Rationale Banlcvemnicfiug. GELDSWAARDE BRANDHOUT Firma P.H.Yeenhmzen.Ais SAFE DEPOSIT-INRICHTIS H.H. Vlassers Ls. van Waesberghe-Janssens. Ook Faceel en Kepers in alle lengten. Kapitaal en reservenf 5.500 000. Kantoor: TER NEUZEN - Nieuwstraat. Verkrijgbaar: eerste kwaliteit blauwe Machineolie CollingS'Patentasolie en Wagensmeer. AXEL. J. DE KRAKER-SANDERS. PATENT-OLÏF, RAAP-OLIE. SLA-OLIE. BOT ER-OLIE, VEILIGE BEWARING FIRMA VAN HEEL Patrimonium's Chr. VolksbibliotlM N Zeeuwsch-Vlaamsche Train weg- Maatschappij. -- Stoombootdienst op de Wester-Schelè Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake. Lijn WalzoordenHansweert. wordt bij dezen medegedeeld, dat de betalingsvoorwaarden van gewerkt vlas bclangrjjk gewijzigd zyn. Gelieve hiermede by eventneelen aankoop reke ning te houden. Nadere inlichtingen bij het Bestuur. F. DEKKER, Voorzitter. H. ZEGERS, Secretaris. GEVESTIGD SEDERT 1871. Wissel- en Effectenkantoor. HULST en TEENEIJZEN. Houdt 's Dinsdags te SAS VAN GENT Zitdag in het Hötel .Rotterdam" van 10.301. op 1 Meter gezaagd. Axel. HÏP. D. DELLAERT. HANDELSCREDIETEN REKENING-CJOURA.NT en DEPOSITO. INCASSEERmOEN op BINNEN- en BUITENLAND. VREEMD GELD. EFFECTEN en. COUPONS. ADMINISTRATIE VAN VERMOGENS KLUIS-INRIOHTING. ZITDAGEN: Eiken Maandag te HULST, in .„Den Rooden Leeuw", Markt, id. Eiken Zaterdag te AXEL, in het „Calé Wilhelmina", Noordstraat. H.H. Landtoouwers l Aanbevelend, VAN IN DE DER is geopend: eiken Zaterdagavond van4-j uur, in de Consistorie der Geref. K« tegenover de Nieuwstraat, alhier. Op hebbe aanvE De D bericl Frans over Na Frans breidi van c ichte: naar was l Op vocht ipuite bomir verde Het ten Duitsi breed twee die st afgesl nen itellic Ypere Het meldt Verdi van Regnf loopgi neux Het het v in d Hort en v handt Overi afwiss plaats en he der E Om dat d vliegt ontwi deku breng man gevat lazare De gende Belgii taker De hoofd heeft door gezan van h heeft gebra waarc dank! zonde MIDDELEN VAN VERVOER SPOORWEG MECHELEN TERNEUZEN. v Neuzen 6 40 9 50 135 517 v Hulst 815 1212 4 8 05 Sluiskil 7 10 145 5 2a Kijkuit 8 24 12 31 4 09 8 14 Axel 7 26 1011 156 5 34 Axel 8 32 12 50 4 17 8 22 Kijkuit 7 30 10 19 2 04 5 40 Sluiskil 8 43 111 4 28 8 33 a Hulst 7 40 1029 212 5 47 a Neuzen 8 52 1 20 437 8 42 Spoorweg Ter Neuzen-Gent. v Neuzen 8 05 1215 2 5 25 v. Sas v. Gent 9 20 1 10 3 25 7 25 Sluiskil 8 li 1230 2 08 5 34 Philippine 9 29 119 3 40 7 35 Sluiskil br. 8 !8 1235 2 12 5 38 Sluiskil br. 9 33 123 3 50 7 40 Philippine 8 22 1240 216 5 42 Sluiskil 9 36 126 4 10 7 51 a Sas v. Gent 8 30 12 55 2 24 5 50 a. Neuzen 9 45 135 4 20 8 Lyn Drie Schouwen—Ter Neuzen. v Drieech. 615 9 40 1245 3 45 v Neuzen 7 40 1105 215 5 30 Axel 6 25 9 50 12 55 3 55 Driewagen 7 47 1113 2 23 5 38 a Zaamslag 644 1005 110 409 a Zaamslag 7 59 1126 2 36 5 50 v Zaamslag 6 54 1015 117 419 v Zaamslag 810 1136 2 46 6- v Driewegen 7 08 1029 130 4 32 v Axel 8 25 1150 3 01 615 a Neuzen 715 1036 140 4 40 a Driesch. 8 35 12 311 6 25 t Drie Schouwen Axel Rondeputten a Zaamslag Lyn Drie Schouwen Kloosterzande. Stoppeldijk veer Rapenburg dorp Hengstdijk Groenendijk a Kloosterzande 7 28 1 45 7 38 l 55 5 25 7 46 2 03 5 35 7 55 211 5 45 8 00 2 15 5 50 8 07 2 22 5 57 815 2 30 6 05 8 23 2 38 613 8 31 2 46 6 21 8 38 2 55 6 30 7. v KI losterzande Groenendijk Hengstdijk Rapenburg dorp Stoppeldijk veer a Zaamslag v Zaamslag Rondeputten Axel a Drie Schouwen 9 35 4 05 7 20 9 42 410 7 25 9 50 418 7 32 9 58 4 26 7 38 10 06 4 34 7 46 10 14 4 50 8 03 10 15 5 55 8 05 10 23 5 03 8 13 10 30 5 10 8 20 10 40 8 30 Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de haltenAxel kerkdreef en spoorwegkrui sing, hoek Neuzensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol, Copwijksche weg, In Delit. v Drie Schouwen a Zuiddorpe Lyn Drie Schouwen - Zuiddorpe. 1210 3 20 I v Zuiddorpe 1217 3 27 a Drie Schouwen 12 24 12 31 3 32 3 38 Lyn IJzendyke—Sas van Gent- Drie Schouwen. v. IJzendijke 6 25 12 35 6 00 v. Drie Schouwen 8 55 3 25 6 40 Pyramide 6 40 12 50 615 Zwartenhoek 8 05 3 35 6 50' Philippine 7 05 120 6 40 Westdorpe kerk 915 3 45 700 a. Sas van Gent 7 33 146 7 05 Pas-sluis '9 25 3 55 710 V, Sas van Gent 7 36 205 7 30 a. Sas van Gent 9 38 410 7 25 Pas-sluis 7 51 2 15 745 v. Sas van Gent 9 50 413 7 28 Westdorpe kerk 8 01 2 25 8 Philippine 1016 4 39 7 53 Zwartenhoek 811 2 35 8 10 Pyramide 1040 504 8 18 a. Drie Schouwen 8 20 2 45 815 a. IJzendijke 10 51 515 8 35 naar Zaamslag 9 45 3 45 naar Schoondijke 105 544 Zuiddorpe 1210 320 Lyn Schoondyke—IJzendyke. v Schoondijke 7 20 8 30 11 15 140 7 15 I v IJzendijke 6 45 7 57 10 37 105 5 30 a IJzendijke 7 43 8 53 U38 2 03 7 38 a Schoondijke 7 08 8 20 11— 128 5 52 Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en uitlaten van reizigers: Balhofstede, Pontebrug, Landpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke, Turkije, Zevenhofstedestraat, Oranjedijk, Statendijk. Stoomtram Hulst Wal zoor den Hulst, Station 5 20 8 10 50 2 20 5 50 8 20 v Walz., Dijk 6 30 9 15 12 20 3 15 7 9 25 „Rustwat 5 40 8 2') 11 10 2 40 6 10 8 4 Kloosterz. 6 40 9 25 12 30 3 55 7 10 9 35 „Terhole 5 45 8 25 li 15 2 45 6 15 8 45 Kuitaart, Tol 6 52 9 37 12 42 4 07 7 22 9 47 Hoetkensdijk 5 53 8 33 11 23 2 53 6 23 -53 Hoefkeasdijk 6 57 9 42 12 47 4 12 7 97 9 2 Kuitaart, Tol 5 58 8 38 11 28 2 58 6 28 8 58 Terhole 7 05 9 50 12 55 2 7 35 10 Kloosterz. 6 10 8 50 1140 310 6 40 :i 10 „Rustwat 7 10 955 1 - 4 '5 7 40 10 05 a Walz., Dijk 6 20 9- 11 50 320 650 920 a Hulst, Station 7 30 10 15 1 20 4 45 8 - 5 De eerste en laatstq reizen worden niet gemaakt op Zondagen en wettelijke Feestdagen. Stoomtram-Haatschappy BreskensHaldeghem. Vau af 12 Aug. 1917. Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede v Ede Aardenburg a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groede a Breskens 5 43 6 01 5 35 5 50 6 02 605 6 17 6 32 6 37 6 55 7 14 7 25 7 35 8 05 815 8 26 8 45 9 03 9 08 9 23 9 35 10^ 10 12 10 27 10 32 10 50 1109 1120 11 30 1 15 125 1 36 155 213 218 2 33 2 45 445 4 57 512 5 20 5 38 5 57 6 08 6 18 6 50 7 711 7 39 748 7 55 810 812 827 8 24 8 42 v Draaibrug 6 640 910 10 40 218 5 25 7 53 a Sluis 615 6 55 9 25 10 55 2 33 5 40 8 08 v Sluis 6 20 8 45 10 15 153 5 7 28 8 09 a Draaibrug 6 55 9 - 10 30 2 08 515 7 43 8 24 v Oostburg 6 02 7 05 8 50 1130 2 7 35 Zuidzanae 613 7 16 9 01 11 41 2 11 7 46 a Cadzand 6 25 7 28 9 13 11 53 2 23 8 53 v Cadzand 6 30 817 10 22 130 5 10 8 Zuidzande 642 8 29 10 34 142 5 22 812 a Oostburg 6 53 8 40 1045 153 5 33 8 23 Van 9 Augustus 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,15 10,20 nm. 12,25a) 3,45a 6,- Breskens Vlissingen 8,11,40 12,55 4,20d 6,1 Vlissingen Neuzen 9,20 12,25c) Neuzen Vlissingen 7,30 10,40 2, a) Bij vertraging van trein 12,15, 3,36 en 5,52 kan deze boot 15 minuten wachten. b) Bij vertraging van de tram te Breskens kan de boot naar VlissiDgen wachten tot c) Bij vertraging van trein 12,15 kan deze boot naar Neuzen wachten tot 12,40. d) ndien de boot 4,20 van Breskens tijdig kan vertrekken, hebben reizigers van Breski naar Neuzen aansluiting met de boot van Vlissingen naar Neuzen om 5,—. Dete l slniting kan echter niet worden verzekerd. In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg Vlissingen—Roosendaal. Van Neuzen naar Hansweert per boot vm. 5,50 vm. 11,50a nm. 6,20 Hansweert Vlake per tram 7,10 nam. 1,20a 8,— Vlake Hansweert per tram 8,08 5,15 8,30b Hansweert Neuzen per boot 8,26 6,— 8,48b a Op Zon- en feestdagen vertrekt de boot om 12,20 en de tram om 12.50. b) Bij vertraging van trein 8,30 te Vlake kuonen de tram en de boot ten hoogste een 1 uur wachten. Te Hoedbkenskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek Neuzen of van Hansweert. Van Walzoorden naar Hansweert per boot vm 6,40 9,—a nm. 12,50c 3.45 7,— Hansweert Vlake per tram 7,10 9.30 1,20c 4,15 7,30 Vlake Hansweeit per tram 8.08 11,3b 2, 'Od 5,45 8,30 Hansweert Walzoorden per boot 8,26a 11. 5b 3,00d 5,58 8,48 a) Op deze reizen wrden geen goederen en vee vervoerd. b) Bij vertraging van trein 11,2 l kan de tram wachten tot 11,50 en wacht de boot op de tri behalve op Zon- en Feestdagen. ai Des Dinsdags wachten de tram en de boot tien minuten op den nurktr in van Goe'. d) Des Dinsdags wachten de tram en de boot tien minuten op den markttrein van Got

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1917 | | pagina 4