IDEAAL ERWTEN, I In Zeeland overal verkrijgbaar 'M.ooinbjotdienst op de Wester-Schelde. 17,40 °/o phosphorzuur oplosbaar in water. "bereid, met een voortreffelijk voedsel bij koude en vriezend weder. Firma P. H. VEENHUIZEN AXEL. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn WalzoordenHans weert. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hans weert-Vlake. (Gelost te ,A-XET_j-Sassing op S3 en 34 .Taixuarf) Hoogachtend, Axel, 3 Febr. 1917. Firma D. J. OGGEL. M1DDE3 E3 N" "XT A.TSI V E R V E3 R Gewijzigde dienstregeling van af 8 Januari 1917 tot nadere aankondiging. Ltyn Drie Schouwen—Ter Neuzen. Hjn Drie Schouwen —Kloosterzande. Lijn Drie Schouwen - Zuiddorpe. HJn IJzendijke—Sas ran Gent- Drie Schouwen. Lijn Sehoondijbe—IJzendijke SPOORWEG MECHELEN—TERNEUZEN. Stoomtram HulstWalzoorden. Spoorweg Ter NeuzenGent. Stoomtram Jlaatschappty BreskensMaldeghem Dienstregeling van 15 September 1916 tot nadere aankondiging. 6 46 ,7 05 7 23 7 30 7 45 7 00 7 12 7 27 7 35 7 56 1 15 8 26 8 36 7 28 7 43 7 45 800 7 06 7 17 7 29 7 31 7 43 7 54 7 57 8 15 7 50 8 05 N. B. Van 15 faauari 19 7 tot nadere aankondiging, dagelijks: Van. 1 A.u.g-uatu.3 191G tot nadere aankondiging-. Van September tot nadere aankondiging. 12.nm. 6.30 1.35, 8.05 2.405), 8.30 3.-5), 8.48 Van Neuzen naar Hansweert per boot, vm. 8.a), midd. Hansweert Vlake per tram, 9.35a), nam. Vlake Hansweert per tram, 10.15, Hansweert Neuzen per boot, 10.35, Erwtensoep vfe.'r«-. ,5;; TRADE MARK ramlsmn Treinnummers25 v Drieich. Axel a Zaa naslag v Zaamslag r Driewegen a Neuzen 6 15 6 25 6 44 6 54 7 08 7 15 27a 27b 29 31 9 25 9 45 12 40 3 45 r Neuzen 9 35 9 5') 12 -O 3 55 Driewegen 9 49 1010 105 4 '19 a Zaamslag 9 55 10 20 1 12 4 19 v Zaamslag 10 09 10 34 125 4 32 v Axel 10 16 1042 13 4 40 a Driesch. 26 28a 28b 30 32 7 35 10 30 1105 2 20 5 30 7 42 10 37 11 13 '2 28 5 38 7 15 10 0 11 '6 2 41 5 50 8 05 10 7 1136 •2 51 6- 8 20 11 12 11 30 3 06 6 15 8 30 1122 12 313 6 25 Treinen 27a en 28a rijden alleen des Zaterdags, waarop dan treinen 27b en '28b vervallen. Bij tijdig -erzoek •eau op de volgende hiltn gestept worden tot bet in en uitstappen der reizi<"rs: te Axel, Kerkdreef en Sp •o'-wegkruising, boek Neuzensche weg, te Zaamslag, Groeneweg, Kraag te Neuzen, St. Anaapolder en Zwaantje. v Drie Scbonwen Axel Rind putten a Zaamslag v Zaa nslag Stoppeldijk veer Rapenburg dorp Hengstdijk Groenendijk a Kloosterzande Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de halten: Axel kerkdr zing, boek i?eu«ensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk Copwijksche weg, In Delft. 7 23 1 30 v KI 'Osterzande 9 40 410 7 25 7 33 140 5 25 Groenendijk 9 47 4 15 7 30 7 41 148 5 45 Hengstdijk 9 55 4 23 7 37 7 50 1 56 5 45 Rapenburg dorp 10 04 4 31 7 43 7 55 2 5 40 „Stoppeldijk veer 10 tl 4 39 7 51 8 02 '2 07 557 a Zaams'ag 1019 4 55 8 08 8 10 •2 15 6 05 v Zaamslag 10 20 5 - 8 10 8 18 '2 23 6 13 Rondepmtei 10 28 504 8 18 8 26 231 6 21 Axel 10 5 5 15 - 8 25 8 34 2 40 6 40 a Drie Schouwen 10 44 8 35 ef en spoorwegkrui- veer, Rapenburg tol, r Drie Schouwen a Zuiddorpe 12 10 3 '20 1217 3 27 v Zuiddorpe a Drie Sch luwen 12 24 1131 3 32 3 38 v. Dr:e Schouwen Zwart»nhoek Westdorpe kerk Pas-sluis a Sas van Gent v -as van Gent Philippine Pyramide a. IJzendijke naar Scbooudijke 8 45 3 25 6 0 8 55 3 35 6 50 9 05 15 700 9 15 3 55 7 1') 9 28 4 10 7 25 9 32 413 7 '28 9 58 4 39 7 51 10 22 5 04 8 is 10 33 5 15 8 35 1130 v. IJzendijke 6 25 12 35 6 00 Pyramide 6 40 12 50 6 15 Philippine 7 05 120 6 40 a. Sas van Gent 7 33 1 46 7 05 v. Sas van Gent 7 36 '2 05 7 45 Pas-sluis 7 51 2 15 8 00 Westdorpe kerk 8 01 2 25 8 15 Zwartenhoek 811 2 35 8 25 a. Drie Schouwen 82) 2 45 8 30 naar Zaamslag 9 45 3 45 Zuiddorpe 1210 3 20 Rij tij'ig gedaan verzoek kan aan de volgende halten gestopt worden voor het in en uitstappen van* reizigers: Ponte-Brug, Pon'.e-a ancé, Majgd van Gend. Cla-apolder. Isabeila- sl ii-, Bonchantehaven, Vergaeri polder, Remoorteropolder, Sint Albert polder, Pas luis, Axelsche straat, Lange weg. v Schoondijke 7 '5 9 12 1 55 3 28 5 32 I v IJzendijke 7 12 8'25 11 3') 1 22 2 25 4 15 a IJzendijke 8 08 9 23 12*23 2 18 3 51 5 55 a Schoondijke 7 35 8 48 11 53 1 45 3 19 4 38 Bij tijdig gedaan verzoek kan er aan de volgende halten gestopt worden tot het in en uitlaten van reizigers: Balhotstede, Pontebrug, La dpoortstraat-IJzendijke, Wissel-IJzendijke, Turkije. Zevenhofstedesfaat Oranje^ijk. tatendijk v Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit a Hulst v Hulst. Station Rnstwat Terhole Hoefkensdijk Kuitaart, Tol Klooi erz. a WaU., Dgk 6 40 8— 10 40 2 15 5 50 8 20 6 - 8 20 11 2 15 6 10 8 4 6 05 8 25 11 05 2 40 6 15 8 45 6 13 8 33 11 13 2 48 6 2< 851 6 l« 8 38 1118 253 6 2 '58 6 30 8 30 1130 3"5 6 4') 9 0 6 40 9— U 40 315 6 50 9 20 v Walz., Dijk 6 50 Kloost n-z. 7 00 KuiUart, Tol 7 1 Hoefkensdijk 7 17 Terhole 7 '5 Rubiwat 7 30 9 15 12 20 3 45 7 9 25 9 25 12 30 3 55 7 10 9 35 9 37 '2 42 4 07 7 22 9 47 9 42 12 47 412 7 '27 9 32 50 12 55 4 2" 7 35 10 9 9 55 a Hulst, -Station 7 50 10 '5 l - '25 7 4" 10 05 1 2" 4 45 8— 10 25 v Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine a Sas v. Gent 7 20 ti 146 4 50 V. Sas v. Gent 9 35 1 05 7 29 ll 20 1 51 4 59 Philippine 9 44 114 7 33 1130 158 5 04 Sluiskil br. 9 48 1 18 7 37 1140 2 02 5 07 Sluiskil 9 51 1 21 7 46 12- 215 5 16 a. Neuzen 9 59 130 3 25 3 40 3 50 4 10 4 20 7 15 7 24 7 28 7 32 7 45 Breskens Groede Schoondijke Oostburg Draaibrug idem Aardenburg Ede v Ede Aardenbnrg a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groede a Breskens v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Cadzand v Cadzand Zuidzande a Oostburg 6 35 8 34 J0 55 l 15 4 25 6 45. 8 44 1105 1 25 4 35 6 56 8 55 11 16 136 4 46 7 24 9 14 1140 1 55 510 9 7 42 9 32 1157 213 5 28 6 28 7 47 9 37 12 05 2 20 5 33 643 8 0'2 9 52 12-20 2 35 5 43 814 10 04 12 32 2 47 6 - 8 58 10 48 143 4 16 6 45 9 10 11 155 4 23 7 00 9 25 11 15 2 10 4 43 6 15 7 05 9 32 11 20 2 15 4 o0 6 33 7 23 9 50 1138 2 33 5 10 7 42 10 09 11 57 2 52 5 29 7 53 10 20 1-2 08 3 03 5 40 8 03 10 30 12 18 313 5 50 6 28 7 45 9 40 12 05 217 5 30 6 43 8 9 55 12 20 2 32 5 45 6 45 910 11 155 4 30 7 05 7 9 25 1115 210 4 45 7 20 «34 7 35 9 55 1150 2 35 5 15 6 45 7 46 1006 1-2 01 2 46 5 26 «57 7 58 1018 1-2 13 2 53 5 31 6 59 8 37 1105 127 4 37 6 32 711 3 49 1117 139 4 49 6 42 7 22 9 11 28 1 50 5 6 53 De uren van vertrek on de tusschenstations zijn bij benadering aangegeven. De treine zullen te Schoondijke. zoo noodig, 5 minuten wachten op de aansluitingen der Zeeuwsch-Vlaamse ie Tramweg Maatschappij. Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,50 10,nm. 12,10a 1,30 3,43b Breskens Vlissingen r 8,20 10,45 12,40 2,4,10b Vlissingen Neuzen 9,20 12,10a 3,43b Neuzen Vlissingen 7,30 10,40 2, Bij vertraging van trein 12,02 kan da boot naa" Breskaas wachten uiterlijk tot 12,15, behalve des ZVTERDAGS, en da boot naar N -uzen uitar'ijk tot 12,30 uur. Bij vertraging van trein 3,16 kunnen de booten van 3,43 naar Breskens en naar Neuzen wachten, /.oo ang da omstandigheden dit toelat'n. Is de b tot naar Breskens later vertrokken da i 3 l3. dan vertrekt ook da uit Breskens terugkeereude boot later dan 4.10 en wordt lausluiting op den om 4,50 van Vlissingen vertrekkenden trein gemist. 7 950 135 517 V Hulst 8 05 12 32 4 8 05 Van Walzoorden naar Hansweert per boot vm. 6,55 9,05 nm. 7 10 10 145 5 25 Kijkuit 8 15 12 42 4 10 8 14 DAGELIJKS Hansweert Vlake per tram 7,25 9,35 7 21 10 11 156 5 34 Axel 8 23 12 50 4 18 8 22 n Vlake Hansweeit per tram 8.08 11,25 7 29 10 19 2 04 5 40 y) Sluiskil 3 41 103 4 36 8 32 Hansweert Walzoorden per boot n 8,26 11,45 7 39 10 29 2 13 5 47 a Neuzen 8 51 l 18 V 46 8 42 In correspondentie te VLAKE op den staatsspoorweg Vlissingen—Roozendaal en te WALZOORDEN op den tram HulstWalzoorden. 1,09 3,45 7,00 1,30 4,15 7,30 2,40 5,45 8,30 3,00 5,58 8,48 In correspondentie te VLAKE on den Staatsspoorweg Vlissingen—Roozendaal. Des Maandags vert-ekt de eerste boot van Neuzen uaar Hansweert niet om 8,uur. maar om 5,50 vm., in aa isluiting op de tram van 7.25 van Hansweert naar Vlake. Des Dinsdags wacht de tram tot 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot op de tram. Te Hoedekenskerke leggen de booteu aan ongïveer een half uur na het vertrek van Neuzen of van Hansweert. a

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1917 | | pagina 4