KLEIJZE CO.,
1
p
Te-bekomen4000 L. Wijnazijn,
ARNHE
Waterdichte Dekkleeden,
Karhuiven,
Paardendekken,
Oliejassen enz.
1
Brandhout.
No
H.H. Winkeliers!
Axel. B. OP 'THOF.
Gevraagd s
of Boerenarbeiders,
Telefoon Interc. 205
SPECIALITEIT IN:
Vliegenvangers.
Carbolzuur.
Creolin.
Insectenpoeder.
Zaclierlin.
Naplitalinekogels.
Ni
C. B. ANTHEUm
Droog Dennen- en Eikenhout
Zeeuwsck-Vlaainsche Tramweg-Maatschappij.
-
--
Stoombootdienst op de Wester-Schelde,
Lijn Vlissingen Breskéns Neuzen.
Lijn Walzoorden-—Hans weert.
Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake.
in groote en kleine hoeveelheden
en tegen biliyke prijzen.
N.B. NOG VOORHANDEN:
WAGENSMEER.
met" laarzen, voor leiding droogzetten,
in den Canisvlietpolder, enz. h f0,30
per uur.
Zich te vervoegen bij P. VAN DIJKE
te Axel.
(50)
r k r ij g b a a r b ij
gezaagd in blokjes en in halve Meten
naar verkiezing. Verkrijgbaar bij
D. OPPENEER, Axel
D'l
M 1DDBLEN V A. INT VERVOER.
SPOORWEG MECHELEN TERXEDZEN.
v Neuzen
640
9 50
135
517
v Hulst
815
12 12
4
8 05
Sluiskil
7
10
145
5 25
Kijkuit
8 24
12 31
4 09
8,14
Axel
7 26
1011
156
5 34
Axel
8 32
12 50
417
8 22
Kijkuit
740
10 19
2 04
5 40
Sluiskil
8 43
111
4 28
8 33
a Hulst
7 50
10 29
212
5 47
a Neuzen
8 52
120
437
8 42
Gewijzigde dienstregeling van af 8 Januari 1917 tot nadere aankondiging.
Treinnummers25
27
29
31
26
28
30
32
T Driesch. 615
945
12 40
3 45
v Neuzen
7 35
1105
2 20
5 30
Axel 6 25
9 55
12 50
3 55
Driewegen
7 42
1113
2 28
5 38
a Zaamslag 6 44
1010
105
409
a Zaamslag
7 54
11 26
2 41
5 50
v Zaamslag 6 54
10 20
112
419
v Zaamslag
805
11 36
2 51
6
v Driewegen 7 08
10 34
125
4 32
v Axel
8 20
1150
306
615
a Neuzen 715
10 42
135
440
a Driesch.
8 30
12
316
6 25
Drie Schouwen
Axel
Rondeputteu
Lyn Drie SchouwenKloosterzande.
v Zaamslag
„Stoppeldijk veer
Rapenburg dorp
Heagstdij k
Groenendijk
a Kloosterzande
7 23
7 33
7 41
7 50
7 55
8 02
810
818
826
8 33
1 30
140
148
156
2
2 07
2 15
2 23
23L
2 40
v Kloosterzande
9 40
4 10
7 25
5 25
Groenendijk
9 47
415
7 30
5 35
Hengstdijk
9 55
4 23
7 37
5 45
Rapenburg dorp
1003
4 31
7 43
5 50
„Stoppeldijk veer
1011
4 39
7 51
5 57
a Zaamslag
10 19
4 55
8 08
6 05
v Zaamslag
10 20
5
810
613
Rondeputten
Axel
10 28
5 OS
818
6 21
10 35
5 15
8 25
6 30
a Drie Schouwen
1045
8 35
Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de haltenAxel kerkdreef en „r
sing, hoek Neazensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol,
Copwijksche weg, In Delft. v
T Drie Schouwen
a Zuiddorpe
Lyn Drie Schouwen—Zuiddorpe.
1210 3 20 I v Zuiddorpe 12 24 3 32
1217 3 27 a Drie Schouwen 12 31 3 38
Lyn IJzendykeSas van Gent— Drie Schouwen.
T,
IJzendijke
6 25
12 35
6 00
Pyramide
6 40
12 50
6 15
Philippine
706
120
6 40
a.
Sas van Gent
7 33
146
7 05
T.
Sas van Gent
7 36
2 05
7 45
Pas-sluis
7 51
215
8 00
Westdorpe kerk
801
2 25
8 15
Zwartenhoek
811
2 35
8 25
a.
Drie Schouwen
8 20
2 45
8 30
naar Zaamslag
9 45
3 45
Zuiddorpe
12 10
320
v. Drie Schouwen
8 45
3 25
6 40
Zwartenhoek
8 55
3 35
6 50
Westdorpe kerk
9 05
3 45
700
Pas-sluis
9 15
3 55
7 IQ
a. Sas van Gent
9 28
410
7 25
v. Sas vau Gent
9 32
4,13
7 28
Philippine
9 58
4 39
7 53
Pyramide
10 22
5 04
819
a. IJzendijke
10 33
515
8 35
naar Schoondijke
1125
5 55
Bij tij lig gedaan verzoek kan aan de volgende halten gestopt worden voor het in en
uitstappen van reizigers: Home-Brug, Ponte-avaucé, Maagd van Gend, Clarapolder, Isabella-
sluis, Bouchautehaven, Vergaeripolder, Remoorterepolder, Sint Albertpolder, Pas duis, Axelsche
straat, Langeweg.
Lyn SehoondykeIJzendyke.
V Schoondijke 7 15 9 12 1 45 3 42 4 56 7 40 I v IJzendijke* 7 15 8 25 11 25 1 08 3 09423 5 55
a IJzendijke 8 08 9 23 12 23 2 OS 4 05 5 20 8 03 a Schooudijke 7 38 8 48 11 48 1 31 3 32 446 6 18
Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en
uitlaten van reizigers: Balhofstede, Pontebrug, Landpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke,
Turkije, Zevenhofstedestraat. Oranjedijk, Statendijk.
Stoomtram Hulst—Walzoorden.
5 20 3— 1050 2 20 5 50 8 20
5 40 8 2J 11 2 45 6 10 84)
5 45 8 25 11 15 2 45 6 15 8 45
553 833 1123 253 623 <53
5 58 8 38 1123 2 58 6 28 8 58
6 10 8 54 1140 310 64» o 10
620 9— 1150 3 20 6 50 9 20
De eerste en laatste reizen worden niet
Hulst. Station
Rustwat
Terhole
Hoetkensdijk
Kuitaart, Tol
Kloosterz.
a Walt., Dijk
v Walz., Dijk 6 30 9 15 12 20 3 45 7 9 25
Klooste.rz, 6 40 9 25 12 30 3 55 7 10 9 35
Kuitaart, Tol 6 52 9 37 12 42 4 07 7 22 9 47
Hoefkensdijk 6 57 9 42 12 47 412 7 27 9 52
Terhole 7 05 9 50 12 55 <- 2 7 35 10
Rustwat 7 10 9 55 1 - 4 25- 7 40 10 05
a Hulst, Station 7 30 1015 1 20 4 45 8 10 25
;emaakt op Zondagen en wettelijke Feestdagen.
v Neuzen
Sluiskil
Sluiskil br.
Philippine
a Sas v. Gent
Spoorweg Ter Neuzen—Gent.
v. Sas v. Gent
Philippine
Sluiskil br.
Sluiskil
a. Neuzen
7 20
11
146
- 4 50
7 29
1120
1 54
4 59
7 33
1130
158
5 04
7 37
1140
2 02
507
7 46
12-
213
516
9 35
1 05
3 25
7 15
9 44
114
3 40
724
9 48
118
3 50
7 28
9 51
121
4 10
7 31
959
130
420
7 45
Stoomtram Maatschappy Breskens—Maldeghem. Van af 16 April 1917.
Groede
Schoondijke
Oostburg
a Draaibrng
v idem
Aardenburg
a Ede
v Ede
Aardenburg
a Draaibrug
v idem
Oostburg
Schoondijke
Groede
a Breskeus
v Draaibrug
a Sluis
v Sluis
a Draaibrug
v Oostburg
Zuidzande -
a Cadzand
v Cadzand
Zuidzande
a Oostburg
6 02
617
6 29
8 34
8 41
8 55
9 14
9 32
9 37
9 52
10 04
1 15
125
136
155
213
2 18
2 33
4 30
440
4 51
5 10
5 28
715
7 25
7 36
7 55
813
5 35 8 18
5 50 8 33
8 47
9 05
6 33 10 48
6 45
11
240
517
7 57
8 35
7
1115
2 55
5 32
812
8 50
615
7 05
11 20
3
5 40
6 33
7 23
'1133
318
6 04
7 42
1157'
3 37
6 23
7 53
12 08
348
6 34
803
12 18
3 58
644
6 25
710
9 40
1125
215
3 20
540
815
6 40
7 25
9 55
1140
230
3 35
5 55
8 30
6 45
915
11
150
240
515
8 35
7
9 30
1115
2 05
2 55
5 30
8 50
3 34
7 35
9 20
1150
511
7 56
6 45
7 46
9 31
12 01
5 22
8 07
6 57
7 58
943
12 13
5 34
819
6 59
S35
11 05
2 50
540
8 23
711
8 47
1117
3 02
5 52
8 35
7 22
8 58
11 28
313
6 03
8 46
De K
Van 16 April 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks:
Van Vlissingeu naar Breskens vm. 5,20 7,15 10,— nm. 12,10a) 3,50 6,35b) I
Breskens Vlissingen 5,50 8,20 10,45 12,40 4,40 7,05 1
Vlissingen Neuzen 6,30 9,20 nm. 12,10a) 3,43 5,45d) I
Neuzen Vlissingen 5,30 7,40c) 10,40 2,— 5,05 I
a) Bij vertraging van trein 12,02 kan de boot ma- Breskens wachten uiterlijk tot 12,15,
behalve des ZATERDAGS, en de boot naar Neuzen uiterlijk tot 2,30 uur.
b) Bij vertraging van trein 6,29 kan de boot naar Breskens wachten tot 6,40.
c) Deze boot legt niet te Bors3elen aan.
d) Bij vertraging van trein 5,38 kan deze boot naar Neuzen wachten tot 6,50. Op Zon- ei
Feestdagen vertrekt deze boot om 6,35 en kan zij bij vertraging van trein 6 20 wachten
tot 6,50.
Van i Augustus 1916 tot nadere aankondiging.
i Van Walzoorden naar Hausweert per boo" vm. 6,55 9,05a nm. 1,—d 3,45 7,00
GELIJKS Hansweert Vlake per tram 7,25 9,35 1,30 4,15 7,30
j Vlake Hansweent per tram 8,08 U,2">b 2,40c 5,45 8,30
Hansweert Walzoorden per boot 8,26a 11,45b 3,00c 5,53 8,48
a) Op deze reizen w irden geen goederen en vee vervoerd.
b) Bij vertragiug van trein 11,23 kan de tram wachten tot 11,50 en wacht de boot op de tram.
c Des Dinsd igs wacht de tram tot 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot op de, tram
d) Des Zondags zal, indien de omstandigheden het toelaten, de bont van Walzoorden naar
Hansweert afvaren om 12,20 in plaats van 1,— uur en zal de tram van Hansweert naar
Vlike afrijden om 12,50 in plaats van 1,30, ten eind', aansluiting te Vlake op deu trein'
van 1,22 te bevorderen. De aansluiting kan echter in geen geval beslist worden verzekerd/
In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoozendaal.
Van September tot nadere aankondiging.
Van Neuzen naar Hausweert per boot, vm. 8.raidd. 12.nm. 6.30
Hansweert Vlake per tram, 9.35, nam. 1.35, 8.05
Vlake Hansweert per tram, 10.15, 2.406), j 8.30
Hansweert Neuzen per boot, 10.35, 3.-6), 8.48
b) Des Dinsdags wacht de tram tot 2,50 op den markttrein ran Goes eu wacht de boot
op de tram.
Te Hobdekbnskerke leggen de booten aan ongïvoer een half uur na het vertrek van
Neuzen of vau Hansweert.
Sen mil
roortdu
Aan h<
Entente
jan ba
Engelse
terugge
Ituren,
stormlo
te prob
land in
aanmer
jgarije
het to
btreng
nomen
Ikunner
front kt
van be
ten. A
idusver
soldate:
'2 milli
front w
tegenw
van h
groepei
•cbrikt
pende
Indien
die hu
verder
duikbo
aanme
hard ut
jiorgen
adem
volhou
hun g
voor
'middel
De
hingto:
verbet
vliegti
gebrai
van ei
eenigd
maar
kunne
[ïegt c
[motor
een v
f,ingenii
r
met de
ingenii
voor g
manoe
nieuw
sche,
1 teries
motore
kreger
zij ee
beantv
die er
De
Btauda