KLEIJZE CO., 1 p Te-bekomen4000 L. Wijnazijn, ARNHE Waterdichte Dekkleeden, Karhuiven, Paardendekken, Oliejassen enz. 1 Brandhout. No H.H. Winkeliers! Axel. B. OP 'THOF. Gevraagd s of Boerenarbeiders, Telefoon Interc. 205 SPECIALITEIT IN: Vliegenvangers. Carbolzuur. Creolin. Insectenpoeder. Zaclierlin. Naplitalinekogels. Ni C. B. ANTHEUm Droog Dennen- en Eikenhout Zeeuwsck-Vlaainsche Tramweg-Maatschappij. - -- Stoombootdienst op de Wester-Schelde, Lijn Vlissingen Breskéns Neuzen. Lijn Walzoorden-—Hans weert. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake. in groote en kleine hoeveelheden en tegen biliyke prijzen. N.B. NOG VOORHANDEN: WAGENSMEER. met" laarzen, voor leiding droogzetten, in den Canisvlietpolder, enz. h f0,30 per uur. Zich te vervoegen bij P. VAN DIJKE te Axel. (50) r k r ij g b a a r b ij gezaagd in blokjes en in halve Meten naar verkiezing. Verkrijgbaar bij D. OPPENEER, Axel D'l M 1DDBLEN V A. INT VERVOER. SPOORWEG MECHELEN TERXEDZEN. v Neuzen 640 9 50 135 517 v Hulst 815 12 12 4 8 05 Sluiskil 7 10 145 5 25 Kijkuit 8 24 12 31 4 09 8,14 Axel 7 26 1011 156 5 34 Axel 8 32 12 50 417 8 22 Kijkuit 740 10 19 2 04 5 40 Sluiskil 8 43 111 4 28 8 33 a Hulst 7 50 10 29 212 5 47 a Neuzen 8 52 120 437 8 42 Gewijzigde dienstregeling van af 8 Januari 1917 tot nadere aankondiging. Treinnummers25 27 29 31 26 28 30 32 T Driesch. 615 945 12 40 3 45 v Neuzen 7 35 1105 2 20 5 30 Axel 6 25 9 55 12 50 3 55 Driewegen 7 42 1113 2 28 5 38 a Zaamslag 6 44 1010 105 409 a Zaamslag 7 54 11 26 2 41 5 50 v Zaamslag 6 54 10 20 112 419 v Zaamslag 805 11 36 2 51 6 v Driewegen 7 08 10 34 125 4 32 v Axel 8 20 1150 306 615 a Neuzen 715 10 42 135 440 a Driesch. 8 30 12 316 6 25 Drie Schouwen Axel Rondeputteu Lyn Drie SchouwenKloosterzande. v Zaamslag „Stoppeldijk veer Rapenburg dorp Heagstdij k Groenendijk a Kloosterzande 7 23 7 33 7 41 7 50 7 55 8 02 810 818 826 8 33 1 30 140 148 156 2 2 07 2 15 2 23 23L 2 40 v Kloosterzande 9 40 4 10 7 25 5 25 Groenendijk 9 47 415 7 30 5 35 Hengstdijk 9 55 4 23 7 37 5 45 Rapenburg dorp 1003 4 31 7 43 5 50 „Stoppeldijk veer 1011 4 39 7 51 5 57 a Zaamslag 10 19 4 55 8 08 6 05 v Zaamslag 10 20 5 810 613 Rondeputten Axel 10 28 5 OS 818 6 21 10 35 5 15 8 25 6 30 a Drie Schouwen 1045 8 35 Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de haltenAxel kerkdreef en „r sing, hoek Neazensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol, Copwijksche weg, In Delft. v T Drie Schouwen a Zuiddorpe Lyn Drie Schouwen—Zuiddorpe. 1210 3 20 I v Zuiddorpe 12 24 3 32 1217 3 27 a Drie Schouwen 12 31 3 38 Lyn IJzendykeSas van Gent— Drie Schouwen. T, IJzendijke 6 25 12 35 6 00 Pyramide 6 40 12 50 6 15 Philippine 706 120 6 40 a. Sas van Gent 7 33 146 7 05 T. Sas van Gent 7 36 2 05 7 45 Pas-sluis 7 51 215 8 00 Westdorpe kerk 801 2 25 8 15 Zwartenhoek 811 2 35 8 25 a. Drie Schouwen 8 20 2 45 8 30 naar Zaamslag 9 45 3 45 Zuiddorpe 12 10 320 v. Drie Schouwen 8 45 3 25 6 40 Zwartenhoek 8 55 3 35 6 50 Westdorpe kerk 9 05 3 45 700 Pas-sluis 9 15 3 55 7 IQ a. Sas van Gent 9 28 410 7 25 v. Sas vau Gent 9 32 4,13 7 28 Philippine 9 58 4 39 7 53 Pyramide 10 22 5 04 819 a. IJzendijke 10 33 515 8 35 naar Schoondijke 1125 5 55 Bij tij lig gedaan verzoek kan aan de volgende halten gestopt worden voor het in en uitstappen van reizigers: Home-Brug, Ponte-avaucé, Maagd van Gend, Clarapolder, Isabella- sluis, Bouchautehaven, Vergaeripolder, Remoorterepolder, Sint Albertpolder, Pas duis, Axelsche straat, Langeweg. Lyn SehoondykeIJzendyke. V Schoondijke 7 15 9 12 1 45 3 42 4 56 7 40 I v IJzendijke* 7 15 8 25 11 25 1 08 3 09423 5 55 a IJzendijke 8 08 9 23 12 23 2 OS 4 05 5 20 8 03 a Schooudijke 7 38 8 48 11 48 1 31 3 32 446 6 18 Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en uitlaten van reizigers: Balhofstede, Pontebrug, Landpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke, Turkije, Zevenhofstedestraat. Oranjedijk, Statendijk. Stoomtram Hulst—Walzoorden. 5 20 3— 1050 2 20 5 50 8 20 5 40 8 2J 11 2 45 6 10 84) 5 45 8 25 11 15 2 45 6 15 8 45 553 833 1123 253 623 <53 5 58 8 38 1123 2 58 6 28 8 58 6 10 8 54 1140 310 64» o 10 620 9— 1150 3 20 6 50 9 20 De eerste en laatste reizen worden niet Hulst. Station Rustwat Terhole Hoetkensdijk Kuitaart, Tol Kloosterz. a Walt., Dijk v Walz., Dijk 6 30 9 15 12 20 3 45 7 9 25 Klooste.rz, 6 40 9 25 12 30 3 55 7 10 9 35 Kuitaart, Tol 6 52 9 37 12 42 4 07 7 22 9 47 Hoefkensdijk 6 57 9 42 12 47 412 7 27 9 52 Terhole 7 05 9 50 12 55 <- 2 7 35 10 Rustwat 7 10 9 55 1 - 4 25- 7 40 10 05 a Hulst, Station 7 30 1015 1 20 4 45 8 10 25 ;emaakt op Zondagen en wettelijke Feestdagen. v Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine a Sas v. Gent Spoorweg Ter Neuzen—Gent. v. Sas v. Gent Philippine Sluiskil br. Sluiskil a. Neuzen 7 20 11 146 - 4 50 7 29 1120 1 54 4 59 7 33 1130 158 5 04 7 37 1140 2 02 507 7 46 12- 213 516 9 35 1 05 3 25 7 15 9 44 114 3 40 724 9 48 118 3 50 7 28 9 51 121 4 10 7 31 959 130 420 7 45 Stoomtram Maatschappy Breskens—Maldeghem. Van af 16 April 1917. Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrng v idem Aardenburg a Ede v Ede Aardenburg a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groede a Breskeus v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande - a Cadzand v Cadzand Zuidzande a Oostburg 6 02 617 6 29 8 34 8 41 8 55 9 14 9 32 9 37 9 52 10 04 1 15 125 136 155 213 2 18 2 33 4 30 440 4 51 5 10 5 28 715 7 25 7 36 7 55 813 5 35 8 18 5 50 8 33 8 47 9 05 6 33 10 48 6 45 11 240 517 7 57 8 35 7 1115 2 55 5 32 812 8 50 615 7 05 11 20 3 5 40 6 33 7 23 '1133 318 6 04 7 42 1157' 3 37 6 23 7 53 12 08 348 6 34 803 12 18 3 58 644 6 25 710 9 40 1125 215 3 20 540 815 6 40 7 25 9 55 1140 230 3 35 5 55 8 30 6 45 915 11 150 240 515 8 35 7 9 30 1115 2 05 2 55 5 30 8 50 3 34 7 35 9 20 1150 511 7 56 6 45 7 46 9 31 12 01 5 22 8 07 6 57 7 58 943 12 13 5 34 819 6 59 S35 11 05 2 50 540 8 23 711 8 47 1117 3 02 5 52 8 35 7 22 8 58 11 28 313 6 03 8 46 De K Van 16 April 1917 tot nadere aankondiging, dagelijks: Van Vlissingeu naar Breskens vm. 5,20 7,15 10,— nm. 12,10a) 3,50 6,35b) I Breskens Vlissingen 5,50 8,20 10,45 12,40 4,40 7,05 1 Vlissingen Neuzen 6,30 9,20 nm. 12,10a) 3,43 5,45d) I Neuzen Vlissingen 5,30 7,40c) 10,40 2,— 5,05 I a) Bij vertraging van trein 12,02 kan de boot ma- Breskens wachten uiterlijk tot 12,15, behalve des ZATERDAGS, en de boot naar Neuzen uiterlijk tot 2,30 uur. b) Bij vertraging van trein 6,29 kan de boot naar Breskens wachten tot 6,40. c) Deze boot legt niet te Bors3elen aan. d) Bij vertraging van trein 5,38 kan deze boot naar Neuzen wachten tot 6,50. Op Zon- ei Feestdagen vertrekt deze boot om 6,35 en kan zij bij vertraging van trein 6 20 wachten tot 6,50. Van i Augustus 1916 tot nadere aankondiging. i Van Walzoorden naar Hausweert per boo" vm. 6,55 9,05a nm. 1,—d 3,45 7,00 GELIJKS Hansweert Vlake per tram 7,25 9,35 1,30 4,15 7,30 j Vlake Hansweent per tram 8,08 U,2">b 2,40c 5,45 8,30 Hansweert Walzoorden per boot 8,26a 11,45b 3,00c 5,53 8,48 a) Op deze reizen w irden geen goederen en vee vervoerd. b) Bij vertragiug van trein 11,23 kan de tram wachten tot 11,50 en wacht de boot op de tram. c Des Dinsd igs wacht de tram tot 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot op de, tram d) Des Zondags zal, indien de omstandigheden het toelaten, de bont van Walzoorden naar Hansweert afvaren om 12,20 in plaats van 1,— uur en zal de tram van Hansweert naar Vlike afrijden om 12,50 in plaats van 1,30, ten eind', aansluiting te Vlake op deu trein' van 1,22 te bevorderen. De aansluiting kan echter in geen geval beslist worden verzekerd/ In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoozendaal. Van September tot nadere aankondiging. Van Neuzen naar Hausweert per boot, vm. 8.raidd. 12.nm. 6.30 Hansweert Vlake per tram, 9.35, nam. 1.35, 8.05 Vlake Hansweert per tram, 10.15, 2.406), j 8.30 Hansweert Neuzen per boot, 10.35, 3.-6), 8.48 b) Des Dinsdags wacht de tram tot 2,50 op den markttrein ran Goes eu wacht de boot op de tram. Te Hobdekbnskerke leggen de booten aan ongïvoer een half uur na het vertrek van Neuzen of vau Hansweert. Sen mil roortdu Aan h< Entente jan ba Engelse terugge Ituren, stormlo te prob land in aanmer jgarije het to btreng nomen Ikunner front kt van be ten. A idusver soldate: '2 milli front w tegenw van h groepei •cbrikt pende Indien die hu verder duikbo aanme hard ut jiorgen adem volhou hun g voor 'middel De hingto: verbet vliegti gebrai van ei eenigd maar kunne [ïegt c [motor een v f,ingenii r met de ingenii voor g manoe nieuw sche, 1 teries motore kreger zij ee beantv die er De Btauda

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1917 | | pagina 4