r i L J Wordt gedronken door menschen met smaak. CREDIETVEREENIGING Agentschap te MIDDELBURG, Ronaansche kade G 137. Stoombootdienst op de Wester-Schelde. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn WalzoordenHans weert. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hans weert-Vlake. gevestigd te AMSTERDAM, opgericht 1853. Verleent Credieten te=en rentevergoeding ia verhouding tot het disconto der Nederlandsche Bank. AGENTSCHAPPEN te Groningen, Leeuwarden, Zwolle, Alkmaar, 's Gravenhage, Utrecht, Deventer, Arnhem, Rotterdam, Tilburg, Maastricht, Dordrecht, Nijmegen en Middelburg. CORRESPONDENTSCHAPPEN te Goes en te Vlissingen. Uitvoerig geïllustreerd prospectus wordt op aanvraag gaarne toegezonden door den Agent te Middelburg Mr. J. A. FOKKER. MIDDELEN V 1ST V B Ft V E3 Lyn Drie Schouwen—Ter Neuzen. Dienstregeling van 20 Augustus 1916 tot nadere aankondiging. Dienstregeling ingaande op 28 Juli 1916 tot nadere aankondiging. Lyn Drie Schouwen— Kloosterzande. Lyn Drie Schouwen—Zuiddorpe. Dienstregeling Lyn van af 20 IJzendyke— Augustus 1916 tot nadere aankondiging. ■Sas vgü Gent— Drie Schouwen. Lyn SchoondykeIJzendykeBelgische grens SPOORWEG MECHELEN—TERNEUZEN. Spoorweg Ter NeuzenGent. Stoomtram RuistWalzoorden. Stoomtram-Maatschappy BreskensMaldeghem. Dienstregeling van 15 September 1916 tot nadere aankondiging. Van 19 November 1916 tot en met 14 Januari dagelijks, Alle booten tusschen Neuzen en Vlissingen leggen te Borsselen aan. V"an 1 A. ug us tas 1010 tot nadere aankondiging. van September tot nadere aankondiging. Van Neuzen naar Hansweert per boot, vm. 8.—a), rnidd. 12.nm. 6.30 Hansweert Vlake per tram, 9.35a), nam. 1.35, 8.05 Vlake Hansweert per tram, 10.15, 2.405), 8.30 Hansweert Neuzen per boot, 10.35, 3.— b), 8.48 TIADE MARK E. Brandsma Neemt gelden deposito tegen rentevergoeding van thans 1pCt. - - Geeft wissels af op binnen- en buitenland. Incasso's. - - - Treinnummers31 v Driesch. Axel a Zaamslag r Zaamslag v Driewegen a Neuzen 33a 9 25 9 35 9 49 1010 9 55 10 20 713 10 09 10 34 7 20 10 16 1042 6 20 6 30 6 49 6 59 33 35 9 45 12 40 9 55 12 50 105 112 125 135 37 3 45 3 55 4 09 419 4 33 4 40 39 7 33 7 43 8 03 810 8 21 8 30 v Neuzen Driewegen a Zaamslag v Zaamslag v Axel a Driesch. 32 34a 7 35 10 30 7 42 10 37 7 54 10 50 8 05 10 57 8 20 1112 8 30 1122 34 1105 1113 11 26 1136 1150 12 36 2 20 2 28 2 41 2 51 3 06 316 38 40 5 30 8 45 5 38 8 53 5 50 9 05 6—915 6 15 9 30 6 25 9 40 Treinen 33a en 34a rijden alleen des Zaterdags, waarop dan treinen 33 en 34 vervallen. Bij tijdig verzoek kan op de volgende halten gestopt worden tot het in en uitstappen der reizigers: te Axel, Kerkdreef en Spoorwegkruising, hoek ^euzensche weg, te Zaamslag, Groeueweg, Kraag, te Neuzen, St. Annapolder en Zwaantje. v Kloosterzande Groenendijk Hengstdijk Rapenburg dorp Stoppeldijk veer a Zaams'ag v Zaamslag Rondeputteu Axel a Drie Schouwen Bij tijdig verzoek kau gestopt worden aan de haltenAxel kerkdreef en spoorwegkrui sing, hoek Neuzensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol, Copwijksche weg, In Delft. v Drie Schouwen 7 23 1 30 Axel 7 33 1 40 5 25 Rond ^putten 7 41 1 48 5 35 a Zaamslag 7 50 1 56 5 45 v Zaamslag 7 55 2 5 50 „Stoppeldijk veer 8 02 2 07 5 57 Rapenburg dorp 8 10 2 15 6 05 Hengstdijk 818 2 23 6 13 Groenendijk 8 26 2 3 L 6 21 a Kloosterzande 8 33 2 40 6 30 9 40 410 7 25 9 47 4 15 7 30 9 55 4 23 7 37 10 03 4 31 7 43 10 11 4 39 7 51 10 19 4 55 8 08 10 20 5 - - 8 10 10 28 5 08 8 18 10 35 515 8 25 10 45 8 35 v D«ie Schouwen 6 a Zuiddorpe 6 06 1210 3 20 7 38 I v Zuiddorpe 6 12 12 24 3 32 12 17 3 26 7 45 a Drie Schouwen 6 18 12 31 '3 38 v. IJzendijke 7,15 10,-- 12,35 Pyramide 7,J0 10,15 12,50 Philippine 7,55 10,42 1,20 a. Sas van Gent 8,21 11,08 1,46 v. Sas van Gent 8,24 11,11 2.30 Pas-sluis 8,39 11,24 2,40 Westdorpe kerk 8,49 11,34 2,5') Zwartenhoek 8,59 11,50 3,05 a. Drie Schouwen 9,09 12,03 3,15 naar Zaamslag 9,25 12,20 3,45 Zuiddorpe 12,10 3,20 5,30 5,45 6,10 6,36 6,40 6,55 7,05 ^,15 7,25 7,33 v. Drie Schouwen 7,35 9,28 Zwartenhoek 7,45 9,38 Westdorpe kerk 7,55 9,48 Pas-sluis 8,05 9,58 a. Sas van Gent 8,2! 10,13 v. Sas van Gent 8,25 10,16 Philippine 8,51 10,42 Pyramide 9,16 11,07 a. IJzendijke 9,30 11,22 naar Schoondijke 9,37 11,30 1,45 1,55 2,05 2,15 2,30 2,44 3,15 3,40 3,55 4,22 7 52 6,17 6,58 7,05 7,15 7,30 7,32 7,56 8,21 8,35 v Schoondijke 7 45 9 IQ 12 12 145 3 45 a IJzendijke 8 08 9 23 10 35 - 12 23 2 08 4 06 v ideln 10 45 a Belg. Grens 1057 v Belg. Grens 1110 „IJzendijke 712 8 25 9 37 1130 1 13. 310 a Schoondijke 712 8 25 9 37 11, 7 35 8 48 10— 1153 136 3 33 4 43 5 34 5 57 4 20 V. Neuzen 7 9 50 135 5 17 v Hulst 8 05 12 32 4 8 05 Sluiskil 7 10 10 145 5 25 Kijkuit 8 15 12 42 4 10 8 14 Axel 7 21 1011 156 5 34 Axel 8 23 12 50 418 8 22 V Kijkuit 7 29 10 19 2 04 5 40 Sluiskil 841 108 4 36 8 .32 a Hulst 7 39 10 29 2 13 5 47 a Neuzen 851 1 18 4 46 8 42 V. Neuzen 7 20 11 146 4 50 v. Sas v. Gent 9 35 105 3 25 7 15 Sluiskil 7 29 1120 1 54 4 59 Philippine 9 44 1 14 3 10 7 24 n Sluiskil br. 7 33 1130 158 5 04 Sluiskil br. 9 48 118 3 50 7 28 Philippine 7 37 1140 2 02 5 07 Sluiskil 9 51 121 4 10 7 32 9 Sas v. Gent 7 46 12 215 516 a. Neuzen 9 59 130 4 20 7 45 v Hulst, Station 5 40 8 10 40 2 15 5 5) Rustwat 6 8 20 11 2 35 6 10 Terbole 6 05 5 25 11 05 2 10 6 15 a Hoefkensdijk 6 L3 8 33 11 13 2 48 6 i3 Kuitaart (Tol) 6 18 3 38 11 18 2 53 6 18 Kloosterzande 6 30 3 50 11 30 3 05 6 40 9 10 Walz. (Dijk) 6 40 9— 1140 315 6 50 9 20 8 20 8 40 3 45 351 3 53 v. Walz. (Dijk) 6 'i Kloosterzan le 7 )0 Kuicaart T >1) 7 12 Hoefkens l js 717 Terhole 7 '5 Rustwat 7 30 9 15 9 15 37 42 50 9 55 1220 3 45 12 30 3 5 5 12 42 4 07 12 47 1 12 l 1 ,55 4 2) 1 - 4 25 7 9 25 7 10 9 35 7 22 9 47 7 37 9 52 7 35 10 7 40 10 05 a Hulst, Station 7 50 10 15 1 20 4 45 810 25 v Breskeas Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede v Ede Aardenburg a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groede a Breskens v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug 6 28 6 43 6 15 6 33 6 30 6 40 6 51 7 24 7 42 7 47 8 02 8 34 8 41 8 55 9 14 9 32 9 37 9 52 10 55 1105 11 16 11 40 1158 12 05 12 20 l 20 1 30 141 2 01 2 20 2 27 2 42 4 25 4.35 4 46 5 10 5 28 5 33 5 43 8 14 10 04 12 32 2 54 6 - 8 58 10 48 2 30 4 16 6 45 9 10 11 2 42 4 23 7 00 9 25 11 15 2 57 4 43 7 05 9 32 11 20 3 05 4 oO 7 23 9 50 1133 3 24 5 10 7 42 10 09 11 57 3 43 5 29 7 53 10 20 12 08 3 54 5 40 8 03 10 30 12 13 4 04 5 50 6 28 6 43 7 45 6 45 9 10 7— 9 25 9 35 9 50 11 11 15 12 05 12 2) 2 22 2 37 .3 3 15 155 2 40 4 30 2 10 2 55 4 15 4 0 5 05 510 5 25 6 25 6 35 6 46 7 <'5 7 23 7 30 7 45 7 00 7 12 7 27 7 35 7 56 s 15 8 26 8 36 5 30 5 45 7 10 7 25 7 57 8 15 7 50 8 05 N. B. 7 30 7 45 7 47 8 02 7 06 7 17 7 29 7 31 7 43 7 54 De uren van vertrek op de tusschensutions zijn bij benadering aangegeven. De treinen zullen te Schoondijke, zoo noodig, o minuten wachten op de aansluitingen der Zeeuwsch-Vlaamsene Tramweg Maatschappij. V Oostburg 6 34 7 35 9 20 1150 2 05 515 V Zuidzande 6 45 7 46 9 31 12 01 2 16 5 26 a Cadzand 6 57 7 58 9 43 12 13 2 28 5 3 3 T Cadzand 6 59 8 73 1105 135 2 55 6 32 Zuidzande 7 11 8 49 1117 147 3 07 6 42 a Oostburg 7 22 9 1128 158 3 18 6 55 vm. 7,50 10,— 11,a nm. 12,10b 2,45 3,4?c 10,45 12,40 1,-a 3,30 Van Vlissingen Breskens Vlissingen Neuzen Breskens Vlissingen Neuzen Vlissingen 7,50 8,20 9,20 7,30 12,10d 3,— 10,40 2,— De reizen worden op de Zondagen, de Kerstdagen en den Nieuwjaarsdag niet gemaakt. Bij vertraging van trein 12,02 kan op de werkdagen de boot naar Breskens wachten tot één uur. Bij vertraging van trein 3,36 kunnen de booten naar gelang van de omstandigheden wachten, liij vertraging van trein 12,02 kan de boot naar Neuzen wachten tot 12,1). In correspondentie te VLAKE op den staatsspoorweg1 VlissingenRoozendaal en te WALZOORDEN op den tram HulstWalzoorden. Van Walzoorden naar Hans weert per boot vm. 6,55 9,05 nm. 1,0 3,45 7,00 Hans weert Vlake per tram 7,25' 9,35 1,30 4,15 7,30 Vlake Hansweeit per tram 8.08 11,25 2,40 5,45 8,30 Hansweert Walzoorden per boot 8,23 11,45 3,00 5,58 8,48 DAGELIJKS In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoozendaal. aDes Maandags verfekt de eerite boot van Neuzen aaar Hansweert niet om 8,—uur maar om 5.5 vtn, in aa isluitmg op de tra n van 25 van Hansweert uaar Vlake. b) Des Din -dags wacht de tram tot 2,53 op den mirkttrein van Goes en wacht de boot op de "tram. Te Hoedekenskerke legg n de bonen aan ong iveer een half uur ua het vertrek van Neuzen of van Hansweert.

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1916 | | pagina 4