WAT WIJ BRENBEN?
Sta gp««t« smtrnmrng, SJAALS
Mi
Stoombootdienst op de Wester-Schelde.
Esrsr "va-hnt ver v
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschap pij.
n Neuzen-Hoedekenskerke-Haiisweert-Vlake.
Lijn Vlissingen Breskens Neuzen.
Lij n WalzoordenHans weert.
speciaal voor Dames konden wij door vroeg inkoopen nog prachtige goedkoope mantels bemachtigen.
Truien en
ousen van eigen fahriüaat.
Beleefd aanbevelend, EMILE LOCKEFEER HULST.
Omdat wij zooals op andere jaren zelf niet naar Axel komen etaleeren, worden thans aan
ieder persoon, die in MANTELS en BONTWERK voor een bedrag van minstens 7.50 Gld. of
hooger koopt, de treinkosten vergoed tot een bedrag van vijftig cents. (100)
MIDDB
E R
LUn Drie Schouwen—1Ter Neuzen.
Dienstregeling van 20 Augustus 1916 tot nadere aankondiging.
van
Dienstregeling
ingaaade op 28 Juli 1916 tot nadere aankondiging.
HJn Drie Schouwen—Kloosterzande.
LJJn Drie Schouwen Zuiddorpe.
Dienstregeling
Lfyn
van af 20
IJzendijke—
Augustus 1916 tot nadere aankondiging.
Sas van Gent— Drie Schouwen.
Lyn Schoondyke—IJzendyke—Belgische grens.
SPOOK WEG TERNEUZEN MECHELEN.
Spoorweg Ter NeuzenGent.
Stoomtram
HulstW alzoorden.
Stoointram-Maatschappg BreskensMaldeghem.
Dienstregeling van 15 September 1916 tot nadere aankondiging.
Van September tot nadere aankondiging1.
naar Hansweert per boot, vm. 8.a), midd. 12.nm
9.35a), nam. 1.35,
10.15, 2,405),
per boot,
Van Neuzen
Hansweert
Vlake
Hansweert
Vlake per tram,
Hansweert per tram,
Neuzen
6.30
8.05
8.30
10.35,
3. —b),
Van i October 1916, tot nadere aankondiging:
V"an 1 Amgrnstus 1010 tot nadere aankondiging.
prachtcollectle Mantels
Treinnummers31
v Driesch.
Axel
a Zaamslag
v Zaamslag
v Driewegen
a Neuzen
6 20
6 30
6 49
6 59
33a
9 25
9 35
9 49
33 35
9 45 12 40
9 55 12 50
10 10 105
9 55 10 20
713 1009 10 34
7 20 1016 10 42
1 12
125
135
37
3 45
3 55
4 09
419,
4 35
4 40
39
7 33
7 43
8 03
810
8 23
8 30
v Neuzen
Driewegen
a Zaamslag
v Zaamslag
v Axel
a Driesch.
32 34a
7 35 10 30
7 41110 37
7 5f^0 50
8 05 10 57
8 20 11 12
8 30 1122
34
1105
1113
11 26
1136
1150
12
36
2 20
2 28
2 41
2 51
3 06
3 IS
38 40
5 30 8 45
5 38 8 53
5 50 9 05
6—915
6 15 9 30
6 25 9 40
Treinen 33a en 34a rijden alleen des Zaterdags, waarop dan treinen 33 en 34 vervallen.
Bij tijdig verzoek kan op de volgende halten gestopt worden tot het in en uitstappen der
reizigers: te Axel, Kerkdreef en Spoorwegkruising, hoek >leuzensche weg, te Zaamslag,
Groeueweg, Kraag, te Neuzen, St. Annapolder en Zwaantje.
v Drie Schouwen
Axel
Rond ^putten
a Zaamslag
v Zaamslag
„Stoppeldijk veer
„Rapenburg dorp
Hengstdijk
Groenendijk
a Kloosterzande
7 23
130
v Kloosterzande
9 40
4 10
7 33
140
5 25
Groenendijk
9 47
4 15
7 41»
148
5 35
Hengstdijk
9 55
4 23
7 50
156
5 45
Rapenburg dorp
10 03
4 31
7 55
2
5 50
Stoppeldijk veer
10 11
4 39
8 02
2 07
5 57
a Zaamslag
10 19
4 55
8 10
2 15
6 05
v Zaamslag
10 20
5--
818
2 23
6 13
Rondeputten
10 28
503
8 26
231
6 21
Axel
10 35
5 15
8 33
2 40
6 30
a Drie Schouwen
10 45
7 25
7 30
7 37
7 43
7 51
8 08
8 10
8 18
8 25
8 35
Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de halten
sing, hoek N<
Axel kerkdreef en spoorwegkrui-
euzensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol,
Copwijksche weg, In Delft.
6— 1210 3 20 7 38 I v Zuiddorpe 6 12 12 24 3 32 7 52
6 06 12 17 3 26 7 45 a Drie Schouwen 6 18 12 31 3 38 8
v Drie Schouwen
a Zuiddorpe
7,15
7,-0
7,55
8,21
8.24
3,39
8,49
8,59
9,09
9.25
v. IJzendijke
Pyramide
Philippine
a. Sas van Gent
v. Sas van Gent
Pas-sluis
Westdorpe kerk
Zwartenhoek
a. Drie Schouwen
naar Zaamslag
Zuiddorpe
10,
10,15
10,42
1-1,08
11,11
11,24
11,34
11,50
12,03
12,20
12,10
12,35
12,50
1,20
1,46
2.30
2,40
2,50
3,05
3,15
3,45
3,20
5,30
5,45
6,10
6,36
6,40
6,55
7,05
7,15
7,25
7,33
v. Drie Schouwen 7,35 9,28
Zwartenhoek 7,45 9,38
Westdorpe kerk 7,55 9,48
Pas-sluis 8,05 9,58
a. Sas van Gent, 8,21 10,13
v. Sas van Gent 8,25 10,16
„^Philippine 8,51 10,42
Pyramide 9,16 11,07
a. IJzendijke 9,30 11,22
naar Schoondijke 9,37 11,30
1,45
1,55
2,05
2,15
2,30
2,44
3,15
•3,40
3,55
4,22
6,47
6,58
7,05
7,15
7,-30
7,32
7,56
8,21
8,35
v Schoondijke 7 45 9 1012 ,12145 345 5 34
a IJzendijke 8 08 9 23 10 35 12 23 2 08 4 03 5 57
v idem 10 45
a Belg. Grens 10 57
v Belg. Grens
IJzendijke
a Schoondijke
712
7 35
8 25
8 48
9 37
10
1110
1130
1153
113
136
310
3 33
4 20
4 43
r.
Neuzen
6 40
9 50
130
517
V
Hulst
814
12 12
4
8 04
Sluiskil
7
10
140
5 24
Kijkuit
8 24
12 31
4 09
8 14
Axel
7 26
1011
151
5 34
Axel
8 32
12 50
4 17
8 22
Kijkuit
7 40
10 19
159
5 40
Sluiskil
8 43
1 11
4 27
8 33
a
Hulst
7 50
10 29
2 09
5 47
a
Neuzen
8 52
1 20
4 36
8 42
v. Neuzen
Sluiskil
Sluiskil br.
Philippine
Sas v. Gent
v. Sas v, Gent
Philippine
Sluiskil br.
Sluiskil
a. Neuzen
7 20
11
146
4 50
7 29
1120
1 54
4 59
7 33
1130
158
5 03
7 37
1140
2 02
5 07
7 46
12
215
5 16
v. Hulst. Station 5 40 8
Rustwat 6 3 20
a Terhole 6 0 3 23
Hoefkensdijh 6 13 8 3.3
Kuitaart (Tol) 6P 8 38
Kloosterzande 6 30 8 50
Walz. (Dijk) 6 40 9
10 40 2 15 5 50
11 - 2-33 6 10
1105 2 40 6 15
11 13 2 43 6 23
11 18 2 53 6 28
11 30 3 05 6 40
11^0 315 6 50
8 20 v. Walz. (Dijk) 6 30 9 15
8 40 Kloosterzande 7 00 9 25
3 43 Kuitaart (Tol) 7 12 9 37
Hoefkensdijk 717 9 42
Terhole 7 25 9 50
Rustwat 7 30 9 55
851
8 58
9 10
9 20
a Hulst, Station 7 50 10 15
12 20 3 45 7 9 25
12 30 3 55 7 10 9 35
12 42 4 07 7 22 9 47
12 47 4 12 7 27 9 52
12 55 4 20 7 35 10
1 4 25 7 40 10 03
1 20 4 45 8 10 25
v Breskens
Groede
Schoondijke
Oostburg
a Draaibrug
v idem
Aardenburg
a Ede
Ede
Aardeuburg
Draaibrug
idem
Oostburg
Schoondijke
Groede
Breskens
6 28
6 43
6 15
6 33
6 28
6 43
6.30
6 40
6 51
7 24
7 42
7 47
8 02
8 14
6 45
7 00
7 03
7 23
7 42
7 53
8 03
7 45
8 34
10 55
1 20
4 25
6 °5
8 44
1105
130
4 35
6 35
8 55
11 16
1 41
4 46
6 46
9 14
1140
2 01
510
7 "5
7 57
9 32
11 58
2 20
5 28
7 23
815
9 37
12 05
•2 27
5 33
7 30
9 52
12 20
2 42
5 43
7 45
10 04
12 32
2 54
6
8 58
10 48
2 30
4 16
7 00
9 10
11
2 42
4 23
7 12
7 50
9 25
11 15
2 57
4 43
7 27
8 05
9 32
1120
3 05
4 .i0
7 35
9 50
1133
3 24
5 10
7 56
10 09
1157
3 43
5 29
8 15
10 20
12 08
3 54
5 40
8 26
10 30
12 18
4 01
5 50
8 36
9 35 12 05 2 22
3
4 ?0
5 30
7 30
i— 9 50 12 20 2 37 315 5 03 5 43 7 45
6 45 9 10 11 1 55 2 40 4 30 5 10 7 10 7 47
7
9 25 11 15 2 10
2 55
4 45 5 25
7 25
8 02
634
7 35
9 20
1150
2 05
5 15
7 06
6 45
7 46
9 31
1201
2 16
5 25
7 17
6 57
7 58
9 43
12 13
2 28
533
7 29
6 59
8 73
1105
135
2 55
6 32
7 31
711
8 49
1117
147
3 07
6 42
7 43
7 22
9
11 28
158
318
6 55
7 54
9 35
105
3 25
7 15
9 44
1 14
3 40
7 24
9 48
118
3 50
7 28
9 51
121
4 10
7 82
9 59
130
4 20
7 45
N. B.
Van
Vlissingen
Breskens
Vlissingen
Neuzen
Breskens
Vlissingen
Neuzen
Vlissingen
vm.
7,50
8,0
6,15
6,15
10,—
10,45
9,20
7,40c
12,10a
12,40
12,10a
10,'40
1,30 3,4? b
2,— 4,10b
3,43b
2,-
c)
DAGELIJKS
In correspondentie te VLAKE op den Staatsspoorweg VlissingenKoozendaal.
a) Des Maandags vertrekt de eerste boot van Neuzen naar Hansweert niet om u,uur,
maar om 5,5 vm., in aaisluiting op de tram van i.25 van Hansweert naar Vlake.
b) Des Dinsdags wacht de tram tot 2,50 op den markttrein van Goes en wacht de boot
op de tram.
Te Hoedekenskerke leggan de booten aan ongeveer een half uur na het' vertrek v»n
Neuzen of vau Hansweert.
v Draaibrug
a Sluis
v Sluis
a Draaibrug
v Oostburg
Zuidzande
a Cadzaud
v Cadzand
ZuidzaDde
a Oostburg
De uren van vertrek op de tusschenstations zijn bij benadering aangegeven.
De treinen zullen te Schoondijke, zoo noodig, o minuten wachten op de aansluitingen
der Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg Maatschappij.
Bij vertraging van trein 12,02 kan de boot naar Breskens wachten tot 12,15, behalve des
Zaterdags eu de boot naar Nöuztvi ten hoogste tot 12,30.
Bij vertraging van trein 3,36 kunnen de booten naar gelang van de omstandighedetr-wachten.
Is de boot naar Breskens later vertrokken dan 3,43, dan vertrekt ook de uit Breskens
terugkeerende boot later dan 4,10 en wordt de aansluiting op trein 4,50 uit Vlissingen
waarschijnlijk gemist.
Deze booten leggen NIET te Borsselen aan.
In correspondentie te VLAKE op den staatsspoorweg Vlissingen—Roozendaal
en te WALZOORDEN op den tram HulstWal/oorden.
i Van Walzoordeu naar Hansweert per boo' vm. 6,55 9,05 nm. 1,0 3.45 7,00
1 Hansweert Vlake per tram 7,25 9,35 1,30 4,15 7,30
Vlake Hansweeit, per tram 8.08 li,25 2,'0 5,45 8,30
Hansweert Walzoorden per boot 8,2 i 11,45 3,00 5,53 8,18