Rationale Bankvemtiifinii. Verkrijgbaar: eerste kwaliteit blauwe Machineolie CollingS'Patentasolie en Wagensmeer. AXEL. J. DE KRAKER-SANDERS. Kapitaal en reservenf 5.500 000. KantoorTER NEUZEN - Nieuwstraat. CRED1ETVEREENIGING Agentschap te MIDDELBURG, Ronaansche kade G 137. in den boek- en papierhandel van F. DIELEMAN, Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. -- Stoombootdienst op de Wester-Schelde. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn WalzoordenHansweert. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweej-t-Vlake. H. H. Landbouwers Aanbevelend, HANDELSCREDIETEN REKENING-COURANT en DEPOSITO. INCASSEERINGEN op BINNEN- en BUITENLAND. VREEMD GELD. EFFECTEN en COUPONS. ADMINISTRATIE VAN VERMOGENS KLÜI'8-INRIOHTING ZITDAGENEiken Maandag te HULST, in „Den Rooden Leeuw", Markt. id. Eiken Zaterdag te AXEL, in het „Café Wilbelmina", Noordstraat. gevestigd te AMSTERDAM, opgericht 1853. Verlefcnt OrRdifitpn te"en rentevergoeding in verhouding tot PUIOIOII hot disc0Qt0 der Nederlandsche Bank_ Neemt gelden k deposito tegen rentevergoeding van thans 2 pCt. - - - Geeft wissels af op binnen- en buitenland. Incasso's. - - - AGENTSCHAPPEN te Groningen, Leeuwarden, Zwolle, Alkmaar, 's Gravenhage, Utrecht, Deventer, Arnhem, Rotterdam, Tilburg, Maastricht, Dordrecht, Nijmegen en Middelburg. CORRESPONDENTSCHAPPEN te Goes en te Vlissingen. Uitvoerig geïllustreerd prospectus wordt op aanvraag gaarne toegezonden door de Agenten te Middelburg Mr. J. A. FOKKER on TT hRAVLrWI?W voorhanden in soorten van af 35 cent tot 8 gulden nvt 1DDELEN VAK VERVOER SPOORWEG MECHELEN TERNEUZEN. v Neuzen 640 950 135 517 V Hulst 815 12 12 4 8 05 Sluiskil 7 10 1 45 5 25 Kijkuit 8 24 12 31 4 09 814 Axel 7 26 1011 156 5 34 Axel 8 32 12 50 417 8 22 Kijkuit 740 10 19 2 04 5 40 Sluiskil 843 111 4 28 8 33 a Hulst 750 10 29 212 5 47 a Neuzen 8 52 120 4 37 8 42 Gewijzigde dienstregeling van af 8 Januari 1917 tot nadere aankondiging. Lyn Drie Schouwen—Ter Neuzen. 31 3 45 Treinntunmers25 V Driesch. - 6 15 Axel 6 25 a Zaamslag 6 44 v Zaamslag 6 54 v Driewegen 7 08 a Neuzen 715 27 9 45 9 55 10 10 1020 10 34 1042 29 12 40 12 50 105 112 125 135 3 55 4 09 419 4 32 440 26 v Neuzen 7 35 Driewegen 7 42 a Zaamslag 7 54 v Zaamslag 8 05 v Axel 8 20 a Driesch. 8 30 1105 1113 1126 1136 1150 12 30 2 20 2 28 2 41 2 51 306 316 y Drie Schouwen Axel Rond iputten Lyn Drie Schouwen—Kloosterzande. 7 23 130 - I v Kloosterzande 9 40 410 7 25 7 33 140 5 25 Groenendijk 9 47 415 7 30 7 41 148 5 35 Hengstdijk 9 55 4 23 7 37 7 50 156 5 45 Rapenburg dorp 10 03 4 31 7 43 7 55 2 5 .50 Stoppeldijk veer 10 11 4 39 7 51 8 02 207 5 57 a Zaamslag 10 19 4 55 8 08 8 10 2 15 6 05 v Zaamslag 10 20 5 810 818 2 23 613 Rondeputten 10 23 5 03 818 8 26 231 6 21 Axel 10 35 515 8 25 8 31 2 40 6 30 a Drie Schouwen 10 45 8 35 Stoppeldijk veer Rapenburg dorp Hengstdijk Groenendijk a Kloosterzande Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan da haltenAxel kprkdreef en spoorwegkrui- sjng, hoek Neuzensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol, Copwijksche weg, In Delft. Lyn Drie Schouwen Zuiddorpe. r Drie Schouwen 1210 3 20 I v Zuiddorpe 12 24 a Zuiddorpe 1217 3 27 a Drie Schouwen 12 31 3 32 3 38 Lyn IJzendykeSas van Gent- Drie Schouwen. V. IJzendijke 6 25 12 35 6 00 v Drie Schouwen 845 3 25 6 40 Pyramide 6 40 12 50 615 Zwartenhoek 8 55 3 35 6 50 Philippine 7 05 120 6 40 Westdorpe kerk 9 05 3 45 700 a. Sas van Gent 7 33 146 705 Pas-sluis 915 - 3 55 710 V. Sas van Gent 7 36 2 05 7 45 a. Sas van Gent 9 28 4 10 7 25 Pas-sluis 7 51 2 15 800 v. 8as van Gent 9 32 413 7 28 W-ostdorpe kerk 801 2 25 8 15 Philippine 9 58 4 39 7 53 Zwartenhoek 811 2 35 8 25 Pyramide 10 22 5 04 8 13 a. Drie Schouwen 8 20 2 45 8 30 a. IJzendijke 10 3 3, 5 15 8 35 naar Zaamslag 9 45 3 45 naar Schoondijke n 25 5 55 Zuiddorpe 12 10 3 20 Lyn Sehoondyke—IJzendyke. v Schooudijke 7 45 9 - 12 - 1 45 3 42 4 56 7 40 I v IJzendijke 7 15 8 25 11 25 1 08.3 09 423 5 55 a IJzendijke 8 08 9 23 12 23 2 08 4 05 5 20 8 03 a Schoondijke 7 38 8 48 11 48 1 31 3 32 446 6 18 Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en uitlaten van reizigers: Balhofstede, Pontebrug, Landpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke, Turkije, Zevenhofstedestraat, Oranjedijk, Statendijk. v Hulst, Station Rustwat Terhole Hoetkeusdijk Kuitaart, Tol Kioos'erz. a Walz., Dijk Stoomtram Hulst—Walzoorden. 5 20 8— 1050 220 5 50 8 20 5 40 8 20 11 - 2 40 6 10 8 4"» 5 45 8 25 1115 2 45 6.15 8 45 5 53 8 31 lï 23 2 53 6 21 3 51 558 838 1128 258 6 28 .8 58 6 10 8 54 1 It) '110 6 40 9 10 vWalz., Dijk 6 30 915 12 20 3 45 7 9 25 Kloosterz. 6 40 9 25 12 30 3 55 7 10 9 35 Kuitaart, Tol 6 52 9 37 12 42 4 07 7 22 9 47 Hoefkensdijk 6 57 9 42 12 47 4 12 7 27 9 52 Terhole 7 05 9 50 12 55 4 2! 7 55 10 Rustwat 7 10 9 5.5 1- 4 35 7 40-10 05 6 20 911 50 3 20 6 50 9 20 a Hulst, 8tatiou 7 30 0)15 i .0 4 45 8— :|)25 De eerste en laatste reizen worden niet gemaakt op Zondagen en wettelijke Feestdagen. v Neuzen Sluiskil Sluiskil bt. Philippine a Sas v. Gent Spoorweg Ter NeuzenGent. v. Sas v. Gent Philippine Sluiskil br. Sluiskil a. Neuzen 7 20 11 146 4 50 7 29 11 20 1 54 4 59 7 33 1130 158 5 04 7 37 1140 2 02 5 07 7 46 12- 215 5 16 9 35 105 3 25 7 15. 9 44 114 3 40 7 24 9 48 118 3 50 7 28 951 121 4 10 7 32 959 130. 4 20 7 45 Stoomtram Maatschappy Breskens—Maldeghem. Van af 16 April 1917. Breskeas Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede /V Ede a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groede a Breskens v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Cadzand v Cadzand Zuidzande a Oostburg 8 34 1 15 4 30' 715 8 44 125 440 7 25 8 55 136 4 51 7 36 9 14 1 55 5 0 7 55 8 47 9 32 213 5 28 813 9 05 6 02 9 37 2 18 5 35 818 617 9 52 .2 33 5 50 8 33 6 29 10 04 6 02 6 33 10 48 5 05 7 45 6 45 11 240 517 7 57 7 ^1115 2 55 _532 8 12 6 15 7 05 1120 3 540 6 33 7 23 1133 318 6 04 7 42 1157 3 37 6 23 7 53 1208 348 634 8 03 1218 3 58 644 6 25 710 9 40 1125 215 320 5 40 640 7 25 9 55 1140 230 3 35 5 55 6 45 915 11 150 240 515 7 9 30 1115 2 05 2 55 5 30 6 34 735 920 1150 5 11 7 56 6 45 7 46 9 31 12 01 5 22 8 07 6 57 7 58 943 12 13 5 34 819 6 59 8 35 11 05 2 50 540 8 23 711 «47 1117 3 02 5 52 8 35 7 22 8 58 11 28 313 6 03 8 46 3 35 3 50 3 35 3 50 Van i6 April 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks: Van Vlissingen naar Breskens vm. 5,20 7,15 10,— nm. 12,10a) 3,50 6,35b) Breskens Vlissingen 5,50 8,20 10,45 12,40 4,40 7,05 I Vlissingen Neuzen 6,30 9,20 nm. 12,10a) 3,43 5,45d) I Neuzen Vlissingen 5,30 7,40c) 10,40 2,— 5,05 I a) Bij vertraging van trein 12,02 kan de boot naar Breskens wachten uiterlijk tot 12,15, behalve des ZATERDAGS, en da bo'ot naar Neuzen uiterlijk tot 2,30 uur. b) Bij vertraging van trein 6,29 kan de boot naar Breskens wachten tot 6,40. c) Deze boot legt niet te Borsselen aan. d) Bij vertraging van trein 5,38 kan deze boot naar Neuzen wachten tot 6,50. Op Zon- en Feestdagen vertrekt deze boot oni 6,35 en kan zij bij vertraging van trein 6.29 wachten tot 6,50. Van 1 Augustus 1916 tot nadere aankondiging. t Van Walzoorden naar Hansweert per boo" vm. 6,55 9,05a nm. 1,—d 3,45 7.00 DA lUJKS Hansweert Vlake per tram 7,25 9,35 1,30 4,15 7,30 Vlake Hansweei t per tram 8.08 11,28b 2,10c 5,45 8,30 Hansweert - Walzoorden per boot 3,26a 11,45b 3,00c 5,58 8,48' a) Op deze reizen worden geen goederen en vee vervoerd. hx Bij vertraging van trein 11,23 kan de tram wachten tot 11,50 en wacht de boot op de tram. Des Din«d igs wacht de tram tot 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot op de tram d) Des Zondags zal, indien de omsoandigheden het toelaten, de boot van Walzoorden naar Hansweert afvaren om 12,20 in plaats van 1,uur en zal de tram van Hansweert naar Vlake afrijden om 12,50 in plaats van 1,30, tan einde aansluiting te Vlake op den treiD van 1,22 te bevorderen. De aansluiting kan echter in geen geval beslist worden verzekerd. In correspondentie te VLAKE Op den Staatsspoorweg VlissingenRoozendaal. Van September tot nadere aankondiging. Van Neuzen naar Hansweert per boot, vm. 8.raidd. 12. per tram, 9.35, nam. 1.35, Hansweert Vlake Hansweert Vlake Hansweert per tram, Neuzen per boot, 10.15, 10.35, 2.406), 3.-6), nm. 6.30 8.05 8.30

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1917 | | pagina 4