r -i L J CRED1ETV ERE ENIG ING Agentschap te MIDDELBURG, Rouaansche We G 137. Duizenden drinken ze dagelijks. Stoombootdienst, op de Wester-Schelde. Te Sïïïï^TLSKi? b00,"n Zeeuwsch-Vlaamscke Train weg-Maatschap pij. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lij n W alzoordeuFlans weert. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake. gevestigd te AMSTERDAM, opgericht 1853. Verleent Credieten te=en rentevergoeding in verhouding tot het disconto der Nederlandscbe Bank. Neemt gelden a deposito tegen rentevergoeding van thans l1/, pCt. - - - Geeft wissels af op binnen- en buitenland. Incasso's. - - - AGENTSCHAPPEN te Groningen, Leeuwarden. Zwolle, Alkmaar, 's Gravenhage, Utrecht, Deventer, Arnhem, Rotterdam, Tilburg, Maastricht, Dordrecht, Nijmegen en Middelburg. CORRESPONDENTSCHAPPEN te Sees en te 'Üissingen. Uitvoerig geïllustreerd prospectus wordt oo aanvraag gaarne toegezonden door den Agent te Middelburg Mr. J. A. FOKKER. trade mark 3VE 1 I> X> E X_. E TV V -^y Lyn Drie SchouwenTer Neuzen. Dienstregeling van 20 Augustus 1916 tot nadere aankondiging Treinnummers31 33a Dienstregeling ingaande Lyn Drie op 28 Juli 1916 tot nadere aankondiging. Schouwen —Kloosterzande. Lyn Drie Schouwen- Zuiddorpe. Dienstregeling Lyn van af 20 IJzendyke- Augustus 1916 tot nadere aankondiging. -Sas van Gent— Drie Schouwen. Lyn SehoondykeIJzcndykcBelgische, grens. SPOORWEG MECHELEN TERNEUZEN. Spoorweg Ter Nenzen— Gent,. Stoomtram RulstWaizoorden. Stoomtram-Maatsehappy Breskens Dienstregeling van 15 September 1916 tot Maldeghein nadere aankondiging. Van 19 November 1916 tot en met 14 fanuari dagelijks, Alle booten tusscben Neuzen en Vlissingen leggen te Borsselen aan. ^aa 1 Augustus 1010 tot nadere aankondiging. V an !-5eptember tot nadere aankondiging. Van Neuzen naar Hansyveert per boot, vm. 8.—a), rnidd. 12.— nm. 6.80 Vlake per tram, 9.35a), nam. 1.35, Hansweert per tram, 10.15, 2.406) Neuzen per boot, 10.35, 3. -b), Hansweert Vlake Hansweert 8.05 8.30 8.48 E llramlsma. 33 35 37 39 v Driesch. 6 20 9 25 9 45 12 40 3 45 7 33 „Axel 6 30 9 35 9 55 12 50 3 55 7 43 a Zaamslag 6 49 9 49 10 10 1 05 4 09 8 03 v Zaamslag 6 59 9 55 10 20 1 12 419 810 v Driewegen 7 13 10 09 10 34 125 4 33 8 2') a Neuzen 7 20 10 16 10 42 1 35 4 40 8 30 v Neuzen Driewegen a Zaamslag v Zaamslag v Axel a Driesch. 32 34a 7 35 10 30 7 42 10 37 7 54 10 50 8 05 10 57 8 20 11 12 8 30 11 22 34 1105 11 13 11 26 1136 1150 12 36 2 20 2 28 2 41 2 51 3 06 315 38 40 5 30 8 45 5 38 8 53 5 50 9 05 6 9 15 6 15 9 30 6 25 9 40 Treinen 33a en 34a rijden alleen des Zaterdags, waarop dan treinen 33 en 34 vervallen. Bij tijdig verzoek kan op de volgende halt m gestopt worden tot het in en uitstappen der reizigers: te Axel, Kerkdreef en Sp uorwegkruising, hoek euzensche weg, te Zaamsla°- Groeneweg, Kraag, te Neuzen, St. Aunapolder en Zwaantje. v Drie Schouwen Axel Rond -putten a Zaamslag v Zaamslag „Stoppeldijk veer Rapenburg dorp Heugstdij k Groenendijk a Kloosterzande Bij tijdig verzi sing, hoek Neuzen _a Copwijksche weg, In Delft 7 23 13Ó 7 33 14) 5 25 7 41 148 5 35 7 50 1 56 5 45 7 55 2 5 50 8 02 2 07 5 47 8 10 2 15 6 05 811 2 23 6 13 26 231 6 21 333 2 40 6 30 kan gestopt worden v KI 'osterzande 9 40 4 10 7 25 Groenendijk 9 47 4 15 7 30 Hengstdijk 9 55 4 23 7 37 Rapenburg dorp 10 03 4 31 7 43 Stoppeldijk veer 10 11 4 39 7 51 a Zaams ag 10 19 4 55 8 08 v Zaamslag 10 20 5 8 10 Rondeputteu 10 28 5 03 8 18 Axel 10 35 5 15 8 25 a Drie Schouwen 10 45 8 35 v Drie Schouwen 6 a Zuiddorpe 6 06 12 10 3 20 7 38 I v Zuiddorpe 12)7 3 26 7 45 a Drie Schouwen 6 12 618 12 24 12 31 3 32 3 38 v. IJzendijke 7,15 10,— 12,35 5,30 Pyramide 7,30 10,15' 12,50 5,45 Philippine 7,55 10,42 1,20 6,10 a. Sas van Gent 8,21 11,('8 1,46 6,36 v. Sas van Gent 8,24 11,11 2.30 6,40 Pas-sluis *,39 11,24 2.40 6,55 Westdorpe kerk 8,49 11,34 2,50 7,05 Zwartenhoek 8,59 11,50 3,05 7,15 a. Drie Schouwen 9,"9 12,03 3,15 7,25' naar Zaamslag 9,25 12,20 3.45 7,33 Zuiddorpe 12,10 3,20 v. Drie Schouwen 7,35 9,28 Zwartenhoek 7,45 9,38 Westdorpe kerk 7,55 9,48 Pas-sluis 8,05 9,58 a. Sas van Gent 8,21 10,13 v. Sas van Gent 8,25 10,16 Philippine 8,51 H>,42 Pyramide 9,16 11,07 a. IJzendijke 9,30 11,22 naar Schoondijke 9,37 11,30 1,45 1,55 2,05 2,15 2,30 2,44 3,15 3,10 3,55 4,22 7 52 6,47 6,58 7,05 7,15 7,30 7,32 7,56 8,21 8,35 v Schoondijke 7 45 9 - 1012 12 1 45 3 45 5 34 a IJzendijke 8 08 9 23 10 35 12 23 2 08 4 08 5 57 v idem 10 45 a Belg. Grens 1057 v Belg. Grens IJzendijke a Schoondijke 712 7 35 8 25 8 48 9 37 10 1110 1130 11 53 113 136 310 3 33 4 20 4 43 v. Neuzen 7 -r 9 50 135 5 17 Sluiskil 710 10 145 5 25 Axel 7 21 1011 156 5 31 Kijkuit 7 29 10 19 2 04 5 40 a Hulst 7 39 10 29 213 5 47 v Rulst Kijkuit Axel Sluiskil a Neuzen V. Neuzen 7 20 11 146 4 50 V Sluiskil 7 29 11 20 1 54 4 59 9 Sluiskil br. 7 33 11 30 158 5 04 1) Philippine 7 37 1140 2 02 5 07 Sas v. Gent 7 46 12 215 516 v. Sas v. Gent Philippine Sluiskil br. Sluiskil a. Neuzen 8 05 12 32 4 8 05 8 15 12 42 4 10 8 14 8 23 12 50 418 8 22 841 108 4 36 8 32 8 51 1 18 4 46 8 42 9 935 105 3 25 7 15 9 44 1 14 3 10 7 24 9 48 1 18 3 50 7 28 9 51 121 4 10 7 32 9 59 130 4 20 7 45 v Hulst, Station 5 40 8 Rustwat 6 8 20 Terhole 6 05 8 25 a doefkeusdijk 6 L3 8 33 Kuitaart (Tol) 6 18 8 38 Kloosterzande 6 30 8 50 „Waks, (Dijk) 6 40 9 10 40 2 15 5 50 8 20 11 23) 6 10 8 40 11 05 2 40 6 15 8 45 11 13 2 43 6 i3 3 5 11 18 2 53 6 18 8 53 LI 30 i 05, 6 11) 9 1 U 40 3 1.5 6 50 9 20 v. Walz. (Dijk) 6>0 9 15 12 20 3 45 Kloosterzande 7 10 9 15 12 30 3 55 Kuitaart Tol) 7 12 9 37 19 42 4 07 doelkeus jk 717 9 42 12 47 1 12 Terhole 7 25 50 12 55 Rustwat 7 30 9 )5 1 7 7 10 7 22 7 27 1 20 7 35 10 1 25 7 10 10 05 9 25 9 35 9 47 9 52 a Rulst, station 7 50 10 15 1 20 4 45 8 10 25 v Breskens Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede v Ede Aardenburg a Draaibrug v idem Oostburg Schoondijke Groede a Breskens v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Cadzand v Cadzand Zuidzande a Oostburg 6 28 6 43 6 15 6 33 6 28 6 43 6 30 6 40 6 51 7 24 7 42 7 47 8 02 8 14 6 45 7 00 7 05 7 23 7 42 7 53 8 03 7 45 8 8 34 8 48 8 55 9 14 9 32 9 37 9 52 10 04 8 58 9 10 9 25 9 32 9 50 10 09 10 20 10 30 10 55 1105 11 16 1140 11 58 12 05 12 20 12 32 10 48 11 11 15 11 20 1138 11 57 12 08 12 18 9 35 9 50 12 05 12 20 6 45 9 10 11 7— 9 25 11 15 1 55 2 10 'I 34 6 45 6 57 6 59 7 11 7 22 7 35 7 46 7 58 8 73 8 49 9 9 20 931 9 43 1105 3117 1128 2 22 2 37 2 40 2 55 11 50 12 01 12 13 135 147 1 58 1 20 1 30 1 41 2 01 2 20 2 27 2 42 2 54 2 30 2 42 2 57 3 05 3 24 3 43 3 54 4 04 3 315 4 30 4 85 4 25 6 25 4.35 6 35 4 46 6 46 5 10 7i5 5 28 7 23 53 1 7 30 5 43 7 45 6 4 16 7 00 4 23 7 12 4 43 7 27 4 50 7 35 5 10 7 56 5 29 15 5 40 8 26 5 50 8 36 4 0 5 30 5 05 5 45 5 10 7 10 5 25 7 25 7 57 815 7 50 8 05 2 16 2 28 2 55 3 07 3 18 5 26 53) 6 32 6 42 6 65 7 30 7 45 7 47 8 02 7 06 7 17 7 29 7 31 7 43 7 54 N. B. De uren van vertrek op de tusschensutions zijn bii beDaderino- Van Vlissingen^ naar Breskens vm. 7,50 10,- 11,-a nm. 12,10b 2,45 3,4£c Breskens Vlissingen 7,50 8,20 10,45 12,40 1,-a 3,30 Vlissingen Neuzen 9^0 12,10d 3 Neuzen Vlissingen 7,80 )0,40 2,— b' vTma'on^ai^ de° Nieuwjaarsdag niet gemaakt, tot één °uur. P werkdagen de boot naar Breskens wachten d> Bij vertraging ^tif S ofkT f Qaar *e,anS de omstandigheden wachten. J olt3g van trein 12,0- kan de boor, naar Neuzen wachten tot 12,15. Jn correspondentie te VLAKEI op den staatsspoorweg Vlissingen-Roozendaal en te WALZOORDEN op den tram Rulst—Waizoorden. V an SwA«rt" naar N^osweert per boot vm. 6,55 9,05 nm. 1,00 3,45 7,00 Vlak* X per tram - 7>'25 9,35 1,30 4,15 7,30 viake Hansweeit per tram 8.08 1125 9 m ft as an Hansweert DAGELIJKS Hansweeit per tram Waizoorden per boot 8.08 11,25 8,2! 11,15 2,10 5,45 8,30 3,00 5,58 8,48 In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg Vlissingen—Roozendaal. a) Des Maandags vert-ekt de eerste boot van Neuzen naar Hansweert niet om'f-uur maar om 5 5' vmiu aa .sluiting op de tram van .25 van Hans™£ naar Vlake op6 de tram tram t0t 2,0° °P döa maiittrein vaa a°Es eo wacht de boot

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1916 | | pagina 4