m
BONKERS.
G. J. VRILIK-Van Hoorn te Axel.
E.Br^ndsm^
,z
WAAROM
OMDAT
DE GRAPPENMAKER,
wordt MER1NO& SAJET steeds nage
maakt f
MERlNoS SAJET de
BESTE 1SU
Dat mort ieder Unpen!
J.D. DIJK, Uitpyer, Mnp.
Handel in:
F. DIEIiEMAN
Het beste
m'ddel
tegen
en
Groote keuze
Hollandsche en Dnitscbe Zweep en
J. DE KRAKER, RiMMer Axel.
KATOENEN DEKENS.
P. van der Bent,
Axel.
Middelen van vervoer.
Stoombootdienst op de Wester-Schelde.
Januari tot en met Maart 1901.
j|2l
literfbsd» f 1.5©
Zoo'n boek met leuke, grappige, komische
jolige, vroolijke Voordrachten, zooals
voorkomen in
bevattende 3! splinternieuwe komische
Voordrachten, Humoristische Scènes,
vroolijke Coupletten, Liederen enz.
INHOUD: De Notenkoopman. Jacobns
Meeltrog. Een oranjedag. Alles is vergan
kelijk. In 't donkere Amsterdam. Sjoelade-
rie, Sjoeladera. Om drie dubbeltjes. De
gebochelde. Tandmeester en de Likdoornsnijder
De luiaard Jeremias Ongeval.De dappere
Jonker. Een braakmiddel. De liedjeszanger
De verloren huissleutel Ik wou wel.
Levie Lap. Vast besloten. De verzekerings
agent. Mijn Margriet. Onze Kostganger.
Nu kun je goed lachen. - De Schoonvader.
De Schoorsteenveger. Pietje leeft nog. Ge
zelschapslied. De huwelijks-inzegening van
Rabbi Poerlewitsky. Nieuwe potpourri. De
erfenis van Jochem Drup. Welkomstlied.
Nieuw vroolijk bruiloftslied,
Dit hoogst grappige boek van 80 blad
zijden met de 31 spintei nieuwe Voor
drachten en aanwijzingen hoe men de
stukken moet voordragen, wordt na toe
zending van postwissel a 0,55, of van
elf postzegels 5 cent, goed verpakt
franco per post toegezonden door
N. Kiik-in-'t Jatstraat 63.
TER tERvAHGm6 VAN SODA
4 X STERKER
don da besta
GAIiAWDEEBJ) ZUIVEH
t Braadt ulet I
BEST!
MEK ZEEPFABRIEKEN, Hotferdam.
TABAK, SIGAREN, SIGARETTEN,
CAVENDISH en THEE.
Proefkistjes van 100 Sigaren,
ad ƒ0.90, ƒ1.10, ƒ1.15, ƒ1.20,
1,25 1.30, 1.50, 1.60, 1.90,
ƒ2.-, 2 30, 2.50, 8 enz. en van
25 en 50 stuks.
ROOKTAFELS, ROOKSERVIEZEN
SIGARENSTELLEN, TABAK- eu SIGA-
RENPIJPEN, echte CALSENÉ- en OLIE
KOPPEN, Meerschuimen TABAK- en
SIGARENPIJPEN en echte Barnsteen
SIGARENPIJPEN in e'tui.
Zwakken en herstellenden gebruikt Mets
Eikel Came, verpast in bussen van 1/2
kilo a 1,65, i/4 kilo 0,85, i/8 kilo
a 0,45. Scheikundig onderzocht door
den heer K. G. W. DE BOSSON, Apo
theker en Scheikundige te Dordrecht,
Fabrikant P. J. METZ, te Dordrecht.
VERKRIJGBAAR BIJ
De Erven H. HARINCK, Axel.
alleen in verzegelde pakjes voorzien van
bovenstaand gedeponeerd Handelsmerk
in Zeeuwsch-Vlaanderen verkrijgbaar te
Axel, F. Dieleman, Firma wed. H.
Harinck, Huist, C. L. Du Coek-Sijlva,
Ter Neuzen, C. Leunis Rz.,D. Herrebout,
G. Meertens, Wed. Kiiassen-Donze, St.
Jansteen. J. A. J Rottier, Sas van Gent,
J. T. de Smidt, Zuamsla;, wed. J. de
Vos, D. J. van Pienbroek, Axelscbestraat.
In 't bijzonder wordt de aandacht geves
tigd op SOUCHON no. 5, a ƒ1,30 pei
V2 Kg.
van gewone tot t ij n e soorten waar
onder extra licht gevend. LANTAARN
KAARSEN in verschillende dikten.
in soorten, PATENTASOLIE, LEDER-
SMEER, enz. enz.
i RIKIiRi
WITTE en GROENE
Wollen Citsen
EN
AXEL. J. WIELAND.
zuiver van toon en goed onderhouden
wordt vooi een Spotprijs te koop aange
boden, te bevragen bij
Slager, TER NEUZEN.
Greenwich tijd. Ter Neuzen - Brussel over Lokeren.
Spoorweg Ter Neuzen-Mechelen.
y Terneuzen
Sluiskil
Axel
Kijkuit
Hulst
Clinge
a St. Nicolaas
v St. Nicolaas
Aank.Mechelen
7 00 947
7 06 9 55
713 10 05
7 21 1012
7 32 10 22
750 1038
810 1055
8 28 1057
9 22 1153
128
136
145
152
202
218
235
3 05
4 04
5 52
600
6 09
617
6 26
6 42
700
7 17
y Mechelen n.St. Nic. en TerNeuzen
6 38 1028 1 25 6 03
St. Nicolaas 7 50 11 40 3 10 7 25
„Clinge 810 12 00 3 30 7 48
Hulst 832 1222 3 50 8 05
Kijkuit 8 40 12 30 3 50 8 13
Axel 848 1238 4 64 8 22
Sluiskil 8 57 12 47 412 8 30
Aank Tern. 9 05 1255 4 28 8 38
Van St Nicolaas n. Bevercn en Antwerpen.
v. St Nicolaas naar Beyeren en Antwerpen
voorm. 4,50 5,44 7,43 8,23c 9,53 11,42c en
nam. 1,39 2,50c 5,22 5,59 7,18 8,35
v. Antwerpen naar Beveren en St. Nicolaas.
voorm. 5,27 6,49c 7,37 9,02 10,40c en
nam. 12,12 2,06e 3,04* 5.14 6,16c 7.46 8,20
Van St. Nicolaas naar Lokeren en Gent.
y. St. Nicolaas naar Lokeren en Gent
voorm. 4,48 6,20 7,42 8,18c 9,43 11,33c en
nam. 1,05 2,47c 3,57* 5,55 7,09c 8.27
v. Gent naar Lokeren en St Nicolaas
voorm. 4,42 6.33c 7,40 9,02 10,36c en
nam. 12,34 2,07c 4,17 5,16 6,10 7,42 8,42
De uren met een zijn treinen 1 en 2 klasse.
Correspondentie, (t)
v. Selzaeten. Eecloo 6 18 9 08 12 53 5 51 8 53
Eecloo n. Selzaete 5 15 8 12 11 50 4 43 7 46
Selzaete n. Lokeren 9 09 12 52 5 47
Lokeren n. Selzaete 5 18 7 14 12 00 3 44 8 10
Gentn. Brussel 7 19 10 50 139 6 53 809 9 44
Brussel n. Gent 6 53 9 36 3 54 6 07
Gentn. Ostende 8 20 11 3 55 6 55 7 13 9 43
Ostende naar Gent 3 43 6 05 10 50 3 31 6 40
Correspondentie, (t)
v. St. Gilles n. Moerb. 8 01 1151 3 26 7 41
Moerb. n. St. Gilles 6 43 9 54 1 15 6 14
Mechelen n. Brussel 9 28 12 03 4 11 8 19
Brussel n. Mechelen 6 2 9 41 12 44 *5 36
Mechelen n. Leuven 9 25 12 35 1 24 4 19 10 22
Leuven n. Mechelen 5 36 9 37 10 01 12 10 5 32
f) Deze uren geven de directe correspondentie
van en naar Ter Neuzen aan.
's Zondags, alsook op 25 December en 8
April te 5.21.
v. T. N. 8 35 12 03 513
a. Selz. 9 0412 34 5 42
v Selz. 9 09 12 52 5 47
a. Brus.12 34 3 15 9 37
v. Brus. 5 34 1018 213
a. Selz. 8 59 12 45 5 44
v Selz. 9 09 12 51 6 -
a. T.N. 9 43 125 6 50
Selzaete
Spoorweg Ter Ncuzen-Geut.
v Ter Neuzen 5 35 8 35 *12 03 5 13 8 05
„Sluiskil 5 43 8 42 1212 5 21 8 12
Sluiskil (brug) 5 45 8 45 12 15 5 24 8 15
Philippine 5 49 8 50 12 20 5 28 8 20
Sas v. Gent 6 00 8 59 12 29 5 37 8 31
(aank. 6 08 9 04 12 34 5 42 8 36
(vert. 6 20 910 12 49 5 52 8 50
a. te Gent (kl. st) 6 56 9 46 9 23
„(gr. st.) 7 10 9 58 130 6 38 9 34
Deze trein vertrekt des Woensdags om 12 15
v. Gent(gr.st) 5,24 8,19*12,06 5,02 7 56
v.Gent (kl.st) 5,37 8,30 12,17 5,12 8 07
q i „^Ja&uk 6,13 9,05 12,48 5,46 8 42
t,elzaete(vertr6)179 09 12 51 600 g 5g
v. Sas v.Gent 6,29 9,21 1,03 6,15 9,10
Philippine 6,37 9,30 1,11 6,28 9,18
Sluiskil (br) 6,41 9,34 1,14 6,35 9,23
Sluiskil 6,45 9,36 1,17 6,40 9,27
a. Terneuzen 6,519,43 1,25 6,50 9,35
's Vrijdags vertrekt deze trein nit Gent om 12 u
Stoomtram Vlissingen—Middelburg.
STADTIJD.
v. Vlissingenvm. 4 50f 5 55 8 00 9 30 11 00
1145
nm. 1230 115 200 2 45 3 39 415 5 55
6 55 7 45 8 30 9 15 1015
v. Middelburgvm. 5 20f 6 23 8 45 10 15 11 50
nm. 1235 1 20 2 05 2 50 3 35 4 20 5 15
6 00 7 00 7 50 8 35 9 20 10 20 11 00
f Alleen op werkdagen.
Spoorweg Vlissingen Roosendaal.
v. Vlissingen n. Roosendaal 6 17 7 9 15 1 07
4 30 *6 45 7 13 7 35
v. Roosendaal naar Vlissingen 6 50 *9 16 9 27
1021 1 28 410 7 40 9 14
le en 2e klasse.
Spoorbootdienst Wal/,oorden Vlake.
v. Walzoorden n. Vlakevm. 6 00 9,00 nm. 12 50
400
Vlaken. Walzoorden vm. 8 00 10 31 nm. 2 25
5 20
Wagendienst Hulst Walzoorden.
v. Hulst n. Walzoorden vm. 7,30*11,00, nm. 2,05
8,05
Walzoorden n. Hulst ongeveer 9,00 11.30 3,25
Big vertraging van trein 7 uur uit Ter Neuzen
vertrekt de wagen 7,53 nur station.
UREN VAN VERTREK,
WEST - EUROPEESGHE of 8 P O O R T IJ D.
njavTTTku Van Vlissingen naar Breskens vm. 5,7,30 9,90 11,55a nm. 3,30b
DAGE-LIJ 14.5)n Breskens b Vlissingen 5,30 8,— 10,-nm,12,20a 3,55
Van Neuzen naar Borselen vm. 5,-
Borselen Vlissingen 5,20
Vlissingen Borselen vm. 6,10c
Borselen Neuzen 6,30c
WOENSDAGS: Van Neuzen
7,30d 10,25 nm. 1,55
7,50d 10,45 2,15
9,10d e 11,55 nm. 3,30b
e nm. 12,15 3,50
naar Hoedekenskerke vm. 8,10
Neuzen 8,40
naar Breskens en Neuzen, ten
Hoedekenskerke
a Deze reizen worden des ZONDAGS niet gemaakt,
b Bij vertraging van trein 3,23 wachten de booten van 3,i
hoogste 15 minuten.
c Des ZONDAGS en WOENSDAGS vertrekt de hoot van 0.1O van Vlissingen naar Borselen
en Ter Neuzen om 6,-iO.
d Deze reizen worden des ZONDAGS en WOENSDAGS niet gemaakt,
e Op deze reis wordt te Borselen niet aangelegd.
Omnibus tnsschen de aanlegplaats der stocrmbooten en het spoorwegstation te Ter Neuzen.
Tusschen Vlissingen BreskeDS, Vlissingen-Borselen, Vlissingen-
Ter Neuzen, Breskens Ter Neuzen, Borselen—Ter Neuzen en omge
keerd worden retourkaarten afgegeven, geldig voor viei dagen, als de abonnements
kaarten per
rT ms
Verkiijgbaar te
Axel, J. V. V. EEKMAN
WILG HEN v. d. HOOFT.
Ter Neuzen, J. J. KENSE; Hulst, F. L. VER-