r L Vo J CRED1ETVEREENIGING Agentschap te MIDDELBURG, Rouaansche kade G 137. Wordt gedronken door menschen met smaak. •Stoouabootdienst op de Wester-Schelde. ISABi Landbouwers Verkrijgbaareerste kwaliteit blauwe Machineolie CollingS'Patentasolie en Wagensmeer. axel. J- de KRAKER-SANDERS. Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. Lijn Vüssingen Breskens Neuzen. Lijn WalzoordenHans weert. Aanbevelend, gevestigd te AMSTERDAM, opgericht 1853. Uorloont PrpHipton teSen rentevergoeding in verhouding tot verieeni Ureulolon hpt disconto der Nederlandsche Bank. Neemt gelden k deposito tegen rentevergoeding van thans l1/, pCt. Qeeft wissels af op binnen- en buitenland. Incasso s. AGENTSCHAPPEN te Groningen, Leeuwarden, Zwolle, Alkmaar, 's Gravenhage, .Utrecht, Deventer, Arnhem, Rotterdam, Tilburg, Maastricht, Dordrecht, Nijmegen en Middelburg. CORRESPONDENTSCHAP te Goes. Uitvoerig geïllustreerd prospectus wordt op aanvraa* £aa™e toegezonden door den Agent te Middelburg Mr. J. A. lOhhEK. voorhanden in soorten van af Axel. cent tot 8 g-nlden F. DIELEMAN. 7V/T x H> H> E L E 1ST V A INT E VOER. Ltfn Drie Schouwen—Ter Neuzen. Dienstregeling van 20 Augustus 1916 tot nadere aankondiging. Dienstregeling ingaande Lijn Drie op 28 Juli 1916 tot nadere aankondiging. Schouwen Kioosterzande. v Lijn Drie Schouwen -Zuiddorpe. Dienstregeling Lijn van af 20 IJzendyke- l°,— Augustus 1916 tot nadere aankondiging. -Sas van Gent- Drie Schouwen. Lijn Schoondijke—IJzendijke—Nederlandsche grens. SPOORWEG TERNEUZEN-MECRELEN. Spoorweg Ter NeuzenGent. 4 r>9 Van 1 Stoomtram GulstWalzoorlen. -Stoomtram Maatschappij Breskeus—Maldeghem. Dienstregeling van 15 September 19L6 tot nadere aankondiging. Van 15 tot en met 30 September 1916, dagelijks: jankor front komen aldus zicht i Del verricl pend offensi linies Italiaa yau c offens Russe met e succe: teni Duitsi hing" verbo Dobrt Griek afleid land zich In Enge vordt welk< vergt geha; al he van vercc med( beha zienl De 1 v,m Engt ging Duit dert van tang gan< E leid Dui van BCh gev de 1910 tot naders aaakoadigiag-. TRADE MARK Treinntimmers31 v Driesch. Axel a Zaamslag v Zaamslag v Driewegen a Neuzen 6 90 6 30 6 49 6 59 33a 9 25 9 35 9 49 9 55 713 10 09 33 35 9 45 12 40 9 55 12 50 10 10 1 05 10 20 1 12 10 34 1 25 7 20 1016 10 42 13 37 3 45 3 55 4 09 419 4 33 4 40 39 7 33 7 43 8 03 8 10 8 23 8 30 v Neuzen Driewegen a Zaamslag v Zaamslag v Axel a Driesch. 32 34a 7 35 10 30 7 42 10 37 7 54 10 50 8 05 10 57 8 20 11 12 8 30'11 22 34 1105 11 13 11 26 1136 1150 12 36 2 20 2 28 2 41 2 51 3 06 315 33 40 5 30 8 45 5 38 8 3 5 50 9 05 6 9 15 6 15 9 30 6 25 9 40 Treinen 33a en 31a rijden alleen des Zaterdags, waarop dan tremen óo en 34 verval e i. Ril riirtio- verzoek kan op de volgende halton gestopt worden tot het m en uitstappen der reizigers': te'Axel, Kerkdreef eu Spoorwegkruising, hoek Veuzensche weg, te Zaamslag, Groe'neweg, Kraag, te Neuzen, St. Annapolder en Zwaantje. v Drie Schouwen Axel Rmd -putten a Zaamslag v Zaa nslag stopp ddijk veer Rapaib irg dorp Hengstdijk Gr lenendijk a Kioosterzande 23 33 41 5) 55 02 10 13 26 33 1 30 140 148 1 56 2 2 07 2 15 2 23 2 31 2 40 v Kioosterzande 5 25 Groenendijk 5 35 „Hengstdijk 5 45 Rapenburg dorp 5 50 „Stoppeldijk veer "i 37 a Zaams'ag 6 05 v Zaamslag 6 13 Rondeputten 6 21 Axel 6 30 a Drie Schouwen 9 40 410 7 25 9 47 4 15 7 30 V 9 55 4 23 7 37 10 03 431 7 43 a 10 11 4 39 7 51 10 19 4 55 803 u 10 20 5- 8 10 10-23 5 03 8 18 10 35 515 8 25 a 10 45 8 35 Bii tiidi" verzoek kan gestopt worden aan de halten: Axel kerkdreef en spoorwegkrui- sing, hoek Saueensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol, Copwijksche weg, In Delit. v Drie Schouwen 6 - 1210 3 20 7 .38 I v Zuiddorpe 6 12 12 24 3 32 7 52 a Zuiddorpe 6 06 12 17 3 23 7 4o a Drie Schouwen 6 18 12 31 3 33 v. IJzendijke L'5 Pyramide 7,10 Philippine 7,55 a. Sas van Gent 3,21 v. Sas van Gent 8,94 Pas-sluis ''.S9 Westdorpe kerk 8,49 Zwartenhoek 8,59 a. Drie Schouwen 9,i>9 naar Zaamslag 9,25 Zuiddorpe 10,15 10,42 11, '8 11,11 11,24 11,34 11,50 12,03 12,20 12,10 1-2,35 12,50 1,20 1,46 2.30 2.30 2,5) 3,05 3,15 3,45 3,20 5,30 5,45 6,10 6,36 6,40 6,55 7,05 7,15 7,25 7,33 v. Drie Schouwen Zwartenhoek Westdorpe kerk Pas-sluis a. Sas van Gent v. Sas van Gent Philippine Pyramide a. IJzendijke naar Schoondijke 7,35 7,45 7,55 8,05 8,21 8,25 8,51 9,16 9,30 9,37 9,28 9,38 9,48 9,58 10,13 10,16 10,42 11,07 11,22 11,30 1,45 1,55 2,05 2,15 2,30 2,44 3,15 3,30 3,55 4,22 6,47 6,58 7,05 7,15 7,30 7,32 7,56 8,21 8,35 v Ned. Grens IJzendijke a Schoondijke v Schoondijke a IJzendijke v idem a Ned. Grens 1110 6 33 8 25 9 37 1130 113 6 56 8 48 10 1153 136 7 50 9 - 10 12 12 145 813 9 23 10 35 12 23 2 08 10 45 1057 3 10 3 33 3 45 403 4 22 4 45 4 53 5 16 540 6 03 7 40 8 03 r. Neuzen Sluiskil Axel Kijkuit a Hulst Hulst Kijkuit Axel Sluiskil Neuzen 6 40 9 50 130 517 V 7 10 140 5 24 n 7 26 1011 151 5 34 y> 7 40 10 19 159 5 40 rt 7 50 10 29 2 09 5 47 a 814 12 12 4 8 04 8 24 1231 4 09 8 14 8 32 12 50 4 17 8 22 8 43 1 11 4 27 8 33 8 52 1 20 4 36 8 42 Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine Sas v. Gent Sas v. Gent Philippine Sluiskil br. Sluiskil '-leuzen 7 20 11 146 4 50 V. 7 29 1120 1 54 7 33 1130 1 58 03 7 37 1140 2 02 5 07 V 7 46 12 215 516 a. 9 35 105 3 25 715 9 44 1 ld 3 0 7 24 9 48 1 18 3 50 7 28 9 51 121 410 7 32 DAGELIJKS 9 59 130 420 7 45 v. Hulst, Station 5 40 3 10 40 2 15 5 59 8 '20 Rustwat 68 20 11 9 33 6 '0 8 40 a Terbole 6 03 8 25 1105 2 40 6 13 3 43 Hoefkensdijk 6 13 8 11 13 2 43 6 '3 3 Kuitaart (Tol) 6 19 8 33 11 43 -8 5,3 6 -8 - 38 Kioosterzande 6 30 3 3) 1L 30 6 1 i 9 1 1 Wal*. CD ik) 6 40 9— '4) 3 13 50 9 2 12 20 3 45 7 9 26 12 30 3 55 7 10 9 36 12 42 4 07 7 22 9 47 12 47 4 12 7 27 9 52 1.2 55 4 2') 7 35 10- i 4 25 7 40 10 05 a Hulst. Station 7 V10 15 1 20 4 13 810 25 v. Walz. (Dijk) 6"x> Kioosterzande 7 00 Kuitaart (Tol) 7 12 Hoelkensdijk 7 17 Terhole 7 25 Rustwtt 7 ?0 9 15 9 25 9 37 9 42 .50 9 -3 N. B. v Breskeas Groede Schoondijke Oostburg a Draaibrug v idem Aardenburg a Ede Oostburg Schoondijke Groede v Draaibrug a Sluis v Sluis a Draaibrug v Oostburg Zuidzande a Cadzand v Cadzand Zuidzande a Oostburg De uren van vertrek op de tusschenstitioas zijn bij benadering aangegeven. De treinen zullen te Schoondijke. zoo noodig, 5 minuten wachten op de aansluitingen der Zeeuwsch-Vlaamsene Tramweg Maatschappij. 6 40 8 34 10 55 1 20 4 25 6 55 6 50 8 44 1105 130 4 35 7 05 7 01 8 55 11 16 141 4 46 7 16 7 30 9 14 1140 2 01 5 05 7 35 8 28 7 48 9 32 1158 2 20 5 23 7 53 8 46 6 33 7 53 9 37 1-2 05 2 27 5 28 7 58 6 48 8 03 9 52 12 20 2 42 5 43 8 13 8 20 10 04 1-2 32 2 54 5 55 8 58 10 48 2 30 4 50 7 23 6 50 9 10 11 2 42 5 02 7 35 815 7 05 9 25 1115 2 57 5 17 7 50 8 30 615 7 10 9 32 11 '20 3 05 5 23 7 58 6 33 7 29 9 50 1138 3 24 5 41 - 16 7 48 10 09 11 57 3 43 6 8 35 7 59 10 20 1-2 08 3 54 6 11 8 46 8 09 10 30 1218 401 6 21 8 56 6 30 7 51 9 35 12 2 22 3 5 28 7 59 6 45 8 04 9 50 12 15 2 37 315 5 43 8 14 6 50 9 10 11 2 2 40 5 7 33 815 7 05 9 25 11 15 215 2 55 5 15 7 48 8 30 6 34 7 35 9 55 11 50 210 3^5 5 4-2 7 36 6 45 7 46 10 06 12 01 221 3 46 5 53 7-47 6 67 7 58 10 18 12 13 2 33 3 53 6 05 7 59 7 03 8 42 11 05 135 2 55 5 10 7 07 8 04 7 15 851 11 17 147 3 07 5 22 7 19 8 16 7 26 9 05 11 23 1 58 3 18 5 4) 7 50 8 27 Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,50 10,nm. 12,10a 3,43 6, c Breskeus Vlissingen 8, 0 10,45 12,40 4,10 6,30 Vlissingen Neuzen 6,1.3 9,20 12,10a 5,45c Neuzeu Vlissingen 6,15 7,40b 10,40 3, Bij vertraging van trein 12,02 kan op de werkdagen de boot naar Breskens ten hoogste wachten tot 12,13, de boot naar Neuzan ten hoogste tot 12,30. Deze booten leggen NIET te Borsselen aan. Bij vertraging vau treiu 5,35 kunnen de booten naar gelang vau de omstandigheden wachten. De dieust NEUZEN—HOEDE KENS KERKE blijft tijdelijk gestaakt. In correspondentie te VLAKE op deu staatsspoorweg Vlissingen—Roozendaal en te WALZOORDEN op den tram Hulst—Walzoorden. C Van Walzoorden naar Hansweert par boo vin. 1,55 9,05 nm. 1,0) .3,45 7,00 L Hansweert Vlake per tram 7,25 9,35 1,30 4,io 7,4 Vlake Hauswaait per tram - 8.08 11,25 2,10 5,4o ,4" Hansweert Walzoorden per boot 8,2ilL,45 n 3,'X) o,o4 8,4

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1916 | | pagina 4