Rationale Bankvemnigitig. 1S1 Nc Zeenwsche Brandicaarborg Maatschappij CRED1ETVEREENIGING Agentschap te MIDDELBURG, Rouaansche kade G 137. Verleent Credieten Kapitaal en reservenf 5.500 000. Kantoor: TER NEUZEN - Ni Ai- ü- LandLlDouwers i Verkrijgbaar: eerste kwaliteit blauwe Machineolk CollingS'Patentasolie en Wagensmeer. AXEL. j. de KRAKER-SANDERS Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. -- Stoombootdienst op de Wester-Schelde. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn WalzoordenHansweert. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake. F OPGERICHT IN 1824 TE ZIERIKZEE, verzekert Onroerende en Roerende Goederen tegen eene vaste premie of onderling naar begeerte der deelnemers. Axel. AGENT voor het 5de District van Zeeland: i F. DIELEÏÏAN. gevestigd te AMSTERDAM, opgericht 1853. Neemt gelden k deposito tegen rentevergoeding van thans 2 pCt. - - - Geeft wissels af op binnen- en buitenland. Incasso's. - - - AGENTSCHAPPEN te Groningen, Leeuwarden, Zwolle, Alkmaar, 's Gravenhage, Utrecht, Deventer, Arnhem, Rotterdam, Tilburg, Maastricht, Dordrecht, Nijmegen en Middelburg. CORRESPONDENTSCHAPPEN te Goes en te Vlissingen. Uitvoerig geïllustreerd prospectus wordt op aanvraag gaarne toegezonden door de Agenten te Middelburg Mr. J. A. FOKKER en H. DRONKERS. HANDELSCREDIETEN REKENING-COURANT ep DEPOSITO. INCASSEERINGEN op BINNEN- en BUITENLAND. VREEMD GELD. EFFECTEN en COUPONS. 'ADMINISTRATIE VAN VERMOGENS KLUI8-INRIOHTING ZITDAGENEiken Maandag te HULST, in „Den Rooden Leeuw", Markt id. Eiken Zaterdag te AXEL, in het „Qalé Wilhelmina", NoordstrJ I Dü Aanbevelend, M1DDEILE1V VAN VERVOER 8P00RWEG MECHELEN TERNEUZEN. v Neuzen 640 950 135 517 T Hulst 815 12 12 4 8 05 Sluiskil 7 10 145 5 25 Kijkuit 8 24 12 31 4 09 814 Axel 7 26 1011 1 56 5 34 Axel 8 32 12 50 417 8 22 Kijkuit 740 10 19 2 04 5 40 Sluiskil 8 43 111 4 28 8 33 a Hulst 7 50 10 29 21-2 5 47 a Neuzen 8 52 120 4 37 8 42 Lfln Drie SchouwenTer Neuzen. t Driesch. 615 940 12 45 3 45 v Neuzen 7 40 1105 215 5 30 Axel 6 25 9 50 12 55 3 55 Driewegen 7 47 1113 2 23 5 38 a Zaamslag 6 44 1005 110 409 a Zaamslag 7 59 1126 2 36 5 50 v Zaamslag 6 54 10 15 117 419 v Zaamslag 8 10 11 36 2 46 6 v Driewegen 7 08 10 23 130 4 32 v Axel 8 25 1150 3 01 615 a Neuzen 715 1036 140 440 a Driesch. 8 35 12 311 6 25 HJn Drie Schouwen Kloosterzande. r Drie Schouwen 7 28 145 - I v Kloosterzande „Axel 7 33 155 5 25 „Groenendijk; Rondeputten 7 46 2 03 5 35 Hengstdijk a Zaamslag 7 55 211 5 45 „Rapenburg dorp v Zaamslag 8 00 2 15 5 50 „Stoppeldijk veer Stoppeldijk veer 8 07 2 22 5 57 a Zaamslag Rapenburg dorp 8 15 2 30 6 05 v Zaamslag „Hengstdijk 8 23 2 38 6 13 „Rondeputten Groenendijk 8 31 2 46 6 21 Axel a Kloosterzande 8 38 2 55 6 30 a Drie Schouwen Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de haltenAxel kerkdreef en spoorwegkrui sing, hoek Neuzensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburgjiol, Copwijkache weg, In Delft. 9 35 405 7 20 9 42 410 7 25 9 50 418 7 32 9 58 4 26 7 38 10 06 4 34 7 46 10 14 4 50 8 03 10 15 5 55 8 05 10 23 5 03 813 10 30 510» 8 20 1040 8 30 Lfln Drie Schouwen —Zuiddorpe. r|Drie Schpnwen 1210 3 20 I v Zuiddorpe 12 24 a Zuiddorpe 1217 3 27 a Drie Schouwen 12 31 HJn IJzendykeSas van Gent- Drie Schouwen. 3 32 3 38 )v. IJzendijke 6 25 12 35 6 00 Pyramide 6 40 12 50 6 15 Philippine 7 05 120 6 4o a. Sas van Gent 7 33 146 7 05 t. Sas van Gent 7 36 2 05 7 30 Pas-sluis 751 215 7 45 Westdorpe kerk 801 2 25 8 Zwartenhoek 811 235 8 10 a. Drie Schouwen 8 20 2 45 8 15 naar Zaamslag 9 45 3 45 Zuiddorpe 12 10 3 20 v. Drie Schouwen 8 55 3 25 6 40 Zwartenhoek 8 05 3 35 6 50 Westdorpe kerk 9 15 3 45 7 00 Pas-sluis 9 25 3 55 710 a Sas van Gent 9 38 410 - 7 25 v. Sas van Gent 9 50 413 7 28 Philippine 10 16 4 39 7 53 r Pyramide 10 40 5 04 818 a. IJzendijke 10 51 ,5 15 8 35 naar Schoondijke 10') 544 Ljjn Sehoondyke— IJzendijke. v Schoondijke 7 20 3 30 11 15 1 40 4 55 7 25 I v IJzendijke 7 15 8 25 11 25 1 08 3 09 423 5 55 a IJzpndijke 7 43 8 53 11 38 2 03 13 7 43 a Schoondijke 7 38 8 43 11 48 1 31 3 32 446 6 18 Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en uitlaten van reizigersBalhofstede, Pontebrug, La idpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke, Turkije, Zevenhofstedestraat, Oranjedijk, Statendijk v Hulst, Station Rnstwat Terhole Hoetkensdijk Kuitaart, Tol Kloosterz. a Walz., Dijk Stoomtram Hulst— Walzoorden. 5 20 8 10 50 2 20 5 50 8 20 5 40 8 20 11 10 2 40 6 10 8 4') 545 825 11 15 245 6 15 8 45 5 53 3 33 1123 2 53 6 23 153 5 58 8 38 1123 J58 6 28 1 5? 010 8 50 1140 310 6 40% 10 v Walz., Dijk 6 30 91) 12 20 3 45 7 9 25 Kloosterz. 6 40 9 25 12 30 3 55 7 10 9 35 Kuitaart, Tol 6 52 9 37 12 42 4 07 7 22 9 47 Hoef kensdijk 6 57 9 12 12 47 4 12 7 27 9 52 Tarhole 7 03 9 50 12 p5 a 20 7 35 10 Rnstwat 7 10 9 55 i - 4 25 7 40 10 05 620 9— 11 50 320 6 50 9 20 aHulst, Station 7 30 1015 1 '0 4 15 8 M) 25 De eerste en laatste reizen worden niet gemaakt op Zondagen en wettelijke Feestdagen. v Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine a Sas v. Gent Spoorweg Ter Neazen Gent. 7 20 11 146 4'50 I v. Sas v. Gent 7 29 1120 1 54 4 59 Philippine 7 33 1130 158 5 04 I j Sluiskil br. 7 37 1140 2 02 5 07' i Sluiskil 7 46 12- 215 a, ^euzen 9 35 105 3 25 715 9 44 114 3 4(3 7 24 9 48 118 3 50 '7 28 9" 51 1 21 4 10 731 9 59 1 30 4 20 7 45 v Breskens Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede v Ede Aardenburg a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groede v Draaibrug a Sluis V Slnfs a Draaibrug v Oostbnrg Zuidzande a Cadzand v Cadzand Zuidzande a Oostburg 5 43 601 6 615 6 20 6 35 6 02 613 6 25 6 30 5 35 5 50 6 02 6 0.3 617 6 32 6 37 6 55 7 14 7 25 7 35 6 40 6 55 *'45 9 - 7 05 716 7 28 817 6 42 8 £9 6 53 840 is— Maldeghem. Van af 1 Juli 191 8 05 1 15 430 7 815 125 440 710 8 26 136 451 7 21 8 44 155 5 10 7 40 8 34 903 213 5 28 7 58 8 52 9 08 2 18 5 35 8 03 9 23 2 33 55) 818 9 35 602 10 5 7 30 10 12 240 512 7 42 8 20 10 27 2 55 5 27 7 E)7 8 35 10 32 3 02 5 35 10 50 3 20 5 53 1109 3 39 612 1120 3 50 6 23 1130 4 6 33 910 10 40 218 310 5 40 8 92) 1055 2 33 3 25 5 55 815 10 15 153 2 40 510 816 10 30 2 08 2 55 5 25 8 31 8 50 1131 2 7 45 9 10 1141 211 7 56 913 1153 2 23 8 08 10 22 130 5 20 810 1034 142 5 32 8 22 1015 153' 5 43 8 33 Een het Bri een be 'Duitsch tront in Uit de militairi daar de omvang ichouwi Het tei I bruinac [dalen ei i aan one Van i Juli 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks Van Vlissingen naar Breskens vm. 5,20 7,15 10,20 nm. 12,25a) 3,50a 6 -ai °Feskens - Vlissingen 5,50 8,— 10,40 12,55 4,35 6,40b) Vlissingen Neuzen 6,30 9,20 hm. 12,25d) 3,43 6 43e Neuzen Vlissingen 5,15 7,40c) 10,40 2,— 5,05 1 «0 vertraging van trein 12,1:), 3,36 en 5,52 kan deze boot 15 minuten wachten. b) Bij vertraging van de tram te Breskens kan deze boot wachten tot 6,ó5. c) Deze boot legt niet te Borsselen aan. d) Bij vertraging van trein >12,15 kan deze boot naar Neuzen wachten tot 12,40. e) Bij vertraging van trein 6>35 kan deze boot naar Neuzen wachten tot 6,50. Van Walzoorden naar Hansweert per boot vm 6,40 9,—a nm. 12,50c 3,45 7,— Hansweert Vlake per tram 7,10 9,30 1,20c 4,15 7^30 Vlake Hansweeit per tram 8.08 11,3 >b 2,40d 5,45 8,30 j Hansweert Walzoorden per boot 8,26a ll,~5b 3,00d 5,58 -8,48 Op deze reizen werden geen giederen en vee vervoerd. Bij vertraging van treiu 11,2kan de tram wachten tot 11,50 en wacht de boot op de tram, behalve op Zon- en Feestdagen. Op Zon- en feestdagen vertrekt de boot om '2.20 en de tram om 12.50. d) Des Dinsdags wachten de tram en de boot tien minuten op den mirktrein van Goes. In correspondentie te VLAKE od den Staatsspoorweg VlissingenRoosendaal. Van Neuzed naar Hansweert per boot vm. 7,55 vm. 11,50 nm. 6,20 Hansweert Vlake per trafli 9,3 nam. 1,20 8,— V lake Hansweert per tram 10, 0 2,10a 8,30b Hansweert Neuzen per'boot 10,30 3,-a 8,4->b a) Des Dinsdags wachten dp tram en de boot tie t minuten op den markttrein van Gobs. b) Bij vertraging van trein 8,39 fe Vlake ku men de tram eu de boot ten hoogste een half uur wachten. Te Hoedekenskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek van Neuzen of van Hansweert. en bor het was krachtig de Gele de grei ongevet ochtend lirtilleri woorddi [Werden tussche: de Dili doende kelijk tront te Het v a'ond, »an dei sprong, al te wi den dre toen ree quex?< - Hi jintwoor Aan 'au den van and door Gh een wa (midden [gezeten, 'ergezic 'lakte c tag Cap tuiden v 'an het Met i Ursina oog op

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1917 | | pagina 4