WAT WIJ BREN8EN? I#®& groote SJAALS ea KIlifIJi, N Sloombootdienst op de Wester-Schelde. Truien en BLousen van eigen fatariKaat. - Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lijn Walzoordenflans weert. Lijn Neuzen-Hoedekenskerke-Hansweert-Vlake. speciaal voor Dames konden wij door vroeg inkoopen nog prachtige goedkoope mantels bemachtigen. Beleefd aanbevelend, EMILE LOCKEFEER HULST. Omdat wij zooals op andere jaren zelf niet naar Axel komen etaleeren, worden thans aan ieder persoon, die in MANTELS en BONTWERK voor een bedrag van minstens 7.50 Gld. of hooger koopt, de treinkosten vergoed tot een bedrag van vijftig cents. (ioo) LUn Drie SchouwenTer Neuzen. Dienstregeling van 20 Augustus 1916 tot nadere aankondiging. Dienstregeling ingaande Ltyn Drie op 28 Juli 1916 tot nadere aankondiging. Schouwen —Kloosterzande. Ljjn Drie Schouwen —Zuiddorpe. Dienstregeling Lfyn van af 20 Augustus 1916 tot nadere aankondiging. IJzendtykeSas ran Dent- Drie Schouwen. Ltyn SchoondykcIJzendijkeBelgische grens. SPOORWEG MECHELENTERNEUZEN. Axel Spoorweg Ter Neuzen—Gent. Stoomtram Hulst—Walzoorden. Stoomtram-Maatschappij BreskensMaldeghem. Dienstregeling van 15 September 1916 tot nadere aankondiging. Van i October 1916, tot nadere aankondiging: V an 1 Amg-nstus 1010 tot nadere aankondig-ing-. Van September tot nadere aankondig-ing-. naar Hansweert per boot, vm. 8.—a), midd. 12.—, nm. 6.30 Vlake per tram, 9.35a), nam. 1.35, 8.05 Hansweert per tram, 10.15, 2.405), 8.30 Neuzen per boot, 10.35, 3.-6), 8.48 Van Neuzen Hansweert Vlaké Hansweert Bij beurt ichrij ran c Aa: maar dat q den i Duits voor Pi Df hun I»ou: gaar schij sche Grot wel en drie dige V het ■iant ingi L ijk ren Hei Kr< vor tra: de we Ze' ter Kr Szf tra da! be coi wc ni< vo lai Bi Zv tri de D ta 6< een prachtcollectle Mantels Treinnummers31 v Driesch. Axel a Zaamslag v Zaamslag v Driewegen a Neuzen 6 20 6 30 6 49 659 33a 9 25 9 35 9 49 33 35 945 12 40 9 55 12 50 1010 1 05 9 55 10 2» 7 13 10 09 10 34 7 20 10 16 10 42 1 12 125 135 37 3 45 3 55 4 09 419 4 33 4 40 39 7 33 7 43 8 03 810 8 23 8 30 v Neuzen Driewegen a Zaamslag v Zaamslag v Axel a Driesch. 32 34a 7 35 10 30 7 42 10 37 7 54 10 50 8 05 10 57 8 20 11 12 8 30 11 '22 34 1105 1113 11 26 1136 1150 12 36 2 20 2 28 2 41 2 51 3 06 313 38 40 5 30 8 45 5 38 8 53 '5 50 9 05 6—915 6 15 9 30 6 25 9 40 Treinen 33a en 34a rijden alleen des Zaterdags, waarop dan treinen 33 en 34 vervallen. Bij tijdig verzoek kan op de volgende halten gestopt worden tot het in en uitstappen der reizigers: te Axel, Kerkdreef en Sp «orwegkruising, hoek Meuzensche weg, te Zaamslag, Groeneweg, Kraag, te Neuzen, St. Annapolder en Zwaantje. v Drie Schouwen Axel Rond ^putten a Zaamslag v Zaamslag „Stoppeldijk veer Rapenburg dorp Hengstdijk Groenendijk a Kloosterzande Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de haltenAxel kerkdreef en spoorwegkrui- sing, hoek Neuzensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol, Copwijksche weg, In Delft. 7 23 130 v Kloosterzande 9 40 4 10 7 25 7 33 140 5 25 Groenendijk 9 47 4 15 7 30 7 41 148 5 35 Hengstdijk 9 55 4 23 7 37 7 50 156 5 45 Rapenburg dorp 10 03 431 7 43 7 55 2 5 50 „Stoppeldijk veer 10 11 4 39 7 51 8 02 2 07 5 57 a Zaamslag 10 19 4 55 8 08 810 2 15 6 05 v Zaamslag 10 20 5-- 8 10 818 2 23 6 13 Rondeputten 10 23 508 8 18 8 26 231 6 21 - Axel 10 35 5 15 8 25 8 33 2 40 6 30 a Drie Schouwen 10 45 8 35 Drie Schouwen 6 a Zuiddorpe 6 06 1210 12 17 3 20 7 38 v Zuiddorpe 612 12 24 3 32 7 52 3 26 7 45 a Drie Schouwen 6 18 12 31 3 38 8 7,15 7,30 7,55 8,21 8.24 *39 8,49 8,59 9,('9 9.25 v. IJzendijke Pyramide Philippine a. Sas van Gent v. Sas van Gent v Pas-sluis Westdorpe kerk Zwartenhoek a. Drie Schouwen naar Zaamslag Zuiddorpe 10,— 10,15 10,42 11,08 11,11 11,24 11,34 11,50 12,03 12,20 12,10 12,35 12,50 1,20 1,46 2.30 2.40 2,50 3,05 3,15 3,45 3,20 5,30 5,45 6,10 6,36 6,40 6,55 7,05 7,15 7,25 7,33 v. Drie Schouwen 7,35 9,28 Zwartenhoek 7,45 9,38 Westdorpe kerk 7,55 9,48 Pas-sluis 8,05 9,58 a. Sas van Gent 8,21 10,13 v. Sas van Gent 8,25 10,16 Philippine 8,51 10,42 Pyramide 9,16 11,07 a. IJzendijke 9,30 11,22 naar Schoondijke 9,37 11,30 1,45 1,55 2,05 2,15 2,30 2,44 3,15 3,10 3,55 4,22 6,47 6,58 7,05 7,15 7,30 7,32 7,56 8,21 8,35 v Schoondijke a IJzendijke v idem a Belg. Grens v Belg. Grens IJzendijke a Schoondijke 7 45 9 1012 12— 145 3 45 5 34 808 923 1035 1223 2 08 403 5 57 10 45 10 57 712 7 35 8 25 9 37 8 48 .10 1110 31 30 11 53 113 136 310 3 33 4 20 4 43 v. Neuzen 7 9 50 135 517 V Hulst 8 05 12 32 4 8 05 Sluiskil 710 10 145 5 25 Kijkuit 8 15 12 42 4 10 8 14 7 21 1011 156 5 34 Axel 8 23 12 50 418 8 22 Kijkuit 7 29 10 19 2 04 5 40 Sluiskil 8 41 103 4 36 8 32 a Hulst 7 39 10 29 213 5 47 a Neuzen 8 51 118 4 46 8 42 Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine Sas v. Gent v. Sas v. Gent Philippine Sluiskil br. Sluiskil a. Neuzen 7 20 11 146 4 50 7 29 1120 1 54 4 59 7 33 1130 158 5 03 7 37 1140 2 02 5 07 7 46 12 215 516 v. Hulst, Station 5 40 8 Rustwat 6 8 20 a Terbole 6 05 8 25 Hoefkensdijk 6 13 8 33 Kuitaart (Tol) 6 1* 8 38 Kloosterzande 6 30 8 50 Walz. (Dijk) 6 40 9 - 10 40 2 15 5 50 8 20 11 235 6 10 8 40 1105 2 40 6 15 8 45 11 13 2 48 «z3 8 53 11 18 2 53 6 28 8 58 1130 3 05 6 40 9 10 1140 315 65.0 9 20 v. Walz. (Dijk) 6 50 Kloosterzande 7 00 9 15 12 20 3 45 7 9 25 9 25 12 30 3 55 7 10 "9 35 Kuitaart (Tol) 7 12 9 37 12 42 4 07 7 22 9 47 Hoefkensdijk 7 17 9 42 12 47 4 12 7 27 9 52 Terhole 7 25 9 50 12 55 4 20 7 35 10 Rustwat 7 30 9 55 1 4 25 7 40 10 05 a Hulst, Station 7 50 10 15 1 20 4 45 8 10 25 V Breskeus 6 30 8 34 10 55 120 4 25 6 ?5 Groede 6 40 8 44 1105 130 4 35 6 35 Schoondijke 6 51 8 55 11 16 1 41 4 46 6 46 Oostburg 7 24 9 14 1140 2 01 510 7 5 7 57 a Draaibrug 7 42 9 32 11 58 2 20 5 28 7 23 8 15 V idem 6 28 7 47 9 37 12 05 2 27 53 i 7 30 Aardenburg 6 43 8 02 9 52 12 20 2 42 5 48 7 45 a Ede 8 14 10 04 12 32 2 54 6 - y Ede 8 58 10 48 2 30 416 7 00 Aardenbnrg 6 45 9 10 11 2 42 423 7 12 7 50 a Draaibrug 7 00 9 25 11 15 2 57 4 43 7 27 8 05 v idem 6 15 7 0.5 9 32 11 20 3 05 4 :«0 7 35 Oostburg 6 33 7 23 9 50 1133 3 24 5 10 7 56 n Schoondijke 7 42 10 09 1! 57 3 43 5 29 s 15 ÏJ Groede 7 53 10 20 12 08 3 54 5 40 8 26 a Breskeas 8 03 10 30 12 18 401 5 50 8 36 V Draaibrug 6 28 7 45 9 35 12 05 2 22 3 4?0 5 30 7 30 a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Cadzand v Cadzand ZuidzaDde a Oostburg 6 43 8— 9 50 12 2 J 2 37 315 5 03 5 4i 7 45 6 45 7 6 34 6 45 6 57 6 59 711 7 22 910 9 25 11 11 15 155 2 10 7 35 7 46 7 58 8 73 8 49 9 9 20 9 31 9 43 11 05 11 17 1128 2 40 2 55 1150 1201 12 13 135 147 158 4 30 4 45 510 5.25 2 05 2 16 2 28 2 55 3 07 3 18 7 10 7 25 515 5 23 533 6 32 6 42 6 55 7 47 8 02 7 06 7 17 7 29 7 31 7 43 7 54 N. B. De uren van vertrek op de tusschenstations zijn bij benadering aangegeven. De treinen zullen te Schoondijke, zoo noodig, o minuten wachten op de aansluitingen der Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg Maatschappij. Van Vlissingen Breskens Vlissingen Neuzen Breskens Vlissingen Neuzen Vlissingen 10,nra. 12,10a 10,45 12,40 9,20 12,10a 7,40c 10,40 1,30 3,4.' b 2,- 4,10b 3,43b 2,- 9 35 105 3 25 7 15 9 44 1 14 3 40 7 24 9 48 118 3 50 7 28 9 51 121 4 10 7 32 9 59 130 4 20 7 45 c) vm. 7,50 8,0 6,1.7 k 6,15 Bij vertraging van trein 12,02 kan de boot naar Breskens wachten tot 12,15, behalve des Zaterdags en de boot naar Neuzen ten hoogste tot 12,30. Bij vertraging van trein 3,36 kunnen de booten naar gelang van de omstandigheden wachten. Is d« boot naar Breskens later vertrokken dan 3,13, dan vertrekt ook de uit Breskens terugkeerende boot later dan 4,10 en wordt de aansluiting op trein 4,50 uit Vlissingen waarschijnlijk gemist. Deze booten leggen NIET te Borsselen aan. In correspondentie te VLAKE op den staatsspoorweg VlissingenRoozendaal en te WALZOORDEN op den tram HulstWalzoorden. i Van Walzoorden naar Hansweert per boo- vm. «,55 9,05 nm. 1,0 3.45 7,0 DAGELIJKSHansweert Vlake per tram 7,25 9,35 1,30 4,15 7.10 Vlaké Hanswepit per tram 8.08 11,25 2, i0 5,45 8,30 Hansweert Walzoorden per boot 8,2 11,15 3,«X) 5,58 8,18 In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenRoozendaal. a) Des Maandags vertrekt de eerste boot van Neuzen naar Hansweert niet om*,—uur, maar om 5,5 1 vm., in aansluiting op de train van 1.25 van Hansweert naar Vlake. b) Des Dinsdags wacht de tram tot 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot op de tram. Te Hoedekenskerke legg*n de booten aan ongeveer een half uur na het vertrek van Neuzen of van Hansweert. jianvi rerlo Iq biin voort ül. ia M De lan de pi irape krijg aaalt de k koes weei W(

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1916 | | pagina 4