Rationale Bankvemtiifinii.
Verkrijgbaar: eerste kwaliteit blauwe Machineolie
CollingS'Patentasolie en Wagensmeer.
AXEL. J. DE KRAKER-SANDERS.
Kapitaal en reservenf 5.500 000.
KantoorTER NEUZEN - Nieuwstraat.
CRED1ETVEREENIGING
Agentschap te MIDDELBURG, Ronaansche kade G 137.
in den boek- en papierhandel van F. DIELEMAN,
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
--
Stoombootdienst op de Wester-Schelde.
Lijn Vlissingen Breskens Neuzen.
Lijn WalzoordenHansweert.
Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweej-t-Vlake.
H. H. Landbouwers
Aanbevelend,
HANDELSCREDIETEN
REKENING-COURANT en DEPOSITO.
INCASSEERINGEN op BINNEN- en BUITENLAND.
VREEMD GELD. EFFECTEN en COUPONS.
ADMINISTRATIE VAN VERMOGENS
KLÜI'8-INRIOHTING
ZITDAGENEiken Maandag te HULST, in „Den Rooden Leeuw", Markt.
id. Eiken Zaterdag te AXEL, in het „Café Wilbelmina", Noordstraat.
gevestigd te AMSTERDAM, opgericht 1853.
Verlefcnt OrRdifitpn te"en rentevergoeding in verhouding tot
PUIOIOII hot disc0Qt0 der Nederlandsche Bank_
Neemt gelden k deposito tegen rentevergoeding van thans 2 pCt.
- - - Geeft wissels af op binnen- en buitenland. Incasso's. - - -
AGENTSCHAPPEN te Groningen, Leeuwarden, Zwolle,
Alkmaar, 's Gravenhage, Utrecht, Deventer, Arnhem, Rotterdam,
Tilburg, Maastricht, Dordrecht, Nijmegen en Middelburg.
CORRESPONDENTSCHAPPEN te Goes en te Vlissingen.
Uitvoerig geïllustreerd prospectus wordt op aanvraag gaarne
toegezonden door de Agenten te Middelburg Mr. J. A. FOKKER
on TT hRAVLrWI?W
voorhanden in soorten van af 35 cent tot 8 gulden
nvt 1DDELEN VAK VERVOER
SPOORWEG MECHELEN TERNEUZEN.
v Neuzen
640
950
135
517
V
Hulst
815
12 12
4
8 05
Sluiskil
7
10
1 45
5 25
Kijkuit
8 24
12 31
4 09
814
Axel
7 26
1011
156
5 34
Axel
8 32
12 50
417
8 22
Kijkuit
740
10 19
2 04
5 40
Sluiskil
843
111
4 28
8 33
a Hulst
750
10 29
212
5 47
a
Neuzen
8 52
120
4 37
8 42
Gewijzigde dienstregeling van af 8 Januari 1917 tot nadere aankondiging.
Lyn Drie Schouwen—Ter Neuzen.
31
3 45
Treinntunmers25
V Driesch. - 6 15
Axel 6 25
a Zaamslag 6 44
v Zaamslag 6 54
v Driewegen 7 08
a Neuzen 715
27
9 45
9 55
10 10
1020
10 34
1042
29
12 40
12 50
105
112
125
135
3 55
4 09
419
4 32
440
26
v Neuzen 7 35
Driewegen 7 42
a Zaamslag 7 54
v Zaamslag 8 05
v Axel 8 20
a Driesch. 8 30
1105
1113
1126
1136
1150
12
30
2 20
2 28
2 41
2 51
306
316
y Drie Schouwen
Axel
Rond iputten
Lyn Drie Schouwen—Kloosterzande.
7 23
130
- I
v Kloosterzande
9 40
410
7 25
7 33
140
5 25
Groenendijk
9 47
415
7 30
7 41
148
5 35
Hengstdijk
9 55
4 23
7 37
7 50
156
5 45
Rapenburg dorp
10 03
4 31
7 43
7 55
2
5 .50
Stoppeldijk veer
10 11
4 39
7 51
8 02
207
5 57
a Zaamslag
10 19
4 55
8 08
8 10
2 15
6 05
v Zaamslag
10 20
5
810
818
2 23
613
Rondeputten
10 23
5 03
818
8 26
231
6 21
Axel
10 35
515
8 25
8 31
2 40
6 30
a Drie Schouwen
10 45
8 35
Stoppeldijk veer
Rapenburg dorp
Hengstdijk
Groenendijk
a Kloosterzande
Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan da haltenAxel kprkdreef en spoorwegkrui-
sjng, hoek Neuzensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol,
Copwijksche weg, In Delft.
Lyn Drie Schouwen Zuiddorpe.
r Drie Schouwen 1210 3 20 I v Zuiddorpe 12 24
a Zuiddorpe 1217 3 27 a Drie Schouwen 12 31
3 32
3 38
Lyn IJzendykeSas van Gent- Drie Schouwen.
V.
IJzendijke
6 25
12 35
6 00
v Drie Schouwen
845
3 25
6 40
Pyramide
6 40
12 50
615
Zwartenhoek
8 55
3 35
6 50
Philippine
7 05
120
6 40
Westdorpe kerk
9 05
3 45
700
a.
Sas van Gent
7 33
146
705
Pas-sluis
915
- 3 55
710
V.
Sas van Gent
7 36
2 05
7 45
a. Sas van Gent
9 28
4 10
7 25
Pas-sluis
7 51
2 15
800
v. 8as van Gent
9 32
413
7 28
W-ostdorpe kerk
801
2 25
8 15
Philippine
9 58
4 39
7 53
Zwartenhoek
811
2 35
8 25
Pyramide
10 22
5 04
8 13
a.
Drie Schouwen
8 20
2 45
8 30
a. IJzendijke
10 3 3,
5 15
8 35
naar Zaamslag
9 45
3 45
naar Schoondijke
n 25
5 55
Zuiddorpe
12 10
3 20
Lyn Sehoondyke—IJzendyke.
v Schooudijke 7 45 9 - 12 - 1 45 3 42 4 56 7 40 I v IJzendijke 7 15 8 25 11 25 1 08.3 09 423 5 55
a IJzendijke 8 08 9 23 12 23 2 08 4 05 5 20 8 03 a Schoondijke 7 38 8 48 11 48 1 31 3 32 446 6 18
Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en
uitlaten van reizigers: Balhofstede, Pontebrug, Landpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke,
Turkije, Zevenhofstedestraat, Oranjedijk, Statendijk.
v Hulst, Station
Rustwat
Terhole
Hoetkeusdijk
Kuitaart, Tol
Kioos'erz.
a Walz., Dijk
Stoomtram Hulst—Walzoorden.
5 20 8— 1050 220 5 50 8 20
5 40 8 20 11 - 2 40 6 10 8 4"»
5 45 8 25 1115 2 45 6.15 8 45
5 53 8 31 lï 23 2 53 6 21 3 51
558 838 1128 258 6 28 .8 58
6 10 8 54 1 It) '110 6 40 9 10
vWalz., Dijk 6 30 915 12 20 3 45 7 9 25
Kloosterz. 6 40 9 25 12 30 3 55 7 10 9 35
Kuitaart, Tol 6 52 9 37 12 42 4 07 7 22 9 47
Hoefkensdijk 6 57 9 42 12 47 4 12 7 27 9 52
Terhole 7 05 9 50 12 55 4 2! 7 55 10
Rustwat 7 10 9 5.5 1- 4 35 7 40-10 05
6 20 911 50 3 20 6 50 9 20 a Hulst, 8tatiou 7 30 0)15 i .0 4 45 8— :|)25
De eerste en laatste reizen worden niet gemaakt op Zondagen en wettelijke Feestdagen.
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil bt.
Philippine
a Sas v. Gent
Spoorweg Ter NeuzenGent.
v. Sas v. Gent
Philippine
Sluiskil br.
Sluiskil
a. Neuzen
7 20
11
146
4 50
7 29
11 20
1 54
4 59
7 33
1130
158
5 04
7 37
1140
2 02
5 07
7 46
12-
215
5 16
9 35
105
3 25
7 15.
9 44
114
3 40
7 24
9 48
118
3 50
7 28
951
121
4 10
7 32
959
130.
4 20
7 45
Stoomtram Maatschappy Breskens—Maldeghem. Van af 16 April 1917.
Breskeas
Groede
Schoondijke
Oostburg
a Draaibrug
v idem
Aardenburg
a Ede
/V Ede
a Draaibrug
v idem
Oostburg
Schoondijke
Groede
a Breskens
v Draaibrug
a Sluis
v Sluis
a Draaibrug
v Oostburg
Zuidzande
a Cadzand
v Cadzand
Zuidzande
a Oostburg
8 34
1 15
4 30'
715
8 44
125
440
7 25
8 55
136
4 51
7 36
9 14
1 55
5 0
7 55
8 47
9 32
213
5 28
813
9 05
6 02
9 37
2 18
5 35
818
617
9 52
.2 33
5 50
8 33
6 29
10 04
6 02
6 33
10 48
5 05
7 45
6 45
11
240
517
7 57
7
^1115
2 55
_532
8 12
6 15
7 05
1120
3
540
6 33
7 23
1133
318
6 04
7 42
1157
3 37
6 23
7 53
1208
348
634
8 03
1218
3 58
644
6 25
710
9 40
1125
215
320
5 40
640
7 25
9 55
1140
230
3 35
5 55
6 45
915
11
150
240
515
7
9 30
1115
2 05
2 55
5 30
6 34
735
920
1150
5 11
7 56
6 45
7 46
9 31
12 01
5 22
8 07
6 57
7 58
943
12 13
5 34
819
6 59
8 35
11 05
2 50
540
8 23
711
«47
1117
3 02
5 52
8 35
7 22
8 58
11 28
313
6 03
8 46
3 35
3 50
3 35
3 50
Van i6 April 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks:
Van Vlissingen naar Breskens vm. 5,20 7,15 10,— nm. 12,10a) 3,50 6,35b)
Breskens Vlissingen 5,50 8,20 10,45 12,40 4,40 7,05 I
Vlissingen Neuzen 6,30 9,20 nm. 12,10a) 3,43 5,45d) I
Neuzen Vlissingen 5,30 7,40c) 10,40 2,— 5,05 I
a) Bij vertraging van trein 12,02 kan de boot naar Breskens wachten uiterlijk tot 12,15,
behalve des ZATERDAGS, en da bo'ot naar Neuzen uiterlijk tot 2,30 uur.
b) Bij vertraging van trein 6,29 kan de boot naar Breskens wachten tot 6,40.
c) Deze boot legt niet te Borsselen aan.
d) Bij vertraging van trein 5,38 kan deze boot naar Neuzen wachten tot 6,50. Op Zon- en
Feestdagen vertrekt deze boot oni 6,35 en kan zij bij vertraging van trein 6.29 wachten
tot 6,50.
Van 1 Augustus 1916 tot nadere aankondiging.
t Van Walzoorden naar Hansweert per boo" vm. 6,55 9,05a nm. 1,—d 3,45 7.00
DA lUJKS Hansweert Vlake per tram 7,25 9,35 1,30 4,15 7,30
Vlake Hansweei t per tram 8.08 11,28b 2,10c 5,45 8,30
Hansweert - Walzoorden per boot 3,26a 11,45b 3,00c 5,58 8,48'
a) Op deze reizen worden geen goederen en vee vervoerd.
hx Bij vertraging van trein 11,23 kan de tram wachten tot 11,50 en wacht de boot op de tram.
Des Din«d igs wacht de tram tot 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot op de tram
d) Des Zondags zal, indien de omsoandigheden het toelaten, de boot van Walzoorden naar
Hansweert afvaren om 12,20 in plaats van 1,uur en zal de tram van Hansweert naar
Vlake afrijden om 12,50 in plaats van 1,30, tan einde aansluiting te Vlake op den treiD
van 1,22 te bevorderen. De aansluiting kan echter in geen geval beslist worden verzekerd.
In correspondentie te VLAKE Op den Staatsspoorweg VlissingenRoozendaal.
Van September tot nadere aankondiging.
Van Neuzen naar Hansweert per boot, vm. 8.raidd. 12.
per tram, 9.35, nam. 1.35,
Hansweert
Vlake
Hansweert
Vlake
Hansweert per tram,
Neuzen per boot,
10.15,
10.35,
2.406),
3.-6),
nm. 6.30
8.05
8.30