 in stede van 7.40. DE DIRECTEUR. Steeds verkrijgbaar C. J. VAN LIERE. A. LOOF. EN noodig bij inslag en vervoer van goederen, volgens de verordening van het Militair Gezag van*29 Augus tus 1917. Steeds verkrijgbaar in den boek handel van geschikt voor bakkers en andere doel einden. J. DE REGT, landbouwer te Axel. Gebruikt op uwen boterham Verkrygbaar in bussen en flescbjes (potjes). Het artikel wordt steeds duurder en minder te bekomen. GEVESTIGD SEDERT 1871. Wissel- en Effectenkantoor. HULST en TERNEUZEN. Behandelt alle bankzaken. MIDDELEN VAN VERVOER v Neuzen 640 9 50 135 517 Sluiskil 7 10 145 5 25 Axel 7 26 1011 1 56 5 34 Kijkuit 7 30 10 19 2 04 5 40 a Hulst 7 40 10 29 212 5 47 SPOORWEG MECHELEN- TERNEUZEN. v Hulst Kijkuit Axel Sluiskil a Neuzen 8 15 12 12 4 - 8 05 8 24 12 31 4 09 814 8 32 12 50 417 8 22 843 111 4 28 8 33 8 52 120 4 37 8 42 v Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine a Sas v. Gent Spoorweg Ter Neuzen—Gent. 805 13 15 2 5 25 v. Sas v. Gent 9 20 110 3 25 7 25 814 12 30 2 08 5 34 Philippine 9 29 119 3 40 7 35 818 12 35 212 5 38 Sluiskil br. 9 33 123 3 50 7 40 8 22 12 40 216 5 42 Sluiskil 9 36 126 4 10 7 51 8 30 12.35 2 24 5 50 a. Neuzen 9 45 135 4 20 8- HJn Drie Schouwen—Ter Neuzen. v Driesch. Axel a Zaamslag v Zaamslag Driewegen a Neuzen 615 9 40 12 45 3 45 v Neuzen 7 40 1105 215 5 30 6 25 9 50 12 55 3 55 Driewegen 7 47 1113 2 23 5 38 6 44 10 05 110 409 a Zaamslag 7 59 11 26 2 36 5 50 6 54 1015 117 419 v Zaamslag 810 11 36 2 46 6- 7 08 1029 130 4 32 v Axel 8 25 1150 3 01 615 715 1036 140 4 40 a Driesch. 8 35 12 311 6 25 LQn Drie Schouwen—Kloosterzande. v Drie Schouwen Axel Rondeputten a Zaamslag v Zaamslag „Stoppeldijk veer Rapenburg dorp Hengstdijk Groenendijk a Kloosterzande Bjj tijdig verzoek kan sing, hoek Neuzensche weg, Copwijksche weg, In Delit. 7 28 145 - I v Kloosterzande 9 35 4 05 7 20 7 38 155 5 25 Groenendijk Hengstdijk 9 42 410 7 25 7 46 2 03 5 35 9 50 418 7 32 7 55 211 5 45 Rapenburg dorp 9 53 4 26 7 38 800 215 5 50 Stoppeldijk veer 10 06 4 34 7 46 8 07 2 22 5 57 a Zaamslag 10 14 4 50 8 03 815 2 30 6 05 v Zaamslag 1015 5 55 8 05 8 23 2 38 6 13 Rondeputten 10 23 5 03 813 8 31 2 46 6 21 Axel 10 30 510 8 20 8 38 2 55 6 30 a Drie Schouwen 10 40 8 30 worden aan de haltenAxel kerkdreef en spoorwegkrui- Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol, LQn Drie Schouwen -Zuiddorpe. Drie Schouwen 12 10 3 20 I v Zuiddorpe 12 24 3 32 a Zuiddorpe 12 17 3 27 a Drie Schouwen 12 31 3 38 L(jn IJzend(Jke—Sas van Gent- Drie Schouwen. v. IJzendijke 6 25 12 35 6 00 v. Drie Schouwen 8 55 3 25 6 40 Pyramide 6 40 12 50 615 Zwartenhoek 8 05 3 35 6 50 Philippine 7 05 120 6 40 Westdorpe kerk 9 15 3 45 7 00 a. Sas van Gent 7 33 146 7 05 Pas-sluis 9 25 3 55 710 v. Sas van Gent 7 36 2 05 7 30 a. Sas van Gent 9 38 4 10 7 25 Pas-sluis 7 61 215 7 45 v. Sas van Gent 9 50 413 7 28 Westdorpe kerk 8 01 2 25 8 Philippine 1016 4 39 7 53 Zwartenhoek 811 2 35 8 10 Pyramide 10 40 5 04 818 a. Drie Schouwen 8 20 2 45 815 a. IJzendijke 10 51 515 8 35 naar Zaamslag 9 45 3 45 naar Schoondijke 105 544 t Zuiddorpe 1210 3 20 Stoomtram-Maatschappij BreskensMaldeghem. Van af 12 Aug. 1917. v Breskeus Groede Schoondijke a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede v Ede Aardenburg a Draaibrug idem Oostburg Schoondijke Groede a Breskeus r Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Cadzand v Cadzaud Zuidzande a Oostburg 5 43 6 01 5 35 5 50 602 605 6 17 6 32 6 37 6 55 714 7 25 7 35 8 05 815 8 26 8 45 9 03 9 08 9 23 9 35 10 10 12 10 27 10 32 10 50 1109 1120 1130 1 15 125 136 155 213 2 18 2 33 3 315 3 19 3 37 3 53 4 07 417 4 47 457 5 08 5 27 5 45 5 59 6 05 617 6 25 6 37 6 52 6 56 7 14 6 6 40 910 10 40 218 3 20 5 50 615 6 55 9 25 10 65 2 33 3 35 6 05 6 20 - 8 45 1015 153 2 55 5 25 6 40 6 35 9- 1030 2 08 310 5 40 6 55 «02 7 05 8 50 1130 2 5 30 613 716 9 01 1141 2 11 5 41 6 25 7 28 913 1153 2 23 5 53 6 30 81T 10 22 130 310 6 30 642 8 29 10 34 142 3 22 6 42 6 53 840 10 45 153 3 33 6 53 Van 15 October 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks: 3,— 3,45 3,20 Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,30 10,20 nm. 12,25a) Breskens Vlissingen 8,10 11,40 12,55 Vlissingen Neuzen 12,25b) Neuzen Vlissingen 7,15 10,15 a) Bfj -vertraging van trein 12,15, kan deze boot 15 minuten wachten. b) Bij vertraging van trein 12,15 kan deze boot wachten tot 1 u. Voor verdere cozrespondentie tusschen Walcheren, Zuid-Beveland en Neuzen, «is men hieronder. Ljjn Schoondjjke—IJzendyke. v Schoondijke 7 20 8 30 11 15 153 4 30 I v IJzendijke 6 45 a IJzendijke 7 43 8 53 1138 2 16 4 33 a Schoondijke 7 08 Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en uitlaten van reizigers: Balholstede, Pontebrug, Landpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke, Turkije, Zevenhofstedestraat, Oranjedijk, Statendijk. 7 57 8 20 10 37 105 11 1 28 v Hulst, Station 4 50 1050 2 20 5 59 Rustwat 510 1110 240 610 Terhole 515 1115 '245 6 15 Hoefkensdijk 5 23 1123 253 6 23 Kuitaart, Tol 5 28 1128 258 6 28 Kloosterz. 5 40 1140 310 6 49 a Walz., Dijk 5 50 1150 320 6 50 Stoomtram Hulst—Walzoorden. vWalz., Dijk Kloosters. Kuitiart, Tol Hoefkensdijk Terhola Rustwat si Hulst, Station 1015 9 15 12 30 3 45' 7 9 25 12 49 3 55 7 10 9 37 12 52 4 07 7 22 9 42 12 57 4 12 7 27 9 ?>0 105 4 23 7 35 9 5» 110 4 25 7 40 1015 130 4 45 8 In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoosendaal. Van Neuzen naar Hansweert vm. 5,nm. 3,30. Van Hansweert naar Vlake vm. 6,40 nm. 5,10 Van Vlake naar Hansweert vm. 8,08 nm. 5,45. Van Hansweert naar Neuzen vm. 8,26 nm. 6,- Te Hoedekenskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek var Neuzen of van Hansweert. Voor de correspondentie van Neuzen en Axel op trein 182, vertrekkende van Vlake 8,15 naar Roosendaal, zie men hieronder. 9,15 nm. 12,00 1,30 4,- 9,45 12,40 - 4,30 11,40 1,25c 5,45 10,40 12,45 2,15c 6,— c) Bij vertraging van de treinen 5,35 en 5,40 te Vlake kunnen de tram en de boot ten hoogste een half uur wachten. Van Walzoorden naar Hansweert per boot vm 6, Hansweert Vlake per tram 6,10 Vlake Hansweeit per tram 8.08 Hansweert Walzoorden per boot - 8,26

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1917 | | pagina 4