r
lilillllllilil II Si üSftSIJI SI II
Charles Heidsieck
Sillery Sec.
CREDIETVEREENIGING
Agentschap te MIDDELBURG, Rouaansche kade G 137,
Te AXEL uitsluitend voorhanden, bij
Stoombootdieüst op de Wester-Schelde.
H. H. LandLtoouwersi
Verkrijgbaar: eerste kwaliteit blauwe Machineolie
Coiiings-Patentasoiie en Wagensmeer.
AXEL. J. DE KRAKER-SANDERS.
Verleent Credieten tesen rente™r:ioedingm verhouding tot
w.
Zeeuwsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij.
Lijn Vlissingen Breskens Neuzen.
Lijn VValzoordenHansweert.
Aanbevelend,
gevestigd te AMSTERDAM, opgericht 8853.
het disconto der Nederlandsche Bank.
Neemt gelden k deposito tegen rentevergoeding van thans l1/, pCt.
- Geeft wissels af op binnen- en buitenland, incasso's. - - -
AGENTSCHAPPEN te Groningen, Leeuwarden, Zwolle,
Alkmaar, 's Gravenhage, Utrecht, Deventer, Arnhem, Rotterdam,
Tilburg, Maastricht, Dordrecht, Nijmegen,en Middelburg.
CORRESPONDENTSCHAP te Goes.
Uitvoerig geïllustreerd prospectus wordt op aanvraag gaarne
toegezonden door den Agent te Middelburg Mr. J. A. FOKKER.
Dü
Lyn Drie Schouwen Ter Neuzen.
Dienstregeling van 20 Augustus 1916 tot nadere aankondiging.
Stoomtram Hulst Wanoorden.
Stoomtram Maatschappy Breskeus—Maldegkem.
Dieastregeliug vau 22 Juui 1916 tot nadere aankondiging.
Dienstregeling ingaande
Lyn Drie
op 28 Juli 1916 tot nadere aankondiging.
Schouwen Kloosterzande.
Lyn Drie Schouwen -- Zuiddorpe.
Dienstregeling van af 20
Lyn IJzendyke
Augustus 1916 tot nadere aankondiging.
Sas
Tan Gent Drie Schouwen
7 hi
Nederlandsche
grens.
SPOORWEG TERNEUZEN
MECHELEN.
to »P 0»
Van 20 Augustus 1916 tot nadere aankondiging dagelijks:
De dienst NEUZEN-HOEDEKENSKERKE blijft tijdelijk gestaakt.
Spoorweg Ter Neuzen—Gent.
Van 1 Ang-ustns 1910 tot nadere aankondiging-
Over
zijdschi
melden
lea Zui
selij k i
melden
ig ii
(Mlerr
schoon
reinwin
reeds v
Mau rep
welk d
rolkom
Bij
hunner
ia het d
in de t
Zoodi
offensie
het rat
Duitse!
blijft,
wijkt.
Aan
den sti
In he
al mee
tij biel
Ten t
kleine
der ce
bloedig
eenige
hanaet
alle g
beoord
had, 1
aandac
In di
gaan
terwijl
geringi
Na
enteni'
uitend
Doiran
tot ve
veebts
teit v!
Florin:
naar
lang u
front,
offensi
een b
klap
toegeb
het n
en he
gauw
van be
een g<
De
Het is
beeld
verlie:
verric
4-12
De
man 1
3871
tAe£^£]
ft fn^^l
;/'^l
VS®
ST5&^@[S
Champagne!
Fill F. 1VEMÜIM.
l^] [^g] [g
Treinnummers31
v Drifisch.
Axel
a Zaamslag
t Zaamslag
Driewegen
a Neuzen
6 20
6 30
6 49
6 59
33a
9 25
9 35
9 49
9 55
713 10 09
7 20 10 16
33 35
9 45 12 40
9 55 12 50
1010 1 0r>
10 20 1 12
10 34 125
1042 135
37
3 45
3 65
4 09
4 19
4 33
4 40
39
7 33
7 43
8 03
810
8 23
8 30
v Neuzen
Driewegen
a Zaamslag
v Zaamslag
v Axel
a Drieseh.
32 34a
7 35 10 30
7 42 10 37
7 54 10 50
8 05 10 57
8 20 11 12
34
11 0t
1113
11 26
1136
1150
8 30 1122 "12 -
36
2 20
2 28
2 41
2 51
3 06
315
38 40
5 30 8 45
5 38 8 53
5 50 9 05
6-915
6 15 9 30
6 25 9 40
v. Hulst, Station 5 40 8 10 40 2 15 5 5')
Rustwat 6 8 20 11 2 35 6 10
a Terbnle 6 05 8 25 1105 2 10 6 15
Hoefkensdijk 6 13 8 33 11 13 2 18 6 -3
Kuitaart (Tol) 6 13 8 33 11 18 2 53 6 38
Kloosterzande 6 30 3 50 tl 30 3 05 6 10
'Vals. IDiikl -40 9— 11 ti) 3 t.j 4 -(q
8 20
8 40
8 45
8 53
8 58
9 10
9 2»
v, Walz. (Dijk) 6 50
Kloosterzande 7 00
Kuitaart (Tol) 7 12
Hoelkeusdijk 7 17
Terhole 7 21
Rust wat. 73'
Hulst. Station 1 50 10 15
9 15 12 20 3 45 7 9 2.1
9 25 12 30 3 55 7 10 9 35
12 42 4 07 7-22 9 41
12 47 4 12 7 27 9 52
12 55 4 20 7 35 10 -
l - 4 25 7 10 10 05
1 20 4 45 8 10 25
9 37
9 42
0 50
Q 55
Treinen 33a en 34a rijden alleen des Zaterdags, waarop dan treinen 33 en 31 vervallen.
Bij tijdig verzoek kan op de volgende halten gestopt worden tot het in en uitstappen der
reizigers: te Axel, Kerkdreef en Spporwegkruising, te Zaamslag, hoek Aeuzensche we»
Groeneweg, Kraag, te Neuzen, St. Annapolder en Zwaantje.
v Drie Schouwen 7 23 130
Axel 7 33 1 40 5'25
Rondsputten 7 41 148 5 35
a Zaamslag 7 50 1 56 5 45
v Zaamslag 7 55 2 5 50
Stoppeldijk veer 8 02 2 07 5 57
Rapenburg dorp 810 2 15 6 0>
„Hengstdijk 8 18 2 23 6 13
„.Groenendijk 8 26 231 6 21
a Kloosterzande 8 33 2 40 6 30
Bij tijdig verzoek kan gestopt worden aan de haltenAxel kerkdreef en spoorwegkrui
sing, hoek Neuzensche weg, Zaamslag wissel, Zaamslag veer, Stoppeldijk veer, Rapenburg tol,
Gopwykache weg, In Delft.
6 1210 3 20 7 38 I v Zuiddorpe 6 12
6 06 12 17 3 26 7 45 a Drie Schouwen 6 18
v Kloosterzande
9 40
4
10
7
25
i, Groenendijk
9 17
4
15
7
30
Hengstdijk
9 55
4
25
7
37
Rapenburg dorp
10 03
4
31
7
43
„Stoppeldijk veer
10 11
4
39
7
51
a Zaamslag
1019
4
55
8
08
v Zaamslag
10 20
5
8
10
Rondeputten
10 23
5
03
8
18
Axel
10 35
6
15
8
25
a Drie Schouwen
10 45
8
35
v Drie Schouwen
a Zuiddorpe
12 24
12 31
3 32
3 38
7 52
8
al
IJzendijke 7,15 10,— 1235
Pyramide 7,30 10,15 12,50
Philippine 7,55 10,42 1,20
Sas van Gent 8,21 11,08 1,46
v. Sas van Gent 8,24 11,11 2.30
Pas-sluis s.39 1134
Westdorpe kerk 8,49 11,34 2,5')
Zwartenhoek 8,59 11,50 3,05
a. Drie Schouwen 9,09 12,03 3,15
naar Zaamslag 9,25 12,20 3,45
Zuiddorpe 12,10 3,20
5,30
5,45
6,10
6,16
6.40
6,55
7,05
7,15
7,25
7,33
v. Dre Schouwen 7,35 9,28
Zwart«nhoek 7,45 9,33
Westdorpe kerk 7,55 9,48
- Pas-sluis 8,05 9,5
a Sas van Gent ^,21 10,13
v. las van Gent 8,95 10^16
a Philippine 8,61 10,42
Pyramide 9,16 11,07
a. IJzendijke 9,30 11,22
naar Schoondijke 9,37 - 11,30
1,45
1,55
2,05
2,15
2,30
2,44
3,15
3,80
3,55
4,22
6,47
6,58
7,i'5
7,15
7,30
7,32
7,5 i
8,21
8,35
v Breskens
Groede
Schoondijke
Oostburg
a Draaibrug
v idem 6 33
Aardenburg 6 48
a Ede
v Ede
Aardenburg
a Draaibrug
v idem 6 14
Oostburg 6 33
Schoondijke
Groede
a Breskeus
v Draaibrug 6 30
a Sluis 6 44
v Sluis 6 50
a Draaibrug 7 04
v Oostburg 6 34
Zuidzande 6 44
a Cadzaud 6 57
v Cadzand 7 03
Zuidzande 7 14
a Oostburg 7 26
6 40
8 34
10 54
1 20
4 30
6 50
8 44
1104
130
4 40
7 01
8 55
11 16
141
4 51
7 30
9 14
1140
2 01
5 10
7 43
9 32
1158
2 20
523
T53
9 37
12 04
2 27
533
8 03
9 52
12 20
2 42
5 48
8 20
10 04
12 32
2 54
6
8 58
10 48
2 30
5
6 50
9 10
11
2 42
5 12
7 04
9 24
11 14
2 57
5 27
7 10
9 32
11 20
3 04
5 33
7 29
9 50
1133
3 24
5 51
7 48
10 09
1157
3 43
6 10
7 59
10 20
12 08
3 54
6 21
8 09
10 30
1213
404
6 31
7 51
9 34
12
2 22
3
8 08
9 50
12 14
2 37
314
9 10
11
2
2 40
5 10
9 24
1114
214
2 54
524
7 34
9 54
1150
210
3 34
7 46
10 06
1201
22L
3 46
7 58
10 13
12 13
2 33
3 58
8 42
1104
134'
2 54
5 20
8 54
1117
147^
3 07
5 32
9 05
1128
1 58
3 18
5 43
714
7 24
7 36
7 54
8 13
8 18
8 33
7 39
7 51
8 06
8 14
8 32
851
9 02
9 12
5 34
5 50
8 10
5 53
6 03
6 14
7 27
7 39
7 50
8 44
9 03
8 34
8 50
N. B.
8 20
8 34
8 36
8 51
7 56
8 07
819
8 21
8 33
8 44
v Ned. Grens
IJzendijke
6 33
8 25
a Schoondijke
6 56
8 48
v Schoondijke
7 50
9 -
a IJzendijke
8 13
9 23
v idem
a Ned. Grens
9 37
10
1012
1035
10 45
1057
1110
11 3')
113
3 10
4 29
5 40
1153
1 36
3 33
4 45
6 03
12
145
3 45
4 53
7 40
12 23
2 08
4 03
5 16
8 03
V
Neuzen
6 40
9 50
130
5 17
Sluiskil
7
10
1 40
5 24
V
Axel
7 26
10 11
151
5 31
Kijkuit
7 40
10 19
159
5 40
Hulst
7 50
10 29
2 09
5 47
Hulst
Kijkuit
Axel
Sluiskil
Neuzen
8 14
12 12
4 -
8 24
12 31
4 09
8 32
12 50
4 17
8 43
1 11
4 27
8 52
1 20
4 36
8 04
8 14
8 22 I
8 33
8 42
De uren van vertrek op de tusschenstations zijn bij benadering aangegeven
Van Vlissingen naar Breskens vm 6,05 7,30 10,- nm. 12,10a 3,43 6 35b
Breskens Vlissingen 6,35 8,20 10,45 12,40 4,10 7,05
Vlissingen Neuzen 7,15 9,20 12,10a 3,43 6,35b
Neuzen Vlissingen 6,05 8,45 J0,40 2-505
wicZftSnig2lTndetrhnUnt12'02 T °P de weurkda^ de boot naar Breskens ten hoogste
wacnten tot 12,lo, de boot naar Neuzen ten hoogste tot 12,30
b) Bij vertraging van trein 6,29 kunnen deze booten wachten tot 6,50.
V.
Neuzen
7 20
11
146
4 50
Sluiskil
7 29
1120
1 54
4 59
Sluiskil br.
7 33
1130
158
5 03
Philippine
7 37
1140
2 02
5 07
Sas v. Gent
746
12
215
5 16
v. Sas v. Gent
Philippine
Sluiskil br.
Sluiskil
a. Neuzen
9 3')
105
3 25
715
9 14
1 11
3 0
7 24
9 43
1 18
3 50
7 28
9 51
121
4 10
7 32
9 59
130
4 20
7 45
In correspondentie te VLAKEop den staatsspoorweg Vlissingen-Roozendaal
en te WAHZOORDEN op den tram HulstVValzoorden.
AGELIJKS
i Van VVilzoorden naar Hansweert per boo vm. 6,55 9,05 nm. 1,0 3 45 7 00
- Hansweert Vlake per tram 7.25 9 MS 1,30 ^5 7^0
per tram
Vlake Hans woei t per tram
Hansweert VValzoorden per boot
7,25 9,35
8.08 11,25
8,2i 11,45
2,10 5,45 8,30
3,00 5,58 8,48