Verpachting Jacht en Visscherij. Auto ie buur Zomerseizoen 1917. Dames- en Hinderhoeden, Busgroenten, Koffie is duur! ^toomb >otdieri8t op (le Wester-Schelde. Café ,,'s Lands Welvaren Firma P. H. Veenhuizen, Axel. Voor het a. s. seizoen ontvangen een mooie sorteering gegarneerde en 011 gegarneerde en wat verder tot het modevak behoort. F. P. SCHUTZ-GUEQUIERRE, Weststraat, Axel. VOO RH AN DEN: Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn WalzoordenHansweert. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake. Het BESTUUR van den polder BE- OOSTENBLIJ BENOORDEN, gemeente Axel, zal trachten onderhandsch te verhuren bij inschrijving a. Het recht van jacht op waterwild in de kreken en piassen. b. Het recht van visschery in de kreken en plassen, voor zoover daartoe geschikt. Voorwaarden te verkrijgen bij den Ontvanger-Griffier, tegen betaling van 25 cent. Inschrijvingen op zegel te zenden, met vermelding der borgen, vóór of on 31 Maart 1917 aan den dijkgraaf te Axel. Het Bestuur voornoemd, Dijkgraaf, M. W. KOSTER. Ontv.-Griffier, A. E. C. KRUYSSE. Telefoon No. 32. MOKKA C. P. is voordecligcr en beter dan de beste koffie, altijd gereed. Aanbevelend, H H. Mosselhandelaars. Het beste adres van solide geslagen Fornuizen voor bet snelgaarkoken van mosselen, is bij (10) P. VAN HOUDT, Mr. Smid, Rotterdam. Lambertusstraat 181, Telef. 5863. als: DOPERWTEN, SNIJBOONEN, SPERSIEBOONEN en SPINASIE. Evenals ook KERSEN-, FRAMBOZEN-, ABRIKOZEN- en AARDBE1ENJAM. (10) Aanbevelend, JOZ. DE FEIJTER Pz., Axel. ÜVL 1 D £3 ESIST VAN VER VOE Gewijzigde dienstregeling van af 8 Januari 1917 tot nadere aankondiging. Lijn Drie Schouwen Ter Neuzen. 27b 30 2 90 2 28 2 41 2 51 3 06 313 28b 1105 11 13 11 6 1136 11 50 12 en 28b vervallen. der 32 5 30 5 38 5 50 6- 6 15 6 25 1 30 140 148 156 2 - 2 07 2 15 2 23 231 2 40 Drie Schouwen—Kloosterzande. Lyn Lyn Drie Schouwen —Zuiddorpe. Lyn IJzendyke—Sas van Gent- Drie Schouwen. Lyn Schoondyke—IJzendyke. SPOORWEG MECKELEN—TERNEUZEN. 5 20 8 5 40 3 20 5 45 8 25 5 53 8 3 3 5 58 8 38 610 8 50 6 20 9 Stoomtram Hulst— Walzoorden. 4 07 7 22 9 47 12 7 27 9 52 4 20 7 35 10 25 7 40 10 0 Spoorweg Ter NeuzenGent. Stoomtram Haatschappy BreskensMaldeghem. Dienstregeling van 15 September 1916 tot. nadere aankondiging. Van i Maart f97 tot nadere aankondiging, dagelijks: V~au 1 Augustus 1010 tot nadere aankondiging. Van September tot nadere aankondiging. Vau Neuzen naar Hansweert per boot, vm. 8.a), midd. 12.nm. 6.30 Hansweert Vlake per team, 9.35a), nam. 1.35, 8.05 Vlake Hansweert per tram, 10.15, 2.40Ó), 8.30 Hansweert Neuzen per boot, 10.35, 3.-6), 8.48 Treinnummers25 27a 27b 29 31 615 9 25 9 45 12 40 3 45 6 25 9 35 9 55 12 >0 3 55 6 44 9 49 10 10 1 05 4 09 6 54 9 55 10 20 1 12 4 19 7 08 10 09 10 34 125 4 32 7 15 10 16 1042 135 440 v Driesch. Axel a Zaamslag v Zjamslag v Driewegen a Neuzen 26 28a v Neuzen 7 35 10 30 Driewegen 7 42 10 37 a Zaamslag 7 45 10 *0 v Zaamslag 8 05 10 v Axel 8 20 11 12 a Driesch. 8 30 1122 Treinen 27a en 28a rijden alleen des Zaterdags, waarop dan treinen Bij tijdig verzoek kan op de volgende halt-.n gestopt worden tot bet in en uitstappen reizigers: te Axel, Kerkdreef en Spoorwegkrnising, hoek Neuzenscbe weg, te Zaamslag, Groeueweg, Kraag, te Neuzen, St. Annapolder en Zwaantje. 1 v KI ïosterzande 9 40 4 10 7 25 5 25 „Groenendijk 9 47 4 15 7 30 5 35 „Hengstdijk 9 55 4 23 7 37 5 45 Rapenburg dorp 10 03 4 31 7 43 5 50 „Stoppeldijk veer 10 11 4 39 7 51 5 57 a Zaamslag 1019 4 55 8 08 6 05 v Zaamslag 10 20 5 8 10 613 Rondepusten 10 28 5 03 8 18 6 21 „Axel 10(5 5 15 8 25 6 30 a Drie Schouwen 10 45 8 35 v Drie Schouwen 7 23 Axel 7 33 „Rondepntten 7 41 a Zaamslag 7 50 v Zaamslag 7 55- „Stoppeldijk veer 8 02 Rapenburg dorp 8 10 „Hengstdijk 8 18 „Groenendijk 8 26, a Kloosterzande 8 33 Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de haltenAxel kerkdreef en spoorwegkrui sing, hoek Neuzensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol, Copwijksche weg, In Delft, r Drie Schouwen a Zuiddorpe 1210 3 20 I v Zuiddorpe 12 24 3 32 12 17 3 27 I a Drie Schouwen 12 31 3 38 6 25 12 35 6 00 v. Drie Schouwen 6 40 12 50 6 15 Zwart«nhoek 7 05 120 6 40 Westdorpe kerk 7 33 146 7 05 Pas-sluis 7 36 2 05 7 45 a. Sas van Gent 751 215 8 00 v. Sas van Gent 8 01 2 25 8 15 Philippine 811 2 35 8 25 Pyramide 8 20 2 45 8 30 a. IJzendijke 9 45 3 45 naar Schoondijke 12 10 3 20 8 45 3 25 610 8 55 3 35 6 50- 9 05 3 45 7 00 9 15 3 55 7 10 9 28 4 10 7 25 9 32 413 7 28 9 58 4 39 7 53 10 22 5 04 8 18 10 33 515 8 35 1130 v. IJzendijke Pyramide Philippine a. Sas van Gent v. Sas van Gent Pas-sluis Westdorpe kerk Zwartenhoek a. Drie Schouwen naar Zaamslag Zuiddorpe Bij tij fig gedaan verzoek kan aan de volgende halten gestopt worden voor het in en uitstappen van reizigers: Ponte-Brug, Pon^e-a ancé, Maagd van Gend, Clarapolder, Isabella- sluis, Bonchautehaven, Vergaerdpolder, Remoorterepolder, Sint Albertpolder, Pas luis, Axelsche straat, Langeweg. v Schoondijke 7 45 9 12 1 55 3 23 5 32 I v IJzendijke 7 12 8 25 11 30 1 22 2 25 4 15 a IJzendijke 8 08 9 23 12 23 2 18 3 51 5 55 a Schoondijke 7 35 8 48 11 53 145 319 4 38 Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en uitlaten van reizigersBalhotstede, Pontebrug, Landpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke, Turkije, Zevenhofstedestraat Oranjedijk, statendijk. v Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit a Hulst 6 40 9 50 1 35 517 7 10 1 45 5 25 7 26 10 11 1 56 5 34 7 40 10 19 2 01 5 40 7 50 10 29 212 5 47 Hulst 815 12 12 4 8 05 Kijkuit 8 24 12 31 4 09 814 Axel 8 32 12 50 4 17 8 22 Sluiskil 8 43 111 4 28 8 33 Neuzen 8 52 120 4 37 8 42 v Hulst. Station Rustwat Terhole Hoelkensdijk Kuitaart, Tol Kloosierz. a Walz., Dijk 10 40 2 20 5 50 8 20 v Walz., Dijk 6 30 11 2 40 6 10 8 40 Kloostsrz. 6 40 1105 2 45 6 15 8 45 Kuitaart, Tol 6 52 11 13 2 53 6 2i 8 53 Hoafkensdijk 6 57 1118 2 58 6 23 8 53 „Terhole 7 05 11 30 3 10 6 40 9 10 Rustwat 7 10 11 40 3 20 6 50 9 20 a Hulst, station 7 30 9 15 12 20 3 45 7 9.2.' 9 35 2 3D 9 37 12 42 9 12 i 47 9 >0 12 55 9 55 1 0 15 3 55 7 10 9 35 1 20 4 45 8— 10 2.) v Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine a Sas v. Gent v. Sas v. Gent Philippine Sluiskil br. Sluiskil a. Neuzen 7 20 11 146 4 50 7 29 1120 1 54 4 59 7 33 1130 158 5 04 7 37 1140 2 02 5 07 7 46 12 215 5 16 T Breskens 6 35 8 34 10 55 115 4 25 6 25 Groede 6 45 3 44 1105 1 25 4 35 6 35 tï Schoondijke 6 56 8 55 11 16 136 4 46 6 46 Oostburg 7 24 9 14 1140 1 55 5 10 7 05 a Draaibrug 7 42 9 32 11 57 2 13 5 28 7 23 V idem 6 28 7 47 9 37 12 05 2 20 5 33 7 30 Tl Aardenburg 6 43 8 02 9 52 12 20 2 35 5 43 7 45 a Ede 814 10 04 12 32 2 47 6 V Ede 8 58 10 48 143 416 7 00 TT Aardenburg 6 45 9 10 11 155 4 28 7 12 a Draaibrug 7 00 9 25 11 15 2 10 4 43 7 27 T idem 615 7 05 9 32 1120 2 15 4 oO 7 35 TT Oostburg 6 33 7 23 9 50 1138 2 33 5 10 7 56 TT Schoondijke 7 42 10 09 11 57 2 52 5 29 8 15 Groede 7 53 10 20 12 08 3 03 5 40 8 26 a Breskens 8 03 10 30 12 18 313 5 50 8 36 V Draaibrug 6 28 7 45 9 40 12 05 217 5 30 7 28 a Sluis 6 43 8 9 55 12 23 2 32 5 45 7 43 V Sluis 6 45 910 11 1 55 4 30 7 05 7 45 a Draaibrug 7-— 9 25 1115 210 4 45 7 20 8 00 V Oostburg 6 34 7 35 9 55 1150 2 35 515 7 06 Zuidzande 6 45 7 46 10 06 1-2 01 -2 46 5 25 7 17 a Cadzand 6 57 7 58 10 18 12 '3 2 53 533 7 29 V Cadzand 6 59 8 37 1105 127 4 37 6 32 7 31 a Zuidzande 7 11 8 49 1117 139 4 49 6 42 7 43 TT Oostburg 7 22 9 11 28 150 5 6 53 7 54 7 57 815 7 50 8 05 N. B. De uren van vertrek oo de tusschenstations zijn bij benadering aangegeven. De treine zullen te Schoondijke zoo noodig. minuten wachten op de aansluitingen der Zeeuwsch-Vlaamse ie Tramweg Maatschappij. Van Vlissingen naar Breskens Breskens Vlissingen Vlissingen Neuzen Neuzen Vlissingen vm. 7.50 8,20 10,- 10,45 9,20 10,40 nm. 12,10a) 12,40 nm. 12,10a) 2- 3,4°c) 4,10 3,43c) 5- 6,05 6.35 6,15 7,40b) Bij vertraging van trein 12,02 kan de boot naa- Breskens wachten uiterlijk tot 12,15, behalve des ZATERDAGS, en do boot naar Neuzen niteriijk tot 2,30 uur. Deze boot legt niet te Borsselen aan. Bij vertraging van trei i 3, (6 kunnen de booten van 3,43 naar Breskens en naar Neuzen wachten, zoo ang de omstandigheden dit toelat-n. Is de b >ot naar Breskens later vertrokken da 3 13, dan vertrekt ook de uit Breskens terngkeerende boot later dan 4,10 en wordt sansluitiag op den om 1,50 »aa Vlissingen vertreksenden trein gemist. 9 35 1 05 3 25 7 15 9 44 114 3 40 7 24 9 48 118 3 50 7 28 951 121 4 10 7 32 9 59 130 4 20 7 45 In correspondentie te VLAKE op den staatsspoorweg VlissingenRoozendaal en te WALZOORDEN op den tram HulstWalzoorden. DAGELIJKS Van Walzoorden naar Hansweert per boo: vm. 6,55 9,05 nm. 12,20 3,45 7,00 Hansweert Vlake per tram 7,25 9,35 12,50 4,15 7,30 Vlake Hans weet t per tram 8.08 11,25 2,40 5,45 8,30 Hansweert - Walzoorden per boot 8,26 11,45 3,00 5,58 8,48 In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoozendaal. aDes Maandags vertrekt de eerste boot van Neuzen naar Hansweert niet om8,uur. maar om 5,50 vm., in aa isluiting op de tram van 7.25 van Hansweert naar Vlake. b) Des Dinsdags wacht de tram tot 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot j op de tram. Te Hoedekenskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek van Neuzen of van Hansweert.

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1917 | | pagina 4