r -i
L
J
CRED1ETV ERE ENIG ING
Agentschap te MIDDELBURG, Rouaansche We G 137.
Duizenden drinken ze dagelijks.
Stoombootdienst, op de Wester-Schelde.
Te Sïïïï^TLSKi? b00,"n
Zeeuwsch-Vlaamscke Train weg-Maatschap pij.
Lijn Vlissingen Breskens Neuzen.
Lij n W alzoordeuFlans weert.
Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake.
gevestigd te AMSTERDAM, opgericht 1853.
Verleent Credieten te=en rentevergoeding in verhouding tot
het disconto der Nederlandscbe Bank.
Neemt gelden a deposito tegen rentevergoeding van thans l1/, pCt.
- - - Geeft wissels af op binnen- en buitenland. Incasso's. - - -
AGENTSCHAPPEN te Groningen, Leeuwarden. Zwolle,
Alkmaar, 's Gravenhage, Utrecht, Deventer, Arnhem, Rotterdam,
Tilburg, Maastricht, Dordrecht, Nijmegen en Middelburg.
CORRESPONDENTSCHAPPEN te Sees en te 'Üissingen.
Uitvoerig geïllustreerd prospectus wordt oo aanvraag gaarne
toegezonden door den Agent te Middelburg Mr. J. A. FOKKER.
trade mark
3VE 1 I> X> E X_. E TV V -^y
Lyn Drie SchouwenTer Neuzen.
Dienstregeling van 20 Augustus 1916 tot nadere aankondiging
Treinnummers31 33a
Dienstregeling ingaande
Lyn Drie
op 28 Juli 1916 tot nadere aankondiging.
Schouwen —Kloosterzande.
Lyn Drie Schouwen- Zuiddorpe.
Dienstregeling
Lyn
van af 20
IJzendyke-
Augustus 1916 tot nadere aankondiging.
-Sas van Gent— Drie Schouwen.
Lyn SehoondykeIJzcndykcBelgische, grens.
SPOORWEG MECHELEN
TERNEUZEN.
Spoorweg Ter Nenzen— Gent,.
Stoomtram RulstWaizoorden.
Stoomtram-Maatsehappy Breskens
Dienstregeling van 15 September 1916 tot
Maldeghein
nadere aankondiging.
Van 19 November 1916 tot en met 14 fanuari dagelijks,
Alle booten tusscben Neuzen en Vlissingen leggen te Borsselen aan.
^aa 1 Augustus 1010 tot nadere aankondiging.
V an !-5eptember tot nadere aankondiging.
Van Neuzen naar Hansyveert per boot, vm. 8.—a), rnidd. 12.— nm. 6.80
Vlake per tram, 9.35a), nam. 1.35,
Hansweert per tram, 10.15, 2.406)
Neuzen per boot, 10.35, 3. -b),
Hansweert
Vlake
Hansweert
8.05
8.30
8.48
E
llramlsma.
33 35 37 39
v Driesch. 6 20 9 25 9 45 12 40 3 45 7 33
„Axel 6 30 9 35 9 55 12 50 3 55 7 43
a Zaamslag 6 49 9 49 10 10 1 05 4 09 8 03
v Zaamslag 6 59 9 55 10 20 1 12 419 810
v Driewegen 7 13 10 09 10 34 125 4 33 8 2')
a Neuzen 7 20 10 16 10 42 1 35 4 40 8 30
v Neuzen
Driewegen
a Zaamslag
v Zaamslag
v Axel
a Driesch.
32 34a
7 35 10 30
7 42 10 37
7 54 10 50
8 05 10 57
8 20 11 12
8 30 11 22
34
1105
11 13
11 26
1136
1150
12
36
2 20
2 28
2 41
2 51
3 06
315
38 40
5 30 8 45
5 38 8 53
5 50 9 05
6 9 15
6 15 9 30
6 25 9 40
Treinen 33a en 34a rijden alleen des Zaterdags, waarop dan treinen 33 en 34 vervallen.
Bij tijdig verzoek kan op de volgende halt m gestopt worden tot het in en uitstappen der
reizigers: te Axel, Kerkdreef en Sp uorwegkruising, hoek euzensche weg, te Zaamsla°-
Groeneweg, Kraag, te Neuzen, St. Aunapolder en Zwaantje.
v Drie Schouwen
Axel
Rond -putten
a Zaamslag
v Zaamslag
„Stoppeldijk veer
Rapenburg dorp
Heugstdij k
Groenendijk
a Kloosterzande
Bij tijdig verzi
sing, hoek Neuzen _a
Copwijksche weg, In Delft
7 23
13Ó
7 33
14)
5 25
7 41
148
5 35
7 50
1 56
5 45
7 55
2
5 50
8 02
2 07
5 47
8 10
2 15
6 05
811
2 23
6 13
26
231
6 21
333
2 40
6 30
kan
gestopt worden
v KI 'osterzande
9
40
4
10
7 25
Groenendijk
9
47
4
15
7 30
Hengstdijk
9
55
4
23
7 37
Rapenburg dorp
10
03
4
31
7 43
Stoppeldijk veer
10
11
4
39
7 51
a Zaams ag
10
19
4
55
8 08
v Zaamslag
10
20
5
8 10
Rondeputteu
10
28
5
03
8 18
Axel
10
35
5
15
8 25
a Drie Schouwen
10
45
8 35
v Drie Schouwen 6
a Zuiddorpe 6 06
12 10 3 20 7 38 I v Zuiddorpe
12)7 3 26 7 45 a Drie Schouwen
6 12
618
12 24
12 31
3 32
3 38
v. IJzendijke 7,15 10,— 12,35 5,30
Pyramide 7,30 10,15' 12,50 5,45
Philippine 7,55 10,42 1,20 6,10
a. Sas van Gent 8,21 11,('8 1,46 6,36
v. Sas van Gent 8,24 11,11 2.30 6,40
Pas-sluis *,39 11,24 2.40 6,55
Westdorpe kerk 8,49 11,34 2,50 7,05
Zwartenhoek 8,59 11,50 3,05 7,15
a. Drie Schouwen 9,"9 12,03 3,15 7,25'
naar Zaamslag 9,25 12,20 3.45 7,33
Zuiddorpe 12,10 3,20
v. Drie Schouwen 7,35 9,28
Zwartenhoek 7,45 9,38
Westdorpe kerk 7,55 9,48
Pas-sluis 8,05 9,58
a. Sas van Gent 8,21 10,13
v. Sas van Gent 8,25 10,16
Philippine 8,51 H>,42
Pyramide 9,16 11,07
a. IJzendijke 9,30 11,22
naar Schoondijke 9,37 11,30
1,45
1,55
2,05
2,15
2,30
2,44
3,15
3,10
3,55
4,22
7 52
6,47
6,58
7,05
7,15
7,30
7,32
7,56
8,21
8,35
v Schoondijke 7 45 9 - 1012 12 1 45 3 45 5 34
a IJzendijke 8 08 9 23 10 35 12 23 2 08 4 08 5 57
v idem 10 45
a Belg. Grens 1057
v Belg. Grens
IJzendijke
a Schoondijke
712
7 35
8 25
8 48
9 37
10
1110
1130
11 53
113
136
310
3 33
4 20
4 43
v. Neuzen
7 -r
9 50
135
5 17
Sluiskil
710
10
145
5 25
Axel
7 21
1011
156
5 31
Kijkuit
7 29
10 19
2 04
5 40
a Hulst
7 39
10 29
213
5 47
v Rulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
a Neuzen
V.
Neuzen
7 20
11
146
4 50
V
Sluiskil
7 29
11 20
1 54
4 59
9
Sluiskil br.
7 33
11 30
158
5 04
1)
Philippine
7 37
1140
2 02
5 07
Sas v. Gent
7 46
12
215
516
v. Sas v. Gent
Philippine
Sluiskil br.
Sluiskil
a. Neuzen
8 05
12 32
4
8 05
8 15
12 42
4 10
8 14
8 23
12 50
418
8 22
841
108
4 36
8 32
8 51
1 18
4 46
8 42
9
935
105
3 25
7 15
9 44
1 14
3 10
7 24
9 48
1 18
3 50
7 28
9 51
121
4 10
7 32
9 59
130
4 20
7 45
v Hulst, Station 5 40 8
Rustwat 6 8 20
Terhole 6 05 8 25
a doefkeusdijk 6 L3 8 33
Kuitaart (Tol) 6 18 8 38
Kloosterzande 6 30 8 50
„Waks, (Dijk) 6 40 9
10 40 2 15 5 50 8 20
11 23) 6 10 8 40
11 05 2 40 6 15 8 45
11 13 2 43 6 i3 3 5
11 18 2 53 6 18 8 53
LI 30 i 05, 6 11) 9 1
U 40 3 1.5 6 50 9 20
v. Walz. (Dijk) 6>0 9 15 12 20 3 45
Kloosterzande 7 10 9 15 12 30 3 55
Kuitaart Tol) 7 12 9 37 19 42 4 07
doelkeus jk 717 9 42 12 47 1 12
Terhole 7 25 50 12 55
Rustwat 7 30 9 )5 1
7
7 10
7 22
7 27
1 20 7 35 10
1 25 7 10 10 05
9 25
9 35
9 47
9 52
a Rulst, station 7 50 10 15 1 20 4 45 8 10 25
v Breskens
Groede
Schoondijke
Oostburg
a Draaibrug
v idem
Aardenburg
a Ede
v Ede
Aardenburg
a Draaibrug
v idem
Oostburg
Schoondijke
Groede
a Breskens
v Draaibrug
a Sluis
v Sluis
a Draaibrug
v Oostburg
Zuidzande
a Cadzand
v Cadzand
Zuidzande
a Oostburg
6 28
6 43
6 15
6 33
6 28
6 43
6 30
6 40
6 51
7 24
7 42
7 47
8 02
8 14
6 45
7 00
7 05
7 23
7 42
7 53
8 03
7 45
8
8 34
8 48
8 55
9 14
9 32
9 37
9 52
10 04
8 58
9 10
9 25
9 32
9 50
10 09
10 20
10 30
10 55
1105
11 16
1140
11 58
12 05
12 20
12 32
10 48
11
11 15
11 20
1138
11 57
12 08
12 18
9 35
9 50
12 05
12 20
6 45 9 10 11
7— 9 25 11 15
1 55
2 10
'I 34
6 45
6 57
6 59
7 11
7 22
7 35
7 46
7 58
8 73
8 49
9
9 20
931
9 43
1105
3117
1128
2 22
2 37
2 40
2 55
11 50
12 01
12 13
135
147
1 58
1 20
1 30
1 41
2 01
2 20
2 27
2 42
2 54
2 30
2 42
2 57
3 05
3 24
3 43
3 54
4 04
3
315
4 30
4 85
4 25
6 25
4.35
6 35
4 46
6 46
5 10
7i5
5 28
7 23
53 1
7 30
5 43
7 45
6
4 16
7 00
4 23
7 12
4 43
7 27
4 50
7 35
5 10
7 56
5 29
15
5 40
8 26
5 50
8 36
4 0
5 30
5 05
5 45
5 10
7 10
5 25
7 25
7 57
815
7 50
8 05
2 16
2 28
2 55
3 07
3 18
5 26
53)
6 32
6 42
6 65
7 30
7 45
7 47
8 02
7 06
7 17
7 29
7 31
7 43
7 54
N. B. De uren van vertrek op de tusschensutions zijn bii beDaderino-
Van Vlissingen^ naar Breskens vm. 7,50 10,- 11,-a nm. 12,10b 2,45 3,4£c
Breskens Vlissingen 7,50 8,20 10,45 12,40 1,-a 3,30
Vlissingen Neuzen 9^0 12,10d 3
Neuzen Vlissingen 7,80 )0,40 2,—
b' vTma'on^ai^ de° Nieuwjaarsdag niet gemaakt,
tot één °uur. P werkdagen de boot naar Breskens wachten
d> Bij vertraging ^tif S ofkT f Qaar *e,anS de omstandigheden wachten.
J olt3g van trein 12,0- kan de boor, naar Neuzen wachten tot 12,15.
Jn correspondentie te VLAKEI op den staatsspoorweg Vlissingen-Roozendaal
en te WALZOORDEN op den tram Rulst—Waizoorden.
V an SwA«rt" naar N^osweert per boot vm. 6,55 9,05 nm. 1,00 3,45 7,00
Vlak* X per tram - 7>'25 9,35 1,30 4,15 7,30
viake Hansweeit per tram 8.08 1125 9 m ft as an
Hansweert
DAGELIJKS
Hansweeit per tram
Waizoorden per boot
8.08 11,25
8,2! 11,15
2,10 5,45 8,30
3,00 5,58 8,48
In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg Vlissingen—Roozendaal.
a) Des Maandags vert-ekt de eerste boot van Neuzen naar Hansweert niet om'f-uur
maar om 5 5' vmiu aa .sluiting op de tram van .25 van Hans™£ naar Vlake
op6 de tram tram t0t 2,0° °P döa maiittrein vaa a°Es eo wacht de boot