Rijks-Normaallessen te Axel. 1 teste Geldersche Steen, Geeft vergenoegde gezichten om den theetafel. Patrimonium's Chr. Volksbibliotheek Ni N Konin Stoombootdieast op de Wester-Sehelde. Te koop aangeboden: BRIKKEN, j Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn WalzoordenHans weert. Lijn Nenzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake. Zij, die op 1 Mei a. s. wenschen te worden toegelaten tot bovengenoemde inrichting of tot de voorbereidende klasse, moeten zich vóór 3 Maar* a. s. aanmelden bij ondergeteekende, onder overlegging vanle. geboorte bewijs of geboorte-acte2e eene ver klaring der ouders of voogden, dat zij hun kind voor bet onderwijs wenschen te bestemmen3e. mededeeling, waar onderwijs is genoten. Candidaten voor de Normaallessen moeten op 1 April a. s. minstens 14 jaar, voor de voorbereidende klasse minstens 12 jaar oud z\jn. Axel, 9 Februari 1917. De Directeur, D. A. VAN HOÜTE. tegen half Januari 1917 en later, van een aftebreken kazerne grof en fijn naar gelang, bij scheepsla dingen, en ook bij kleine hoeveelheden te bevragen bij W. P. NIEUWELINK te Ter Neuzen, aan sterk concurree- rende prijs. is geopend: eiken Zaterdagavond van 4—51/, uur, in de Consistorie der Geref. Kerk tegenover de Nieuwstraat, alhier. M 1 D E L E 1ST V rw V 3E3 V EI R Gewijzigde dienstregeling van Lyn Drie af 8 Januari 1917 tot nadere aankondiging. Schouwen—Ter Neuzen. Lyn Drie Schouwen Kloosterzande. Lyn Drie Schouwen - Zuiddorpe. Lyn IJzendyke—Sas van Gent- Drie Schouwen. Lyn Schoondyke—IJzendyke SPOORWEG SLECHELEN TERNEUZEN. Stoomtram RulstWalzoorden. Spoorweg Ter NeuzenGent. 12 - Maldcghem. nadere aankondiging. Stoomtram Maatschappij Breskens Dienstregeling van 15 September 1916 tot Van 15 [anmri 197 tot nadere aankondiging, dagelijks: Van 1 A-ag-ustu.3 1010 tot nadere aankondiging. Van Septejcnber tot nadere aankondiging. Van Neuzen naar Hansweert per boot, vm. 8.a), midd. 12.nm. 6.30 per tram, 9.35a), nam. 1.35, 8.05 10.15, 2.406), 8.30 10.35, 3.-6), 8.48 Hansweert Vlake Hansweert Vlake Hansweert per tram, Neuzen per boot, E Het meent doen Neder Beh lij de «and, tot de door i belang zijn Kaard dezer gesteli Doo bedrij' aldus ia nor tostba ea di econoi echter niet n leg rerkli roorzi Bov die di tolen waarsi Har Eerevi ;iften, Hajest Konin Karen 50,0 Aan bydrag bet Ni moi Lands door i openei Nation beeft i Het 1914. Mr. Voorzi F. Voorzi De Prof Mev Jhr. J. B Mr. Prof J. 0 H. I Secret; Giften Jhr. le P No. 3c W. Ook tchiedi tche E T EE TRADE MARK E. UraiKisina Treinuummers25 27a 27b 29 v Driesch. 6 15 9 25 9 45 12 40 „Axel 6 25 9 35 9 55 12 0 a Zaa nslag 6 44 9 49 10 10 1 05 v Zaa naslag 6 54 9 55 .10 20 1 12 v Driewegen 7 06 1009 10 34 125 Neuzen 7 45 40 16 10 42 1 3 31 3 45 v keuzen 3 55 Driewegen 4 09 aZaam-ilag 4 19 v Zaamslag 4 32 v-Vxel 4 40 a Ddesch. 26 28a 28b 30 32 735 10 30 1105 2 20 5 30 7 42 10 37 11 13 2 28 5 38 7 15 10 0 11 6 2 41 5 50 8 05 10 -)7 1136 2 51 6- 8 20 1112 11 50 3 06 615 8 30 11 22 12 3 IS 6 25 Treinen 27a en 28a rijden alleen des Zaterdags, waarop dan treinen 27b en 28b vervallen. Bij tijdig -erzoek <*n oo de volgende halt-n gestopt worden tot het in en uitstappen der reizigws: te Vxel, Kerkdreef en Sp «orwegkruising, boek Neuzensche weg, te Zaamslag, Groeneweg, Kraag te Neuzen, St. Annapolder en Zwaantje. v Drie Schouwen Axel Rond -patten a Zaamslag v Zaamslag „Stoppeldijk veer Rapen borg dorp Hengstdijk Groenendijk a Kloosterzande Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de halten Axel kerkdr sing, hoek Nen«ensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk Copwijksche weg, In Delft. 7 23 130 v KI •osterzande 9 40 410 7 25 7 33 1 4') 5 25 Groenendijk 9 47 415 7 30 7 41 148 5 35 Hengstdijk 9 55 4 23 7 37 7 50 1 56 5 45 Rapenburg dorp 1003 4 31 7 43 7 55 2 5 50 Stoppeldijk veer 10 11 4 39 7 51 8 02 2 07 5 57 a Zaams'ag 1019 4 55 8 08 8 10 2 15 6 05 v Zaamslag 10 20 5 8 10 8 18 2 23 6 13 Rondeputten 10 28 5 0) 8 18 8 26 231 6 21 Axel 10 5 5 15 8 25 8 33 2 40 6 30 a Drie Schouwen 1043 8 35 ef en spoorwegkrui- veer, Rapenburg tol, v Drie Schouwen a Zuiddorpe 1210 3 20 I v Zuiddorpe 12 24 3 32 12 17 3 27 I a Drie Sch mwen 12 31 3 38 6 25 12 35 6 00 v. Drie Schouwen 8 45 3 25 6 <0 6 40 12 50 615 Zwart«nhoek 8 55 3 35 6 50 7 05 120 6 40 Westdorpe kerk 9 05 3 45 7 00 7 33 146 7 05 Pas-sluis 9 15 3 55 7 1'» 7 36 205 7 45 a Sas van Gent 9 28 4 10 7 25 7 51 215 8 00 v. -ias van Gent 9 32 413 7 28 801 2 25 8 15 Philippine 9 58 4 39 7 53 811 2 35 8 >5* Pyranide 10 22 5 04 8 18 8 20 2 45 8 30 a. IJzendijke 10 33 515 8 35 9 45 3 45 naar Schoondijke 1130 12 10 3 20 v. IJzendijke Pyramide Philippine a. Sas van Gent v. Sas van Gent Pas-sluis Westdorp» kerk Zwartenhoek a. Dri» Schouwen naar Zaamslag Zuiddorpe Bij tijdig ?edaan verzoek kan aan de volgende halten gestopt worden voor het in en uitstappen van reizigers: Poote-Brug, Ponre-a ancé, Maagd van Gend, Cla«-apolder. Isabella- sl iis, Booehautehaven, Vergaeripolder, Remoorterepolder, Sint Albertoolder, Pas luis, Axelsche straat, Langeweg. v Schoondijke 7 45 9 121 55 3 28 5 32 I v IJzendijke 7 12 8 25 11 3'* 122 2 25 415 a IJzendijke 8 08 9 23 12 23 218 3 51 5 55 a Schoondijke 7 35 8 48 11 53 1 45 3 19 4 38 Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en uitlaten van reizigers: Balhotstede, Pontebrug, La-dpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke, Turkije. Zevenhofstedesfaat OranjeHijk, -tatendijk. v Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit a Hulst 7 9 50 135 517 V Hulst 805 12 32 4 805 7 10 10 145 5 25 Kijkuit 8 15 12 42 4 10 8 14 7 21 10 11 156 5 34 Axel 8 23 12 50 4 18 8 22 7 29 10 19 2 04 540 Sluiskil 841 108 4 36 8 3 2 7 39 10 29 213 5 47 a N «uzen 8 51 1 18 4 46 84 2 v Hulst. Station Rnstwat Terhole Hoefkensdijk Kuitaart, Tol Kloos-erz. a Wal*., Dyk 640 8— 1040 215 6 50 6— 8 20 11— 2 J5 6 10 6 05 8 25 1105 2 40 6 15 6 13 833 11 13 2 18 6 23 6 IR 8 38 11 18 2 53 6 23 6 30 8 50 11 30 3 15 6 40 6 40 9— 1140 315 6 50 8 20 8 4 8 45 53 ■<53 9 '0 9 20 v Walz., Dijk 6 50 Kloostarz. 7 (X) Knitiart, Tol 7 12 Hoefkensdijk 7 17 Terhole 7 '5 Rustwat 7 30 9 15 9 25 9 37 9 42 9 SO 9 55 a Hulst, station 7 50 10 i 5 12 20 3 45 7 9 25 12 -30 3 55 7 10 9 35 12 42 4 07 7 22 9 47 12 47 412 7 27 9 52 12 55 4 20 7 35 10 l - l '25 7 40 10 05 120 4 45 8—10 25 v Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine a Sas v. Gent 7 20 11 146 4 50 V. Sas v. Gent 9 35 1 05 3 25 7 15 7 29 11 20 1 54 4 59 1) Philippine 9 44 114 3 40 7 24 7 33 1130 158 5 04 •D Sluiskil br. 9 48 1 18 3 50 7 28 7 37 1140 2 02 5 07 Sluiskil 9 51 121 4 10 7 32 7 46 2 15 5 16 a. Neuzen 9 59 130 4 20 7 45 7 57 8 15 7 50 8 05 v Breskens Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede v Ede Aardenburg a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groade a Breskens v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Gadzand v Cadzand Zuidzande a Oostburg De uren van vertrek oo de tusschenstations zijn bij benadering aangegeven. De treine zullen te Schoondijke zoo noodig, «minuten wachten op de aansluitingen der Zeeuwsch-Vlaamscie Tramweg Maatschappij. 6 35 8 34 10 55 115 4 25 6 25 6 45 8 44 1105 125 4 35 6 35 6 56 8 55 1116 136 4 46 6 46 7 24 9 14 1140 1 55 510 7 i>5 7 42 9 32 11 57 213 5 28 7 23 6 28 7 47 9 37 12 05 2 20 5 33 7 30 6 43 8 02 9 52 12 20 2 35 543 7 45 8 14 10 04 12 32 2 47 6 - 8 58 10 48 143 416 7 00 6 45 9 10 11 - 155 4 28 7 12 7 00 9 95 11 15 2 10 4 43 7 27 615 7 05 9 32 11 20 215 4 50 7 35 6 33 7 23 9 50 1138 2 33 510 7 56 7 42 10 09 11 57 2 52 5 29 -t 15 7 53 10 20 12 08 3 03 540 8 26 8 03 10 30 V 12 18 313 5 50 8 36 6 28 7 45 9 40 12 05 217 5 30 7 28 6 43 8 9 55 12 20 2 32 5 45 7 43 6 45 910 11 155 4 30 7 05 7 45 7 9 25 11 15 210 4 45 7 20 8 00 «34 7 35 9 55 1150 2 35 515 7 06 «45 7 46 1006 1201 2 46 5 26 7 17 6 57 7 58 10 18 12 13 2 59 5 39 7 29 6 59 8 37 1105 127 4 37 6 32 7 31 711 - 49 1117 139 4 49 6 42 7 43 7 22 9 1128 150 5- 6 53 7 54 N. B. Van Vlissingen Breskens Vlissingen Neuzen naar Breskens Vlissingen Veuzen Vlissingen vm. 7,50 10,nm. 12,10a 1,30 3,43b 8,20 10,45 12,40 2,- 4,10b 9,20 12,10a 3,43b 7,30 10,40 2,- a) Bij vertraging van trein 12,02 kan de boot naa- Breskens wachten uiterlijk tot 12,15» behalve des ZATERDAGS, en de boot naar Nmzea uiterlijk tot 12,30 uur. bj Bij vertraging van trei 3,36 kunnen de booten van 3,43 naar Breskens en naar Neuzen wachten, <oo ang de omstandigheden dit toelatm. Is de b >ot naar Breskens later vertrokken da 3 13, dan vertreks ook de uit Breskens terugkeerende boot later dan 4,10 en wordt sansluiting op den om 4,50 van Vlissingen vertrekkenden trein gemist. In correspondentie te VLAKE op den staatsspoorweg VlissingenRoozendaai en te WALZOORDEN op den tram HulstWalzoorden. Van W alzoorden naar Hansweert per boot vm. 6,55 9,05 nm. 1,0') 3,45 7,00 r,ir,n tic-O Hansweert Vlake per tram 7,25 9,35 1,30 4,15 7,30 IJAiTr.-L.lJivVlak0 Hanswecit per tram 8.08 11,25 2,40 5,45 8,30 Hansweert - Walzoorden per boot 8,26 11,45 3,00 5,53 8,48 In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoozendaal. Te Des Maandags vert-ekt de eerste boot van Neuzen naar Hansweert niet om 8,uur. maar om 5,50 vm., in aa isluiting op de tram van 7.25 van Hansweert naar Vlake. Des Dinsdags wacht de tram tot 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot op de tram. Hobdbkenskerke leggen de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek van Neuzen of van Hansweert.

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1917 | | pagina 4