Rationale Banlcvemnicfiug.
GELDSWAARDE
BRANDHOUT
Firma P.H.Yeenhmzen.Ais
SAFE DEPOSIT-INRICHTIS
H.H. Vlassers
Ls. van Waesberghe-Janssens.
Ook Faceel en Kepers in alle lengten.
Kapitaal en reservenf 5.500 000.
Kantoor: TER NEUZEN - Nieuwstraat.
Verkrijgbaar: eerste kwaliteit blauwe Machineolie
CollingS'Patentasolie en Wagensmeer.
AXEL. J. DE KRAKER-SANDERS.
PATENT-OLÏF,
RAAP-OLIE.
SLA-OLIE.
BOT ER-OLIE,
VEILIGE BEWARING
FIRMA VAN HEEL
Patrimonium's Chr. VolksbibliotlM
N
Zeeuwsch-Vlaamsche Train weg-
Maatschappij.
--
Stoombootdienst op de Wester-Schelè
Lijn Vlissingen Breskens Neuzen.
Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake.
Lijn WalzoordenHansweert.
wordt bij dezen medegedeeld, dat de
betalingsvoorwaarden van gewerkt vlas
bclangrjjk gewijzigd zyn. Gelieve
hiermede by eventneelen aankoop reke
ning te houden.
Nadere inlichtingen bij het Bestuur.
F. DEKKER, Voorzitter.
H. ZEGERS, Secretaris.
GEVESTIGD SEDERT 1871.
Wissel- en Effectenkantoor.
HULST en TEENEIJZEN.
Houdt 's Dinsdags te SAS VAN
GENT Zitdag in het Hötel .Rotterdam"
van 10.301.
op 1 Meter gezaagd.
Axel. HÏP. D. DELLAERT.
HANDELSCREDIETEN
REKENING-CJOURA.NT en DEPOSITO.
INCASSEERmOEN op BINNEN- en BUITENLAND.
VREEMD GELD. EFFECTEN en. COUPONS.
ADMINISTRATIE VAN VERMOGENS
KLUIS-INRIOHTING.
ZITDAGEN: Eiken Maandag te HULST, in .„Den Rooden Leeuw", Markt,
id. Eiken Zaterdag te AXEL, in het „Calé Wilhelmina", Noordstraat.
H.H. Landtoouwers l
Aanbevelend,
VAN
IN DE
DER
is geopend:
eiken Zaterdagavond van4-j
uur, in de Consistorie der Geref. K«
tegenover de Nieuwstraat, alhier.
Op
hebbe
aanvE
De D
bericl
Frans
over
Na
Frans
breidi
van c
ichte:
naar
was l
Op
vocht
ipuite
bomir
verde
Het
ten
Duitsi
breed
twee
die st
afgesl
nen
itellic
Ypere
Het
meldt
Verdi
van
Regnf
loopgi
neux
Het
het v
in d
Hort
en v
handt
Overi
afwiss
plaats
en he
der E
Om
dat d
vliegt
ontwi
deku
breng
man
gevat
lazare
De
gende
Belgii
taker
De
hoofd
heeft
door
gezan
van h
heeft
gebra
waarc
dank!
zonde
MIDDELEN VAN VERVOER
SPOORWEG MECHELEN TERNEUZEN.
v Neuzen
6 40
9 50
135
517
v Hulst
815
1212
4
8 05
Sluiskil
7
10
145
5 2a
Kijkuit
8 24
12 31
4 09
8 14
Axel
7 26
1011
156
5 34
Axel
8 32
12 50
4 17
8 22
Kijkuit
7 30
10 19
2 04
5 40
Sluiskil
8 43
111
4 28
8 33
a Hulst
7 40
1029
212
5 47
a Neuzen
8 52
1 20
437
8 42
Spoorweg Ter Neuzen-Gent.
v Neuzen
8 05 1215
2
5 25
v. Sas v. Gent
9 20
1 10
3 25
7 25
Sluiskil
8
li 1230
2 08
5 34
Philippine
9 29
119
3 40
7 35
Sluiskil br.
8
!8 1235
2 12
5 38
Sluiskil br.
9 33
123
3 50
7 40
Philippine
8
22 1240
216
5 42
Sluiskil
9 36
126
4 10
7 51
a Sas v. Gent 8
30 12 55
2 24
5 50
a. Neuzen
9 45
135
4 20
8
Lyn Drie Schouwen—Ter Neuzen.
v Drieech.
615
9 40
1245
3 45
v Neuzen
7 40
1105
215
5 30
Axel
6 25
9 50
12 55
3 55
Driewagen
7 47
1113
2 23
5 38
a Zaamslag
644
1005
110
409
a Zaamslag
7 59
1126
2 36
5 50
v Zaamslag
6 54
1015
117
419
v Zaamslag
810
1136
2 46
6-
v Driewegen
7 08
1029
130
4 32
v Axel
8 25
1150
3 01
615
a Neuzen
715
1036
140
4 40
a Driesch.
8 35
12
311
6 25
t Drie Schouwen
Axel
Rondeputten
a Zaamslag
Lyn Drie Schouwen Kloosterzande.
Stoppeldijk veer
Rapenburg dorp
Hengstdijk
Groenendijk
a Kloosterzande
7 28
1 45
7 38
l 55
5 25
7 46
2 03
5 35
7 55
211
5 45
8 00
2 15
5 50
8 07
2 22
5 57
815
2 30
6 05
8 23
2 38
613
8 31
2 46
6 21
8 38
2 55
6 30
7.
v KI losterzande
Groenendijk
Hengstdijk
Rapenburg dorp
Stoppeldijk veer
a Zaamslag
v Zaamslag
Rondeputten
Axel
a Drie Schouwen
9 35
4 05
7 20
9 42
410
7 25
9 50
418
7 32
9 58
4 26
7 38
10 06
4 34
7 46
10 14
4 50
8 03
10 15
5 55
8 05
10 23
5 03
8 13
10 30
5 10
8 20
10 40
8 30
Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de haltenAxel kerkdreef en spoorwegkrui
sing, hoek Neuzensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol,
Copwijksche weg, In Delit.
v Drie Schouwen
a Zuiddorpe
Lyn Drie Schouwen - Zuiddorpe.
1210 3 20 I v Zuiddorpe
1217 3 27 a Drie Schouwen
12 24
12 31
3 32
3 38
Lyn IJzendyke—Sas van Gent- Drie Schouwen.
v.
IJzendijke
6 25
12 35
6 00
v. Drie Schouwen
8 55
3 25
6 40
Pyramide
6 40
12 50
615
Zwartenhoek
8 05
3 35
6 50'
Philippine
7 05
120
6 40
Westdorpe kerk
915
3 45
700
a.
Sas van Gent
7 33
146
7 05
Pas-sluis
'9 25
3 55
710
V,
Sas van Gent
7 36
205
7 30
a. Sas van Gent
9 38
410
7 25
Pas-sluis
7 51
2 15
745
v. Sas van Gent
9 50
413
7 28
Westdorpe kerk
8 01
2 25
8
Philippine
1016
4 39
7 53
Zwartenhoek
811
2 35
8 10
Pyramide
1040
504
8 18
a.
Drie Schouwen
8 20
2 45
815
a. IJzendijke
10 51
515
8 35
naar Zaamslag
9 45
3 45
naar Schoondijke
105
544
Zuiddorpe
1210
320
Lyn Schoondyke—IJzendyke.
v Schoondijke 7 20 8 30 11 15 140 7 15 I v IJzendijke 6 45 7 57 10 37 105 5 30
a IJzendijke 7 43 8 53 U38 2 03 7 38 a Schoondijke 7 08 8 20 11— 128 5 52
Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en
uitlaten van reizigers: Balhofstede, Pontebrug, Landpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke,
Turkije, Zevenhofstedestraat, Oranjedijk, Statendijk.
Stoomtram Hulst Wal zoor den
Hulst, Station 5 20 8 10 50 2 20 5 50 8 20 v Walz., Dijk 6 30 9 15 12 20 3 15 7 9 25
„Rustwat 5 40 8 2') 11 10 2 40 6 10 8 4 Kloosterz. 6 40 9 25 12 30 3 55 7 10 9 35
„Terhole 5 45 8 25 li 15 2 45 6 15 8 45 Kuitaart, Tol 6 52 9 37 12 42 4 07 7 22 9 47
Hoetkensdijk 5 53 8 33 11 23 2 53 6 23 -53 Hoefkeasdijk 6 57 9 42 12 47 4 12 7 97 9 2
Kuitaart, Tol 5 58 8 38 11 28 2 58 6 28 8 58 Terhole 7 05 9 50 12 55 2 7 35 10
Kloosterz. 6 10 8 50 1140 310 6 40 :i 10 „Rustwat 7 10 955 1 - 4 '5 7 40 10 05
a Walz., Dijk 6 20 9- 11 50 320 650 920 a Hulst, Station 7 30 10 15 1 20 4 45 8 - 5
De eerste en laatstq reizen worden niet gemaakt op Zondagen en wettelijke Feestdagen.
Stoomtram-Haatschappy BreskensHaldeghem. Vau af 12 Aug. 1917.
Groede
Schoondijke
Oostburg
a Draaibrug
v idem
Aardenburg
a Ede
v Ede
Aardenburg
a Draaibrug
v idem
Oostburg
Schoondijke
Groede
a Breskens
5 43
6 01
5 35
5 50
6 02
605
6 17
6 32
6 37
6 55
7 14
7 25
7 35
8 05
815
8 26
8 45
9 03
9 08
9 23
9 35
10^
10 12
10 27
10 32
10 50
1109
1120
11 30
1 15
125
1 36
155
213
218
2 33
2 45
445
4 57
512
5 20
5 38
5 57
6 08
6 18
6 50
7
711
7 39
748
7 55
810
812
827
8 24
8 42
v Draaibrug
6
640
910
10 40
218
5 25
7 53
a Sluis
615
6 55
9 25
10 55
2 33
5 40
8 08
v Sluis
6 20
8 45
10 15
153
5
7 28
8 09
a Draaibrug
6 55
9 -
10 30
2 08
515
7 43
8 24
v Oostburg
6 02
7 05
8 50
1130
2
7 35
Zuidzanae
613
7 16
9 01
11 41
2 11
7 46
a Cadzand
6 25
7 28
9 13
11 53
2 23
8 53
v Cadzand
6 30
817
10 22
130
5 10
8
Zuidzande
642
8 29
10 34
142
5 22
812
a Oostburg
6 53
8 40
1045
153
5 33
8 23
Van 9 Augustus 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks
Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,15 10,20 nm. 12,25a) 3,45a 6,-
Breskens Vlissingen 8,11,40 12,55 4,20d 6,1
Vlissingen Neuzen 9,20 12,25c)
Neuzen Vlissingen 7,30 10,40 2,
a) Bij vertraging van trein 12,15, 3,36 en 5,52 kan deze boot 15 minuten wachten.
b) Bij vertraging van de tram te Breskens kan de boot naar VlissiDgen wachten tot
c) Bij vertraging van trein 12,15 kan deze boot naar Neuzen wachten tot 12,40.
d) ndien de boot 4,20 van Breskens tijdig kan vertrekken, hebben reizigers van Breski
naar Neuzen aansluiting met de boot van Vlissingen naar Neuzen om 5,—. Dete l
slniting kan echter niet worden verzekerd.
In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg Vlissingen—Roosendaal.
Van Neuzen naar Hansweert per boot vm. 5,50 vm. 11,50a nm. 6,20
Hansweert Vlake per tram 7,10 nam. 1,20a 8,—
Vlake Hansweert per tram 8,08 5,15 8,30b
Hansweert Neuzen per boot 8,26 6,— 8,48b
a Op Zon- en feestdagen vertrekt de boot om 12,20 en de tram om 12.50.
b) Bij vertraging van trein 8,30 te Vlake kuonen de tram en de boot ten hoogste een 1
uur wachten.
Te Hoedbkenskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek
Neuzen of van Hansweert.
Van Walzoorden naar Hansweert per boot vm 6,40 9,—a nm. 12,50c 3.45 7,—
Hansweert Vlake per tram 7,10 9.30 1,20c 4,15 7,30
Vlake Hansweeit per tram 8.08 11,3b 2, 'Od 5,45 8,30
Hansweert Walzoorden per boot 8,26a 11. 5b 3,00d 5,58 8,48
a) Op deze reizen wrden geen goederen en vee vervoerd.
b) Bij vertraging van trein 11,2 l kan de tram wachten tot 11,50 en wacht de boot op de tri
behalve op Zon- en Feestdagen.
ai Des Dinsdags wachten de tram en de boot tien minuten op den nurktr in van Goe'.
d) Des Dinsdags wachten de tram en de boot tien minuten op den markttrein van Got