WAT WIJ BRENBEN? Sta gp««t« smtrnmrng, SJAALS Mi Stoombootdienst op de Wester-Schelde. Esrsr "va-hnt ver v Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschap pij. n Neuzen-Hoedekenskerke-Haiisweert-Vlake. Lijn Vlissingen Breskens Neuzen. Lij n WalzoordenHans weert. speciaal voor Dames konden wij door vroeg inkoopen nog prachtige goedkoope mantels bemachtigen. Truien en ousen van eigen fahriüaat. Beleefd aanbevelend, EMILE LOCKEFEER HULST. Omdat wij zooals op andere jaren zelf niet naar Axel komen etaleeren, worden thans aan ieder persoon, die in MANTELS en BONTWERK voor een bedrag van minstens 7.50 Gld. of hooger koopt, de treinkosten vergoed tot een bedrag van vijftig cents. (100) MIDDB E R LUn Drie Schouwen—1Ter Neuzen. Dienstregeling van 20 Augustus 1916 tot nadere aankondiging. van Dienstregeling ingaaade op 28 Juli 1916 tot nadere aankondiging. HJn Drie Schouwen—Kloosterzande. LJJn Drie Schouwen Zuiddorpe. Dienstregeling Lfyn van af 20 IJzendijke— Augustus 1916 tot nadere aankondiging. Sas van Gent— Drie Schouwen. Lyn Schoondyke—IJzendyke—Belgische grens. SPOOK WEG TERNEUZEN MECHELEN. Spoorweg Ter NeuzenGent. Stoomtram HulstW alzoorden. Stoointram-Maatschappg BreskensMaldeghem. Dienstregeling van 15 September 1916 tot nadere aankondiging. Van September tot nadere aankondiging1. naar Hansweert per boot, vm. 8.a), midd. 12.nm 9.35a), nam. 1.35, 10.15, 2,405), per boot, Van Neuzen Hansweert Vlake Hansweert Vlake per tram, Hansweert per tram, Neuzen 6.30 8.05 8.30 10.35, 3. —b), Van i October 1916, tot nadere aankondiging: V"an 1 Amgrnstus 1010 tot nadere aankondiging. prachtcollectle Mantels Treinnummers31 v Driesch. Axel a Zaamslag v Zaamslag v Driewegen a Neuzen 6 20 6 30 6 49 6 59 33a 9 25 9 35 9 49 33 35 9 45 12 40 9 55 12 50 10 10 105 9 55 10 20 713 1009 10 34 7 20 1016 10 42 1 12 125 135 37 3 45 3 55 4 09 419, 4 35 4 40 39 7 33 7 43 8 03 810 8 23 8 30 v Neuzen Driewegen a Zaamslag v Zaamslag v Axel a Driesch. 32 34a 7 35 10 30 7 41110 37 7 5f^0 50 8 05 10 57 8 20 11 12 8 30 1122 34 1105 1113 11 26 1136 1150 12 36 2 20 2 28 2 41 2 51 3 06 3 IS 38 40 5 30 8 45 5 38 8 53 5 50 9 05 6—915 6 15 9 30 6 25 9 40 Treinen 33a en 34a rijden alleen des Zaterdags, waarop dan treinen 33 en 34 vervallen. Bij tijdig verzoek kan op de volgende halten gestopt worden tot het in en uitstappen der reizigers: te Axel, Kerkdreef en Spoorwegkruising, hoek >leuzensche weg, te Zaamslag, Groeueweg, Kraag, te Neuzen, St. Annapolder en Zwaantje. v Drie Schouwen Axel Rond ^putten a Zaamslag v Zaamslag „Stoppeldijk veer „Rapenburg dorp Hengstdijk Groenendijk a Kloosterzande 7 23 130 v Kloosterzande 9 40 4 10 7 33 140 5 25 Groenendijk 9 47 4 15 7 41» 148 5 35 Hengstdijk 9 55 4 23 7 50 156 5 45 Rapenburg dorp 10 03 4 31 7 55 2 5 50 Stoppeldijk veer 10 11 4 39 8 02 2 07 5 57 a Zaamslag 10 19 4 55 8 10 2 15 6 05 v Zaamslag 10 20 5-- 818 2 23 6 13 Rondeputten 10 28 503 8 26 231 6 21 Axel 10 35 5 15 8 33 2 40 6 30 a Drie Schouwen 10 45 7 25 7 30 7 37 7 43 7 51 8 08 8 10 8 18 8 25 8 35 Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de halten sing, hoek N< Axel kerkdreef en spoorwegkrui- euzensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol, Copwijksche weg, In Delft. 6— 1210 3 20 7 38 I v Zuiddorpe 6 12 12 24 3 32 7 52 6 06 12 17 3 26 7 45 a Drie Schouwen 6 18 12 31 3 38 8 v Drie Schouwen a Zuiddorpe 7,15 7,-0 7,55 8,21 8.24 3,39 8,49 8,59 9,09 9.25 v. IJzendijke Pyramide Philippine a. Sas van Gent v. Sas van Gent Pas-sluis Westdorpe kerk Zwartenhoek a. Drie Schouwen naar Zaamslag Zuiddorpe 10, 10,15 10,42 1-1,08 11,11 11,24 11,34 11,50 12,03 12,20 12,10 12,35 12,50 1,20 1,46 2.30 2,40 2,50 3,05 3,15 3,45 3,20 5,30 5,45 6,10 6,36 6,40 6,55 7,05 7,15 7,25 7,33 v. Drie Schouwen 7,35 9,28 Zwartenhoek 7,45 9,38 Westdorpe kerk 7,55 9,48 Pas-sluis 8,05 9,58 a. Sas van Gent, 8,21 10,13 v. Sas van Gent 8,25 10,16 „^Philippine 8,51 10,42 Pyramide 9,16 11,07 a. IJzendijke 9,30 11,22 naar Schoondijke 9,37 11,30 1,45 1,55 2,05 2,15 2,30 2,44 3,15 •3,40 3,55 4,22 6,47 6,58 7,05 7,15 7,-30 7,32 7,56 8,21 8,35 v Schoondijke 7 45 9 1012 ,12145 345 5 34 a IJzendijke 8 08 9 23 10 35 12 23 2 08 4 03 5 57 v idem 10 45 a Belg. Grens 10 57 v Belg. Grens IJzendijke a Schoondijke 712 7 35 8 25 8 48 9 37 10 1110 1130 1153 113 136 310 3 33 4 20 4 43 r. Neuzen 6 40 9 50 130 517 V Hulst 814 12 12 4 8 04 Sluiskil 7 10 140 5 24 Kijkuit 8 24 12 31 4 09 8 14 Axel 7 26 1011 151 5 34 Axel 8 32 12 50 4 17 8 22 Kijkuit 7 40 10 19 159 5 40 Sluiskil 8 43 1 11 4 27 8 33 a Hulst 7 50 10 29 2 09 5 47 a Neuzen 8 52 1 20 4 36 8 42 v. Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine Sas v. Gent v. Sas v, Gent Philippine Sluiskil br. Sluiskil a. Neuzen 7 20 11 146 4 50 7 29 1120 1 54 4 59 7 33 1130 158 5 03 7 37 1140 2 02 5 07 7 46 12 215 5 16 v. Hulst. Station 5 40 8 Rustwat 6 3 20 a Terhole 6 0 3 23 Hoefkensdijh 6 13 8 3.3 Kuitaart (Tol) 6P 8 38 Kloosterzande 6 30 8 50 Walz. (Dijk) 6 40 9 10 40 2 15 5 50 11 - 2-33 6 10 1105 2 40 6 15 11 13 2 43 6 23 11 18 2 53 6 28 11 30 3 05 6 40 11^0 315 6 50 8 20 v. Walz. (Dijk) 6 30 9 15 8 40 Kloosterzande 7 00 9 25 3 43 Kuitaart (Tol) 7 12 9 37 Hoefkensdijk 717 9 42 Terhole 7 25 9 50 Rustwat 7 30 9 55 851 8 58 9 10 9 20 a Hulst, Station 7 50 10 15 12 20 3 45 7 9 25 12 30 3 55 7 10 9 35 12 42 4 07 7 22 9 47 12 47 4 12 7 27 9 52 12 55 4 20 7 35 10 1 4 25 7 40 10 03 1 20 4 45 8 10 25 v Breskens Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede Ede Aardeuburg Draaibrug idem Oostburg Schoondijke Groede Breskens 6 28 6 43 6 15 6 33 6 28 6 43 6.30 6 40 6 51 7 24 7 42 7 47 8 02 8 14 6 45 7 00 7 03 7 23 7 42 7 53 8 03 7 45 8 34 10 55 1 20 4 25 6 °5 8 44 1105 130 4 35 6 35 8 55 11 16 1 41 4 46 6 46 9 14 1140 2 01 510 7 "5 7 57 9 32 11 58 2 20 5 28 7 23 815 9 37 12 05 •2 27 5 33 7 30 9 52 12 20 2 42 5 43 7 45 10 04 12 32 2 54 6 8 58 10 48 2 30 4 16 7 00 9 10 11 2 42 4 23 7 12 7 50 9 25 11 15 2 57 4 43 7 27 8 05 9 32 1120 3 05 4 .i0 7 35 9 50 1133 3 24 5 10 7 56 10 09 1157 3 43 5 29 8 15 10 20 12 08 3 54 5 40 8 26 10 30 12 18 4 01 5 50 8 36 9 35 12 05 2 22 3 4 ?0 5 30 7 30 i— 9 50 12 20 2 37 315 5 03 5 43 7 45 6 45 9 10 11 1 55 2 40 4 30 5 10 7 10 7 47 7 9 25 11 15 2 10 2 55 4 45 5 25 7 25 8 02 634 7 35 9 20 1150 2 05 5 15 7 06 6 45 7 46 9 31 1201 2 16 5 25 7 17 6 57 7 58 9 43 12 13 2 28 533 7 29 6 59 8 73 1105 135 2 55 6 32 7 31 711 8 49 1117 147 3 07 6 42 7 43 7 22 9 11 28 158 318 6 55 7 54 9 35 105 3 25 7 15 9 44 1 14 3 40 7 24 9 48 118 3 50 7 28 9 51 121 4 10 7 82 9 59 130 4 20 7 45 N. B. Van Vlissingen Breskens Vlissingen Neuzen Breskens Vlissingen Neuzen Vlissingen vm. 7,50 8,0 6,15 6,15 10,— 10,45 9,20 7,40c 12,10a 12,40 12,10a 10,'40 1,30 3,4? b 2,— 4,10b 3,43b 2,- c) DAGELIJKS In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenKoozendaal. a) Des Maandags vertrekt de eerste boot van Neuzen naar Hansweert niet om u,uur, maar om 5,5 vm., in aaisluiting op de tram van i.25 van Hansweert naar Vlake. b) Des Dinsdags wacht de tram tot 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot op de tram. Te Hoedekenskerke leggan de booten aan ongeveer een half uur na het' vertrek v»n Neuzen of vau Hansweert. v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Cadzaud v Cadzand ZuidzaDde a Oostburg De uren van vertrek op de tusschenstations zijn bij benadering aangegeven. De treinen zullen te Schoondijke, zoo noodig, o minuten wachten op de aansluitingen der Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg Maatschappij. Bij vertraging van trein 12,02 kan de boot naar Breskens wachten tot 12,15, behalve des Zaterdags eu de boot naar Nöuztvi ten hoogste tot 12,30. Bij vertraging van trein 3,36 kunnen de booten naar gelang van de omstandighedetr-wachten. Is de boot naar Breskens later vertrokken dan 3,43, dan vertrekt ook de uit Breskens terugkeerende boot later dan 4,10 en wordt de aansluiting op trein 4,50 uit Vlissingen waarschijnlijk gemist. Deze booten leggen NIET te Borsselen aan. In correspondentie te VLAKE op den staatsspoorweg Vlissingen—Roozendaal en te WALZOORDEN op den tram HulstWal/oorden. i Van Walzoordeu naar Hansweert per boo' vm. 6,55 9,05 nm. 1,0 3.45 7,00 1 Hansweert Vlake per tram 7,25 9,35 1,30 4,15 7,30 Vlake Hansweeit, per tram 8.08 li,25 2,'0 5,45 8,30 Hansweert Walzoorden per boot 8,2 i 11,45 3,00 5,53 8,18

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1916 | | pagina 4