r
L
Vo
J
CRED1ETVEREENIGING
Agentschap te MIDDELBURG, Rouaansche kade G 137.
Wordt gedronken door menschen met smaak.
•Stoouabootdienst op de Wester-Schelde.
ISABi
Landbouwers
Verkrijgbaareerste kwaliteit blauwe Machineolie
CollingS'Patentasolie en Wagensmeer.
axel. J- de KRAKER-SANDERS.
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
Lijn Vüssingen Breskens Neuzen.
Lijn WalzoordenHans weert.
Aanbevelend,
gevestigd te AMSTERDAM, opgericht 1853.
Uorloont PrpHipton teSen rentevergoeding in verhouding tot
verieeni Ureulolon hpt disconto der Nederlandsche Bank.
Neemt gelden k deposito tegen rentevergoeding van thans l1/, pCt.
Qeeft wissels af op binnen- en buitenland. Incasso s.
AGENTSCHAPPEN te Groningen, Leeuwarden, Zwolle,
Alkmaar, 's Gravenhage, .Utrecht, Deventer, Arnhem, Rotterdam,
Tilburg, Maastricht, Dordrecht, Nijmegen en Middelburg.
CORRESPONDENTSCHAP te Goes.
Uitvoerig geïllustreerd prospectus wordt op aanvraa* £aa™e
toegezonden door den Agent te Middelburg Mr. J. A. lOhhEK.
voorhanden in soorten van af
Axel.
cent tot 8 g-nlden
F. DIELEMAN.
7V/T x H> H> E L E 1ST V A INT E
VOER.
Ltfn Drie Schouwen—Ter Neuzen.
Dienstregeling van 20 Augustus 1916 tot nadere aankondiging.
Dienstregeling
ingaande
Lijn Drie
op 28 Juli 1916 tot nadere aankondiging.
Schouwen Kioosterzande.
v
Lijn Drie Schouwen -Zuiddorpe.
Dienstregeling
Lijn
van af 20
IJzendyke-
l°,—
Augustus 1916 tot nadere aankondiging.
-Sas van Gent- Drie Schouwen.
Lijn Schoondijke—IJzendijke—Nederlandsche grens.
SPOORWEG TERNEUZEN-MECRELEN.
Spoorweg Ter NeuzenGent.
4 r>9
Van 1
Stoomtram GulstWalzoorlen.
-Stoomtram Maatschappij Breskeus—Maldeghem.
Dienstregeling van 15 September 19L6 tot nadere aankondiging.
Van 15 tot en met 30 September 1916, dagelijks:
jankor
front
komen
aldus
zicht i
Del
verricl
pend
offensi
linies
Italiaa
yau c
offens
Russe
met e
succe:
teni
Duitsi
hing"
verbo
Dobrt
Griek
afleid
land
zich
In
Enge
vordt
welk<
vergt
geha;
al he
van
vercc
med(
beha
zienl
De 1
v,m
Engt
ging
Duit
dert
van
tang
gan<
E
leid
Dui
van
BCh
gev
de
1910 tot naders aaakoadigiag-.
TRADE MARK
Treinntimmers31
v Driesch.
Axel
a Zaamslag
v Zaamslag
v Driewegen
a Neuzen
6 90
6 30
6 49
6 59
33a
9 25
9 35
9 49
9 55
713 10 09
33 35
9 45 12 40
9 55 12 50
10 10 1 05
10 20 1 12
10 34 1 25
7 20 1016 10 42 13
37
3 45
3 55
4 09
419
4 33
4 40
39
7 33
7 43
8 03
8 10
8 23
8 30
v Neuzen
Driewegen
a Zaamslag
v Zaamslag
v Axel
a Driesch.
32 34a
7 35 10 30
7 42 10 37
7 54 10 50
8 05 10 57
8 20 11 12
8 30'11 22
34
1105
11 13
11 26
1136
1150
12
36
2 20
2 28
2 41
2 51
3 06
315
33 40
5 30 8 45
5 38 8 3
5 50 9 05
6 9 15
6 15 9 30
6 25 9 40
Treinen 33a en 31a rijden alleen des Zaterdags, waarop dan tremen óo en 34 verval e i.
Ril riirtio- verzoek kan op de volgende halton gestopt worden tot het m en uitstappen der
reizigers': te'Axel, Kerkdreef eu Spoorwegkruising, hoek Veuzensche weg, te Zaamslag,
Groe'neweg, Kraag, te Neuzen, St. Annapolder en Zwaantje.
v Drie Schouwen
Axel
Rmd -putten
a Zaamslag
v Zaa nslag
stopp ddijk veer
Rapaib irg dorp
Hengstdijk
Gr lenendijk
a Kioosterzande
23
33
41
5)
55
02
10
13
26
33
1 30
140
148
1 56
2
2 07
2 15
2 23
2 31
2 40
v Kioosterzande
5 25 Groenendijk
5 35 „Hengstdijk
5 45 Rapenburg dorp
5 50 „Stoppeldijk veer
"i 37 a Zaams'ag
6 05 v Zaamslag
6 13 Rondeputten
6 21 Axel
6 30 a Drie Schouwen
9 40
410
7 25
9 47
4 15
7 30
V
9 55
4 23
7 37
10 03
431
7 43
a
10 11
4 39
7 51
10 19
4 55
803
u
10 20
5-
8 10
10-23
5 03
8 18
10 35
515
8 25
a
10 45
8 35
Bii tiidi" verzoek kan gestopt worden aan de halten: Axel kerkdreef en spoorwegkrui-
sing, hoek Saueensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol,
Copwijksche weg, In Delit.
v Drie Schouwen 6 - 1210 3 20 7 .38 I v Zuiddorpe 6 12 12 24 3 32 7 52
a Zuiddorpe 6 06 12 17 3 23 7 4o a Drie Schouwen 6 18 12 31 3 33
v. IJzendijke L'5
Pyramide 7,10
Philippine 7,55
a. Sas van Gent 3,21
v. Sas van Gent 8,94
Pas-sluis ''.S9
Westdorpe kerk 8,49
Zwartenhoek 8,59
a. Drie Schouwen 9,i>9
naar Zaamslag 9,25
Zuiddorpe
10,15
10,42
11, '8
11,11
11,24
11,34
11,50
12,03
12,20
12,10
1-2,35
12,50
1,20
1,46
2.30
2.30
2,5)
3,05
3,15
3,45
3,20
5,30
5,45
6,10
6,36
6,40
6,55
7,05
7,15
7,25
7,33
v. Drie Schouwen
Zwartenhoek
Westdorpe kerk
Pas-sluis
a. Sas van Gent
v. Sas van Gent
Philippine
Pyramide
a. IJzendijke
naar Schoondijke
7,35
7,45
7,55
8,05
8,21
8,25
8,51
9,16
9,30
9,37
9,28
9,38
9,48
9,58
10,13
10,16
10,42
11,07
11,22
11,30
1,45
1,55
2,05
2,15
2,30
2,44
3,15
3,30
3,55
4,22
6,47
6,58
7,05
7,15
7,30
7,32
7,56
8,21
8,35
v Ned. Grens
IJzendijke
a Schoondijke
v Schoondijke
a IJzendijke
v idem
a Ned. Grens
1110
6 33
8 25
9 37
1130
113
6 56
8 48
10
1153
136
7 50
9 -
10 12
12
145
813
9 23
10 35
12 23
2 08
10 45
1057
3 10
3 33
3 45
403
4 22
4 45
4 53
5 16
540
6 03
7 40
8 03
r. Neuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
a Hulst
Hulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
Neuzen
6 40
9 50
130
517
V
7
10
140
5 24
n
7 26
1011
151
5 34
y>
7 40
10 19
159
5 40
rt
7 50
10 29
2 09
5 47
a
814
12 12
4
8 04
8 24
1231
4 09
8 14
8 32
12 50
4 17
8 22
8 43
1 11
4 27
8 33
8 52
1 20
4 36
8 42
Neuzen
Sluiskil
Sluiskil br.
Philippine
Sas v. Gent
Sas v. Gent
Philippine
Sluiskil br.
Sluiskil
'-leuzen
7 20
11
146
4 50
V.
7 29
1120
1 54
7 33
1130
1 58
03
7 37
1140
2 02
5 07
V
7 46
12
215
516
a.
9 35
105
3 25
715
9 44
1 ld
3 0
7 24
9 48
1 18
3 50
7 28
9 51
121
410
7 32
DAGELIJKS
9 59
130
420
7 45
v. Hulst, Station 5 40 3 10 40 2 15 5 59 8 '20
Rustwat 68 20 11 9 33 6 '0 8 40
a Terbole 6 03 8 25 1105 2 40 6 13 3 43
Hoefkensdijk 6 13 8 11 13 2 43 6 '3 3
Kuitaart (Tol) 6 19 8 33 11 43 -8 5,3 6 -8 - 38
Kioosterzande 6 30 3 3) 1L 30 6 1 i 9 1 1
Wal*. CD ik) 6 40 9— '4) 3 13 50 9 2
12 20 3 45 7 9 26
12 30 3 55 7 10 9 36
12 42 4 07 7 22 9 47
12 47 4 12 7 27 9 52
1.2 55 4 2') 7 35 10-
i 4 25 7 40 10 05
a Hulst. Station 7 V10 15 1 20 4 13 810 25
v. Walz. (Dijk) 6"x>
Kioosterzande 7 00
Kuitaart (Tol) 7 12
Hoelkensdijk 7 17
Terhole 7 25
Rustwtt 7 ?0
9 15
9 25
9 37
9 42
.50
9 -3
N. B.
v Breskeas
Groede
Schoondijke
Oostburg
a Draaibrug
v idem
Aardenburg
a Ede
Oostburg
Schoondijke
Groede
v Draaibrug
a Sluis
v Sluis
a Draaibrug
v Oostburg
Zuidzande
a Cadzand
v Cadzand
Zuidzande
a Oostburg
De uren van vertrek op de tusschenstitioas zijn bij benadering aangegeven.
De treinen zullen te Schoondijke. zoo noodig, 5 minuten wachten op de aansluitingen
der Zeeuwsch-Vlaamsene Tramweg Maatschappij.
6 40
8 34
10 55
1 20
4 25
6 55
6 50
8 44
1105
130
4 35
7 05
7 01
8 55
11 16
141
4 46
7 16
7 30
9 14
1140
2 01
5 05
7 35
8 28
7 48
9 32
1158
2 20
5 23
7 53
8 46
6 33
7 53
9 37
1-2 05
2 27
5 28
7 58
6 48
8 03
9 52
12 20
2 42
5 43
8 13
8 20
10 04
1-2 32
2 54
5 55
8 58
10 48
2 30
4 50
7 23
6 50
9 10
11
2 42
5 02
7 35
815
7 05
9 25
1115
2 57
5 17
7 50
8 30
615
7 10
9 32
11 '20
3 05
5 23
7 58
6 33
7 29
9 50
1138
3 24
5 41
- 16
7 48
10 09
11 57
3 43
6
8 35
7 59
10 20
1-2 08
3 54
6 11
8 46
8 09
10 30
1218
401
6 21
8 56
6 30
7 51
9 35
12
2 22
3
5 28
7 59
6 45
8 04
9 50
12 15
2 37
315
5 43
8 14
6 50
9 10
11
2
2 40
5
7 33
815
7 05
9 25
11 15
215
2 55
5 15
7 48
8 30
6 34
7 35
9 55
11 50
210
3^5
5 4-2
7 36
6 45
7 46
10 06
12 01
221
3 46
5 53
7-47
6 67
7 58
10 18
12 13
2 33
3 53
6 05
7 59
7 03
8 42
11 05
135
2 55
5 10
7 07
8 04
7 15
851
11 17
147
3 07
5 22
7 19
8 16
7 26
9 05
11 23
1 58
3 18
5 4)
7 50
8 27
Van Vlissingen naar Breskens vm. 7,50 10,nm. 12,10a 3,43 6, c
Breskeus Vlissingen 8, 0 10,45 12,40 4,10 6,30
Vlissingen Neuzen 6,1.3 9,20 12,10a 5,45c
Neuzeu Vlissingen 6,15 7,40b 10,40 3,
Bij vertraging van trein 12,02 kan op de werkdagen de boot naar Breskens ten hoogste
wachten tot 12,13, de boot naar Neuzan ten hoogste tot 12,30.
Deze booten leggen NIET te Borsselen aan.
Bij vertraging vau treiu 5,35 kunnen de booten naar gelang vau de omstandigheden wachten.
De dieust NEUZEN—HOEDE KENS KERKE blijft tijdelijk gestaakt.
In correspondentie te VLAKE op deu staatsspoorweg Vlissingen—Roozendaal
en te WALZOORDEN op den tram Hulst—Walzoorden.
C
Van Walzoorden naar Hansweert par boo vin. 1,55 9,05 nm. 1,0) .3,45 7,00
L Hansweert Vlake per tram 7,25 9,35 1,30 4,io 7,4
Vlake Hauswaait per tram - 8.08 11,25 2,10 5,4o ,4"
Hansweert Walzoorden per boot 8,2ilL,45 n 3,'X) o,o4 8,4