VLAS. AUTOMOBIEL te huur- i/. van waesberghe-janssens. MERINOS r L 1 J Onderlinge Yerzekerings-Maatsckppij tegen HagelscMe in Zeeland, uitgezonderd het voormalig IYe district, l Richting IJzendyke—Sas van Gent. Hotel „DE GRAAN BEURS" - AXEL. Fr aagt uwen winkelier er om. CRED1ETVEREENIGING Agentschap te MIDDELBURG, Rouaansche kade G 137. MIDDELEN VAN VERVOER. In Zeeland overal verkrijgbaar. Huismoeders!! Sloombootdieust op de vVester-Scheide. Van af heden dagelijks ADR. VAN DIXHOORN. Landtoouwers Verkrijgbaar: eerste kwaliteit blauwe Machineolie CollingS'Patentasolie en Wagensmeer. J. DE KRAKER-SANDERS. AXEL. Zeeawsch-Vlaamsche Tramweg-Maatschappij. PRIJS 5 CENT. Algemeen Depot „BELLA FLORA' STRIJKPLAAT, Lijn VTissingen Breskens Neuzen. Lijn WalzoordenHansweert. (TTelefoon no. 33). VLAS en alle overige veldvruchten kunnen op zéér voor- deelige voorwaarden tegen HAGELSCHAOE verzekerd worden ten kantore van Billijke conditiën. "WI Aanbevelend, te HULSTop alle werkdagen te TER NEUZEN: 's Woensdags en 's Vrijdags en te AXEL *s Zaterdags. Niettegenstaande groote behoefte aan Sajet wordt het welbekende merk steeds nog geregeld geleverd. Aanbevelend, gevestigd te AÜISTERDAM, opgericht 1853. Vorloant Prodiofpn teSen rentevergoeding in verhouding tot Vel IPOIII ul oulCloil (iet disconto ^er Nederlandsche Bank. Uitvoerig geïllustreerd prospectus wordt op aanvraag gaarne toegezonden door den Agent te Middelburg Mr. J. A. FOKKER. w.;,. V'L. - kX.L 'P v - SPOORWEG KECHELEN. Stoomtram Rulst Walzoorden. Spoorweg Ter Neuzen—Gent. Zil die tegen betaling van een entréegeld van slechts een en zestig cents per gemet, in de afdeeling„Nieuw Kapitaal" ongeveer f13000 bedragende, tot voormelde Maatschappij wenschen toe te treden, gelieven zich vóór 7 Mei e.k. gun te geven bij den Secretaris. Wenscht men echter ook deelgereclpigd te worden in de afdeeling afzonder lijk Beheerd Kapitaal" thans ruim f21000 bedragende, dan is bovendien een entreegeld verschuldigd van een gulden zes en zeventig cents per gemet en wordt men verzocht van dat verlangen bij aangifte duidelijk te doen blijken. Voor verdere inlichtingen raadplege men den Almanak voor 1916 vau de Zeeuwsche Landbouwmaatschappij (bldz. 112 en 113) ot wende men zich tot het Bestuur. K. J. A. G. baron COLLOT d'ESCURY, Kloosterzande, Voorzitter. FRANCOIS VAN WAESBERGHE, Hulst, Secretaris. Richting Sas van GentIJzendijke Probeert eens „BELLA FLORA" STRIJKPLAAT. Deze plaat is onmisbaar op den strijkdag. Doet het strijkijzer gemakkelijk schuiven en verleent een gladde opper vlakte aan de gestreken goederen. Vermeerdert den glans, die met stijfsel alleen niet zoo mooi te krijgen is. In korte woorden, met onze STRIJKPLAAT „BELLA FLORA" strijkt men heerlijk zij is onmisbaar in iedere huishouding. (36) VAILLANTLAAN 387. 's-GRAVENHAGE. Verkrijgbaar bij F. DIELEMAN, „In de Zeeuwsche Gaper AXLL. Van i Mei 1916 tot nadere aankondiging dagelijks: De dienst NEUZEN -HOEDEKENSKERKE blijft tijdelijk gestaakt. De scoombootdiensc neemt geen enkele verantwoordelijkheid op zich. Goederen en Vee zullen zoo spoedig mogelijk worden vervoerd. Van. 1 Bebruari 101 o tot nadere aankondiging. m I aamore vau Neemt gelden k deposito tegen rentevergoeding van thans 17, pCt. - - Geeft wissels af op binnen- en buitenland. Incasso's. - - AGENTSCHAPPEN te Groningen, Leeuwarden, Zwolle, Alkmaar, 's Gravenhage, Utrecht, Deventer, Arnhem, Rotterdam, Tilburg, Maastricht, Dordrecht, Nijmegen en Middelburg. CORRESPONDENTSCHAP te Goes. V. Neuzen 6 40 9 50 130 Sluiskil 7 10 140 Axel 7 26 10 11 lol Kijkuit 7 40 10 19 159 a Huist 7 50 10 29 2 09 517 5 25 531 5 40 5 47 Aalst Tij kuit Axel /■Sluiskil Neuzeu 8 15 8 24 8 32 8 43 8 52 12 12 1231 12 50 1 11 1 20 4 4 09 4 17 4 27 4 36 8 05 8 14 8 22 8 33 8 42 TRADE MARK Branfaia. v. Hulst, Station 5 00 8 Rustwat 5 20 8 20 Terbole 5 25 8 23 Hoefkensdijk 5 33 8 33 Kuitaart (Tol) 5 38 8 38 Kloosterzande 5 50 8 50 a Walz. ('Dijk) 6 - 9 00 10 10 2 25 55) 800 v. Walz. (Dijk) 605 9 15 11 2 4o 6 10 8 20 Kloosterzaude 6 15 9 25 1105 2 50 6 15 3 25 Kuitaart (Tol) 6 27 9 .17 1113 2 516 23 8 33 „Hoefkensdijk 6 32 9 42 11 18 3 03 6 28 3 38 Terhola 6 40 9 50 11 30 3 15 6 10 3 50 Rust wit 6 15 9 .55 1.1 10 3 2.5 6 ,30 t a Hulst, Station 7 05 10 15 12 20 3 45 6 40 9 25 12 30 3 56 6 5 9 35 12 42 4 07 7 02 9 47 12 47 4 12 7 07 9 52 12 55 4 20 7 15 10 00 100 4 25 7 20 10 05 1 20 4 45 7 40 10 25 Neuzen Sluiskil Sluiskil br. Philippine Sas v. Gent Sas v. Gene a. Selzaete v. Selzaete a. Gent kl. st. v. 7 20 1100 146 4 50 7 29 11 20 1 54 4 59 7 33 1125 158 5 03 7 37 1130 2 02 5 07 7 46 11 40 2 10 5 14 Gent kl. st. Selzaete Selzaete Sas v. Gent Sas v. Gent Philippine Sluiskil br. Sluiskil Neuzen 9 34 9 44 9 43 9 51 9(9 1 05 1 14 1 18 1 21 1 30 3 52 3 35 3 0 3 55 4 05 7 15 7 24 7 28 7 32 7 45 Treiunummers Ia I Vertrek IJzendijke 6,30 8,15 Pyramide 6,47 8,27 Aankomst Philippine 7,19 8,55 Vertrek 7,22 8,57 Aankomst Sas van Gent 7,50 9,25 Treinen dan vervallen. Ia en Ha rijden III 12,30 12,50 1,20 1,25 2,05 alleen V 5,20 5,3 6, '8 6,13 op Treinnummers Ha II IV Vertrek Sas van Gent 8,20 10,00 2, 0 Aankomst Philippine 8,53 10,30 3,03 Vertrek Philippine 8,58 10,33 3,1 Pyramide 9,30 11,05 3,42 Aankomst IJzendijke 9,50 11,25 4,03 VI 7,20 7,50 7,52 8,22 8,40 Zaterdagen op welke dagen de treinen I en II Van Vlissingen naar Breskens vm 5,20 7,15 10,— nm. 12,10a 3,43 6,3ob Breskens Vlissingen 5,50 8,0 10,45 2,40 4,10 6,16 7,lo Vlissingen Neuzen 6,-<0 9,20 12,10a 3,43 6, b Neuzen Vlissingen 5,30 7,i0c 10,10 2, 5,Ou a) Bij vertraging van trein 12,02 kan op de werkdag m de boot naar Breskens ten hoogste wachten tot 12,1 de boot naar Neuzen tea hoogste tot 12,30. b) Bij vertraging van trein 6,29 kunnen deze booten wichten tot 6, 0. c) Deze boot legt niet te Borsseleo aan. In correspondentie te VLAKE op den staatsspoorweg Vlissingen—Roosendaal en te WALZOORDEN op den tram Hulst—Walzoorden. IVan Walzoorden naar Hansweert per boot vm. «,05 9,05a nm. 1,— 3,45 7.— Hansweert Vlake per tram 6,3.) 9,3o 1,3U 4,10 <,uu Vlake Hansweert per tram 8,08 11,25b 2,40c 0,45 ,30 Hansweert Walzoorden per boot 8,26 ill,4ob 3,—c >,58 «,41

Krantenbank Zeeland

Axelsche Courant | 1916 | | pagina 4